۵۹۱۵۰۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

ترفندی جالب برای داشتن دندان های سفید

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: نقش دندان‌ها در زیبایی چهره و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و ارتباط موثر کلامی و اجتماعی با دیگران غیر قابل انکار است.

خبرگزاری تسنیم: مجتبی طاهری درباره راه‌های داشتن دندان‌های سالم و زیبا اظهار کرد: نقش دندان‌ها در زیبایی چهره و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و ارتباط موثر کلامی و اجتماعی با دیگران غیر قابل انکار است.

وی افزود: از سوی دیگر ارتباط دندان‌ها با ارگان‌های داخلی از جمله دستگاه گوارش و بیماریهای ناشی از آن از دیدگاه پزشکی حائز اهمیت است؛ مکتب پزشکی ایرانی برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا تدابیری توصیه کرده است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: در حفظ‌الصحه ناصری آمده رعایت آداب غذا خوردن و نوشیدن برای جلوگیری از اختلال هضم و فساد غذا در معده و پاک کردن جرم دندان بعد از هر بار خوردن و مسواک زدن یا شستشوی دهان همراه با مالش و سایش لثه‌ها و دندان‌ها توسط دست از عوامل حفظ سلامت دندان‌ها است.

شستن دندان‌ها با نمک و عسل راهی برای سلامت دندان‌ها

طاهری گفت: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالیده شود), استفاده از مسواک با نرمی مناسب (مسواک نباید خشن باشد) و استفاده از خلال دندان برای دفع ریزه‌های غذایی در لابهلای دندان‌ها در سلامت دندان موثر است.

وی اذعان کرد: پرهیز از شکستن مواد سخت با دندان مثل پوست فندق ،بادام و پسته, پرهیز از جویدن موادی که قوام سخت دارند؛ به خصوص اگر شیرین باشند مثل آب نبات و انجیرخشک و پرهیز از موادی که باعث زبری و کندی دندان می‌شوند مثل ترشی‌ها، میوه‌های خام ترش، خوردن خوراکی‌های بسیار گرم بعد از خوراکی‌های بسیار سرد و برعکس (منظور از گرم و سرد، دمای خوراکی است) و خوردن برخی مواد خاص مانند سبزی تره به سلامت دندان کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      هلاک این ترفنداتون شدم

      دندونام از شدت هیجان سفید شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج