۵۹۱۳۹۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

هماهنگی برای اعزام زائران ایرانی به عرفات و منا

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست شورای هماهنگی بعثه و سازمان حج با اشاره به آغاز اعزام زائران به عرفات و منا، بر لزوم حفظ آرامش و پرهیز از استرس وارد کردن به حجاج تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی حج به خوبی پیش می‌رود.

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست شورای هماهنگی بعثه و سازمان حج با اشاره به آغاز اعزام زائران به عرفات و منا، بر لزوم حفظ آرامش و پرهیز از استرس وارد کردن به حجاج تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی حج به خوبی پیش می‌رود.

در این نشست که امروز به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد آخرین هماهنگی‌ها برای اعزام کاروان‌های ایرانی به سرزمین عرفات و استقرار زائران در چادرهای عرفات و منا صورت گرفت.

در این جلسه حمید محمدی درباره نحوه انتقال کاروان‌های اهل تسنن و تشیع به عرفات، مشعر و منا و تدابیر اندیشیده شده در مسیر رمی جمرات گزارش داد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در میان زائران ایرانی طی این عملیات گفت: ساز و کارهای لازم و نکات اجرایی و احتمالی که قابل برنامه‌ریزی بوده پیش بینی شده است.
درادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت آخرین وضعیت زائران بستری در بیمارستان مکه و بیمارستان‌های سعودی را تشریح کرد و پیر حسین کولیوند معاون این مرکز با اشاره به تدابیر و اقدامات صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران در عرفات، مشعر و ایام تشریق گفت: برای زائرانی که احتمالا دچار گرمازدگی شوند تونل سرد آماده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به زمانبندی اعلام شده به زائران برای عزیمت به جمرات تاکید کرد: راهنمایان و تیم‌های امداد در چند روز گذشته به صورت میدانی آموزش دیده‌اند و با مدیریت اطاق عملیات، شیوه رفت و آمد کاروان‌ها در مسیر رمی جمرات را تحت نظر دارند.

پایان نزدیک عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا

حمیدرضا محمدی گفت: از آغاز عملیات انتقال حدود ۱۵ هزار زائر اهل سنت تاکنون، یک منطقه به طور کامل تخلیه شده و ۲ منطقه دیگر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از زائران باقی مانده‌اند که تقریبا تا یک ساعت دیگر انتقال آنها به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات انتقال حدود ۷۰ هزار زائر باقیمانده که امروز راهی سرزمین عرفات خواهند شد، از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی آغاز می‌شود، گفت: راهنمایانی که در اتوبوس های زائران برای انتقال به عرفات مستقر می‌شوند به پارکینگ عرفات اعزام شدند تا پس از تحویل اتوبوس‌ها برای انتقال زائران راهی هتل‌ها شوند.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه ادامه داد: گروه‌های اول اتوبوس‌ها برای انتقال زائران به مناطق دورتر یعنی مناطق ۴ و ۵ اعزام می‌شوند و به همین ترتیب مناطق ۳ و منطقه یک و دو در ادامه تخلیه خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در عملیات انتقال زائران به عرفات ابتدا بانوان زائر با اتوبوس‌های مکیف (سقف دار) منتقل می‌شوند،‌ افزود: در ادامه کار انتقال زائران،‌ با غروب آفتاب عملیات انتقال آقایان آغاز می‌شود که مشکلی به لحاظ شرعی به وجود نیاید. البته 40 دستگاه اتوبوس مکشوف (بدون سقف) هم همزمان برای انتقال وارد خط و در هتل‌های بزرگ از آن برای انتقال استفاده می‌شود.

انتقال زائران ایرانی به عرفات تا ساعات پایانی امشب ادامه خواهد یافت تا روز پنجشنبه آنان در سرزمین عرفات نوای دلنشین دعای عرفه را زمزمه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج