۵۹۱۵۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک نماینده: پرونده خصولتی‌ ها باید مختومه شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد پرونده خصولتی‌ها را در واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی برای همیشه ببندد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد پرونده خصولتی‌ها را در واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی برای همیشه ببندد.

عبدالله رضیان گفت: به اسم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بسیاری از کارخانجات دولتی در قالب‌های مختلف به ویژه رفع دیون دستگاه‌های دولتی به یکدیگر، به افرادی واگذار شد که امکان نظارت مجلس و دولت را از بین برد. این بخش که به اصلاح «خصولتی‌ها» هستند، کارآیی شرکت‌ها و کارخانجات خریداری شده را که به دلیل مدیریت ضعیف دولتی واگذار شد دچار وضعیت بدتری کردند. به عنوان نمونه شرکت ذوب‌آهن اصفهان و شرکت دخانیات ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فروخته شد اما چالش ضعف مدیریتی حاکم بر این دو شرکت همچنان دست از سر آنها برنداشته است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس از وجود همین وضعیت در بخش صنایع کوچک نیز ابراز تاسف کرد و افزود: اگر دولت نتواند صنایع کوچک، متوسط و بزرگ کشور که در عین حال جزو صنایع مادر و به شدت تاثیرگذار هم هستند را سامان دهد، قطعا نخواهد توانست اقتصاد، تولید و اشتغال نابسامان کشور را سامان دهد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با پالایش صنعت‌گران مستقر در شهرک‌های صنعتی باید افرادی که صنعتگر واقعی هستند را شناسایی و از آنان حمایت کند و صنعت‌گرنماها را از این شهرک‌ها خارج کند.

وی آمایش سرزمینی در حوزه صنایع و معادن را ضروری دانست و افزود: استقرار صنایع و حمایت‌هایی که از آنها باید انجام شود در گرو انجام آمایش دقیق سرزمینی است. اگر توزیع صنایع در استان‌ها بر مبنای شاخص‌های مهم آمایش سرزمینی انجام شود، هدرروی منابع و امکانات کشور به حداقل رسیده و بهره‌وری و کارآیی صنایع بیشتر شده و آثار مثبت آن در افزایش راندمان و کیفیت تولید و امنیت شغلی نیروی کار خودنمایی خواهد کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: متاسفانه اگر آمایش سرزمینی داشتیم شرکت ذوب‌آهن که به آب بسیار زیادی نیاز دارد در استان‌های کم‌آبی مثل اصفهان ساخته نمی‌شد. متاسفانه با وضعیت مشابهی در سایر صنایع روبرو هستیم.

رضیان تعریف شرایطی که منجر به کاهش هزینه‌های تولید و رقابت‌پذیر شدن تولیدات ایرانی شود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت توصیه کرد و افزود: اگر بخواهیم به آرزوی دیرینه خود برسیم و وارد سازمان تجارت جهانی شویم مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به گونه‌ای تدبیر کنند تا کیفیت تولیدات ایرانی، افزایش و قیمت‌ها، کاهش یابد در این صورت می‌توانیم سهم خود از بازارهای به شدت رقابتی منطقه‌ای و بین‌المللی را از ارقام به شدت پایین، بهبود دهیم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس تاکید کرد: تا کی می‌توان اقتصاد کشور را در محفظه بسته داخل اسیر نگه داشت. اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادمان را حل کنیم باید بتوانیم سهم صادرات کالاهای ایرانی را افزایش دهیم و این نمی‌شود مگر اینکه با دنیا تعاملات اقتصادی برقرار کنیم. برای رسیدن به این هدف نیز باید هزینه‌های تولید را کاهش، کیفیت را افزایش و قیمت آنها را کاهش داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج