۵۹۱۳۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آلمان: اروپا تمایل زیادی به حفظ برجام دارد

وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار با همتای آمریکایی خوددر واشنگتن گفت: ما بسیار به این مسئله علاقه‌مندیم که توافق هسته ای با ایران را به عنوان (یک توافق) اروپایی و آلمانی حفظ کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار با همتای آمریکایی خوددر واشنگتن گفت: ما بسیار به این مسئله علاقه‌مندیم که توافق هسته ای با ایران را به عنوان (یک توافق) اروپایی و آلمانی حفظ کنیم.

زیگمار گابریل روز چهارشنبه در باره توافق هسته ای با ایران افزود: آلمان و اروپا تمایل زیادی به صیانت از این توافق دارند.
وی اضافه کرد: اما ایران با توجه به نگرانی های موجود در امریکا باید به همه جزئیات این توافق جامه عمل بپوشاند . آلمان، انگلیس ، فرانسه و امریکا برای رسیدن به این هدف فشار خواهند آورد.
گابریل در رابطه با سیلاب های ویران کننده در ایالات متحده امریکا گفت: هیچ چیزی قابل قیاس با فاجعه ای که در انجا در جریان است نیست. هر جا که بتوانیم کمک کنیم این کار را انجام خواهیم داد.
براساس گفته های گابریل از دیگر موضوعات مورد بحث وی با رکس تیلرسون- برنامه هسته ای کره شمالی وتحریم های امریکا علیه روسیه بودند
گابریل گفت که آلمان و اروپا خواهان اطمینان یافتن از این موضوع هستند که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه منجر به عصر یخبندان جدیدی بین غرب و روسیه نخواهد شد.
وی افزود:ما به عنوان اروپا به شدت نگرانیم که تحریم های آمریکا علیه روسیه پیامدهای ناخواسته ای برای اروپا به همراه داشته باشد.
وزیرخارجه آلمان تصریح کرد: ما (اروپایی ها) خواستار ازمیان بردن کامل روابط تجاری خود با روسیه بخصوص در بخش انرژی نیستیم.
رویترز نوشت: دونالد ترامپ به تازگی تحریم هایی جدید علیه مسکو به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014میلادی و آنچه آژانس های اطلاعاتی آمریکا آن را مداخله روسیه در انتخابات آمریکا می دانند، اعمال کرد.
این گزارش می افزاید: وزیرخارجه آلمان در این دیدار از این اقدام آمریکا انتقاد کرد و گفت اعمال فشارهای تنبیهی جدید علیه روسیه، شرکت های اروپایی درگیر در بخش پروژه های انرژی در روسیه را با خطر جریمه لغو قوانین آمریکا مواجه می سازد.

رویترز در ادامه افزود: گابریل گفت رهبران اروپایی نگران آن هستند که تحریم های اخیر آمریکا نه تنها پیامدهای اقتصادی بلکه می تواند منجر به عصر یخبندان جدید میان روسیه با آمریکا و غرب بیانجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج