۵۹۱۵۵۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ

برخی از این کوچه‌ها به حیاط‌های باز منتهی می‌شوند و برخی دیگر آنقدر عریض هستند که یک اسب و گاری از آن عبور کنند. اما بیشتر این کوچه‌ها بن هستند و به املاک خصوصی منتهی می‌شوند و درهای آن‌ها به روی عموم بسته است.

برترین ها: شهر قدیمی ادینبورگ در اسکاتلند از یک خیابان اصلی تشکیل شده که «رویال مایل» نام دارد و تعداد زیادی از کوچه‌های کوچک که در جهت شمال و جنوب هستند. برخی از این کوچه‌ها به حیاط‌های باز منتهی می‌شوند و برخی دیگر آنقدر عریض هستند که یک اسب و گاری از آن عبور کنند. اما بیشتر این کوچه‌ها بن هستند و به املاک خصوصی منتهی می‌شوند و درهای آن‌ها به روی عموم بسته است.

در قرون وسطی در اطراف خیابان اصلی رویال مایل زمین‌های شخصی و مسیرهایی برای دسترسی به زمین‌های پشتی قرار داشت. به مرور زمان که زمین‌ها ساخته شد، این معابر یا بن بست‌ها ب. کوچه‌های باریکی تبدیل شدند که حیاط‌ها و خیابان‌های پشت رویال مایل را به هم متصل می‌کرد. ساختمان‌های بلند در هر دو طرف به این بن بست‌ها ظاهر و فضای دره مانند می‌دادند. بسیاری از بن بست‌ها از رویال مایل شیب پلکانی به سمت پایین داشتند و هرکسی هنگام راه رفتن از این پله‌های طولانی حس می‌کرد وارد زیرزمین می‌شود.

در ابتدا بن بست‌ها چندین شکل در از سمت رویال مایل داشتند که معمولا یک در آهنی بزرگ بود. شب‌ها این دروازه‌ها بسته و قفل می‌شد و تن‌ها کسانی که کلید داشتند می‌توانستند از آن عبور کنند. یکی از جذاب‌ترین بن بست‌ها و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ادینبورگ، بن بست مری کینگ است. گفته می‌شود هنگام شیوع طاعون در اواسط قرن هفدهم، بن بست مری کینگ به عنوان یک محل قرنطینه برای جلوگیری از گسترش بیماری استفاده می‌شد. همچنین گفته می‌شود ارواحی که در این جا جانشان را از دست دادند هنوز در این محل سرگردانند.
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
راز بن بست‌های فراوان ادینبورگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج