جاباما
۵۹۱۲۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تروریسم، آفت صلح و اوج خباثت

تروریسم آفت صلح و آرامش و درحقیقت ریشه تهدید علیه امنیت و ثبات جهان است که ایران با ۱۷ هزار شهید ترور، بیشترین قربانی این کشتار وحشیانه را در دنیا به خود اختصاص داده و این بیانگر مظلومیت ملت ابران است.

خبرآنلاین: تروریسم آفت صلح و آرامش و درحقیقت ریشه تهدید علیه امنیت و ثبات جهان است که ایران با ۱۷ هزار شهید ترور، بیشترین قربانی این کشتار وحشیانه را در دنیا به خود اختصاص داده و این بیانگر مظلومیت ملت ابران است.

فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری ۲ ماه پس از فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ ، هیچ گاه از اذهان ملت نوع دوست و صلح دوست ایران اسلامی پاک نخواهد شد. همان ملتی که هیچگاه در طول تاریخ طالب جنگ و خونریزی نبودند اما همواره در معرض هجوم دشمنان و متعرضان به خاک و ناموس این سرزمین قرار می گرفتند.
همان کشوری که امروز بعد از 27 سال پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود هجمه های مختلف و متعدد حقوق بشری و تولید سلاح های هسته ای، در حالی که از انرژی اتمی برای پیشبرد اهداف غیرنظامی استفاده و بهره برداری می کرد، بازهم حاضر شدند در برابر قدرت های نظامی دنیا پای میز مذاکره بنشیند تا به همگان در شرق و غرب این گیتی اثبات کنند که هرگز به دنبال تولید سلاح های هسته ای و راه انداختن جنگ و برهم زدن امنیت و ثبات کشورها و مردم جهان نیست.
اما این کشور در عین حال زخم خورده ترورهای ناجوانمردانه دشمن و افرادی است که برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده و حتی به مردم عادی هم رحم نکردند؛ منافقین در حالی از بعد از انقلاب در تهران، استان ها و شهرهای ایران زمین حمام خون به راه انداخته بودند که در کمپ اشرف برای رئیس فرقه جنایتکار خود حرم سرا تشکیل داده بودند. این افراد در نهایت ناجوانمردی 17 هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع و مسئولان طراز اول کشور را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند.
اگرچه چراغ فتنه و نفاق از بعد از جنگ در کشور خاموش شده بود اما این کوردلان که گویی کینه دیرینه از سیداسدالله لاجوردی این پیرمبارز با نفاق و منافق داشته اند، بیکار ننشسته و مترصد فرصتی بودند تا زهر خود را هر طور که هست بریزند و در نهایت اواخر دهه هفتاد لاجوردی را در حالی که هیچ سمت دولتی و قضایی نداشته و در حجره خود مشغول کار بود، با ترور به شهادت رساندند.
البته شهید لاجوردی خود عاشق شهادت بود و همواره دوست داشت تا مانند هم قطاران و دوستان خود مانند آیت الله بهشتی، شهید رجایی، شهید قدوسی و غیره به شهادت برسد و این بزرگوار با مرگ قهرمانانه خود مهر دیگری بر سند حماقت، رسوایی و شرارت منافقین زد.
اما امروز این منفورترین گروه حتی در میان عناصر ضدانقلاب، با حمایت از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران یعنی همانانی که با وقوع انقلاب دست کثیف شان از این آب و خاک و به یغما بردن اموال و منابع ایران اسلامی کوتاه شد، همچنان در شهرهای اروپایی جولان می دهند تا شاید دوباره بتوانند هسته های مرکزی انقلاب و مردم عادی را هدف ترورهای وحشیانه خود قرار دهند.
محمود عباسی معاون حقوق بشر وامور بین الملل وزارت دادگستری به همین مناسبت در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، تروریسم را از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدید ضد حقوق ملت ها و ثبات بین الملل برشمرد و گفت: در طول تاریخ به ویژه در یکصد سال اخیر ، تروریسم ریشه مهم ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت و ثبات جهانی است.

ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا
این مقام در وزارت دادگستری با بیان اینکه ایران از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است، گفت: ترور 17 هزار انسان بالاترین رقم میان ترورهای صورت گرفته در جهان است و این در حالی است که قربانیان گروه تروریستی جدایی طلبان باسک(اتا) در اسپانیا یکی از مهمترین گروه های تروریستی شناخته شده اروپا و جهان پس از 40 سال فعالیت تروریستی هنوز به 800 نفر هم نمی رسد.
عباسی ادامه داد: ایران نه تنها از نظر تعداد قربانیان ترور، آمار بالایی دارد بلکه از حیث تعدد
گروه های تروریستی هم قربانی بزرگ تروریسم محسوب و متاسفانه با این حال همواره به حمایت از گروه های تروریستی متهم می شود.
این استاد علم حقوق با بیان اینکه در طول سه دهه بیش از 10 گروه تروریستی در ایران فعالیت داشته اند، گفت: فرقان، چریک های فدایی خلق(چریک های خلق ترکمن)، اتحادیه کمونیست های ایران(سربداران)، کومله کردستان، حزب دموکرات کردستان، انجمن پادشاهی ایران، جندالله، پژاک، سازمان خلق عرب خوزستان و گروهک مجاهدین خلق از جمله این گروه های تروریستی در ایران هستند که برخی از این گروه ها مانند فرقان کاملا از بین رفته اند اما بقیه همچنان فعال هستند.

ترور شهیدان رجایی و باهنر، عملیات تروریستی بی سابقه در دنیا
عباسی اقدام تروریستی علیه مقامات ارشد کشورمان در تاریخ 8 شهریور 1360 و شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دست عوامل ضد انقلاب را با هدف مقابله با اراده انقلاب ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی دانست و گفت: این عملیات تروریستی بدلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی کشور یک عملیات کاملا بی سابقه به شمار می آید.
به گفته وی، غربی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را زیر چتر حمایت های مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار داده و از جنایت های تروریستی آنان علیه مردم و جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند که این گروهک با شیوه قهرآمیز و قتل سیاسی به دنبال حذف فیزیکی عناصر کارآمد و طراحان فکری نظام برآمد تا با ایجاد خلاهای جدی در ارکان حساس کشور، شرایط سقوط نظام را فراهم آورد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ترور شهدای محراب، شهیدان لاجوردی، قرنی، صیاد شیرازی و شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور سال 1360 به دست منافقان را از جمله این عملیات برشمرد و گفت: همه این ترورهای وحشتناک و رذیلانه در حالی روی داد که استکبار جهانی در برابر آن نه تنها هیچ واکنشی نشان نداد بلکه از آن حمایت هم می کرد.

غرب به دنبال بهره بردن از گروه های تروریستی علیه منافع ایران
عباسی با بیان اینکه غرب داعیه مبارزه علیه تروریسم را دارد، تصریح کرد: این ادعا درحالیست که فعالیت گروه های تروریستی منافقان - قاتل 12 هزار انسان عادی در ایران - به صورت آزادانه در غرب، همان مصداق دم خروس است که از زیر لباس بیرون زده است.
وی افزود: در سال های اخیر با پررنگ شدن نقش تروریسم در سیاست خارجی آمریکا و متحدان غربی اش، همواره از گروه های تروریستی بعنوان اهرم و ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده شده است وبارزترین مصداق در این زمینه، حمایت از گروه های تروریستی مجاهدین خلق است.
عباسی خاطرنشان کرد: غرب همچنان به دنبال این است تا از گروه های تروریستی علیه منافع ایران بهره بگیرد و این حمایت را در قالب «تروریست خوب» توجیه می کند؛ طوری که این حمایت ها از گروه های تروریستی ضد ایرانی از دید رسانه ها و روزنامه نگاران همین کشورها هم پنهان نمانده و در موارد بسیاری رسانه های غربی به افشاگری نسبت به حمایت غرب و اسرائیل از گروه های تروریستی ضد ایران بویژه گروه مجاهدین خلق پرداخته اند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است غرب عزم جدی برای مبارزه با تروریسم ندارد و هدف دولت های غربی از جنگ با تروریسم صرفا پیگیری منافع خودشان است و با این نگاه مشخص می شود که چرا امریکا گروهک منافقین را که بی شک یک گروه تروریستی است، از فهرست تروریست بیرون آورده است.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه امریکا اصلا با این گروه کاری ندارد، اضافه کرد: او منافقین را تهدید نمی کند و البته این نکته را باید مدنظر قرار داد که کشورهای غربی در جهت منافع سیاسی خود علیه سایر کشورها، از این گروه های تروریستی بهره برداری سیاسی می کنند.
عباسی درباره اینکه ایران در مبارزه با تروریسم چه نقشی می تواند ایفا کند، گفت: ایران در دنیا نقش برجسته ای در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است و اگر امروز آثار شکست داعش هویداست ، بدلیل نقش بارز ایران در این زمینه است.
وی با بیان اینکه ایران بیش از هر کشور دیگری برای مبارزه با تروریسم انگیزه و توان دارد، ادامه داد: از سوی دیگر روز به روز خطر تروریسم بر تهدید خود در گستره جهان می افزاید ؛ لذا همواره نقش پیشرو و سازنده ای داشته و آمادگی خود را برای تدوین راهکاری واقعی و موثر به منظور مهار تروریسم و به انزوا کشاندن و نابودی آن به جامعه جهانی اعلام کرده است.

۳۰ آگوست روز جهانی مبارزه با تروریسم نامگذاری شود
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه درد و رنج متحمل شده توسط ایران از زخم تروریسم هرگز به اندازه بقیه کشورهای دنیا نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعداد قربانیان خود در وقایع تروریستی تاکید کرده است و منابع آن را در معرض دید مردم جهان قرار داده است، اظهار کرد: در همه این سال ها ، ایران در مبارزه با تروریسم نقش فعالی داشته است و این واقعیتی است که باید در جهان بیشتر منعکس شود .
وی ادامه داد: کشوری نیست که از ترور مصون باشد و حتی کشورهای غربی که مدعی مبارزه با تروریسم و عملا خود حامی تروریسم هستند، در عین حال از قربانیان آن هم به شمار می روند و تروریسم ، منطقه آسیای غربی را دستخوش تحولات زیادی کرده و هزاران قربانی گرفته است.
این مقام عالی حقوقی در وزارت دادگستری پیشنهاد کرد تا 30 آگوست برابر با هشتم شهریور ، بعنوان روز جهانی مبارزه با تروریسم نامگذاری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج