۵۹۱۵۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بهترین غذا برای روزه‌ داران

ر ساعات پایانی روزه، قند خون روزه دار کاهش پیدا می‌کند و بر مغز تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می‌شود، خرما با دارا بودن قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری می‌تواند بخشی از رژیم غذایی سالم و در مقابله با کمبود وزن، کمک مؤثری خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: در ساعات پایانی روزه، قند خون روزه دار کاهش پیدا می‌کند و بر مغز تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می‌شود، خرما با دارا بودن قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری می‌تواند بخشی از رژیم غذایی سالم و در مقابله با کمبود وزن، کمک مؤثری خواهد کرد.

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه با اشاره به این که خرما یا به انگلیسی DATES میوه‌ای است بهشتی و بسیار مقوی که حاوی مواد معدنی زیادی همچون پتاسیم، روی، منگنز، آهن و ویتامین‌های A ،B وE است، عنوان کرده است: فسفری که در ترکیب غذایی خرما وجود دارد، باعث فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود و آهن آن به گلبول‌های قرمز خون نیرو می‌دهد و مانع ایجاد کم‌خونی در افراد می‌شود و حتی کم‌خونی افراد را هم درمان می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: خرما مقوم معده و جمع‌کننده آن است و کلسیم آن موجب تقویت و تسریع رشد کودکان می‌شود و نیروی بدنی بزرگسالان را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های خرما هم باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود، از خشکی پوست و ناخن و موها جلوگیری و هوش را تقویت می‌کند.

این متخصص تغذیه اظهار کرده است: در ۱۰۰ گرم خرما ۱۲۵ کیلو کالری موجود است و این در حالی است که در هر ۱۰۰‌گرم قند، ۴۰۰ کیلو انرژی موجود است و این بدین معنی است که مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است و بسیار کمتر از قند، افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می‌کند

۱۰۰ گرم خرما حاوی ۱.۵درصد پروتئین گیاهی از جنس مرغوب است

وی ادامه می‌دهد: فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن کارتنوئید یا مواد رنگی در خرماست که پیش‌ساز ویتامینA و آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود که جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول‌ها را می‌گیرد.

فولات به عنوان ماده خونساز در خرما موجود است

وی افزود: خرما علاوه بر نکات گفته شده، مقدار قابل توجهی فولات و یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که جهت خون‌رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می‌شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.

درستی تصریح می‌کند: ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرماست که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک خونریزی‌ دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کند که تقریبا در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴‌گرم ویتامین C موجود است.

وی گفت: پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل‌توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است

یکی دیگر از خواص خرما ملین بودن و خنثی کردن اسید اضافی معده است

درستی ادامه می‌دهد: مواظب باشید در خوردن خرما افراط نکنید زیرا دارای قند زیادی است، در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند‌ یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد، باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

به گفته وی، زیاده‌روی در خوردن خرما فرد را به امراض سوداوی مبتلا می‌کند و گرفتگی کبد و طحال را به دنبال دارد، همچنین پوسیدگی دندان و جوش زدن داخل دهان از نتایج زیاد خوردن خرماست و در نهایت کسانی که گرمی زیاد اذیتشان می‌کند و با خوردن خرما بدنشان جوش می‌زند، می‌توانند با استفاده از مخلوط خرما و ماست که بسیار مفید و مغذی است، از مزیت خوردن هر دوی آنها برخوردار شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      با تشکر از شما من هم اضافه میکنم ماست و چای بعد از افطار دارای خواص بسیار زیادی می باشد .

    • بدون نام

      بنظرم ماست نه. معده رو اذيت ميكنه واسه روزه ي فرداش. بچه ها هيچوقت خربزه را با آب خنك و يخ نخوريد تاسه روز معده درد و سنگيني سردل داريد. واسه افطار هم آب خيلي خنك نخوريد سردل سنگين ميشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج