جاباما
۵۹۱۶۹۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

برخی خودروسازان با نصب سیستم خاصی روی محصولاتشان این امکان را به والدین می دهند تا از طریق تلفن همراه یا روی کامپیوتر نحوه رانندگی، محل خودرو روی نقشه، سرعت خودرو و بسیاری از موارد دیگر را کنترل کنند.

هفته نامه خودرو امروز: نوجوانان علاقه ای ندارند که والدینشان هنگام رانندگی کنارشان به عنوان یک مربی بنشینند و مراقبشان باشند. بنابراین والدین مجبور هستند خودرویشان را در اختیار فرزندانشان قرار دهند اما همیشه در مورد نحوه رانندگی فرزندشان نگران هستند. برخی خودروسازان با نصب سیستم خاصی روی محصولاتشان این امکان را به والدین می دهند تا از طریق تلفن همراه یا روی کامپیوتر نحوه رانندگی، محل خودرو روی نقشه، سرعت خودرو و بسیاری از موارد دیگر را کنترل کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برترین برندهای مجهز به این سیستم جاسوسی برای والدین بپردازیم.

هیوندای: HYUNDAI BLUE LINK REMOTE

این برند کره ای اهمیت زیادی به مشتریان و خریداران خودروهایش می دهد، به همین واسطه سیستمی را برای آسودگی خاطر والدین با نام BLUE LINK REMOTE SERVICE طراحی کرده است و اطلاعات مختلفی را به تلفن همراه والدین ارسال می کند. با استفاده از این سیستم می توان حداکثر سرعت مجاز را برای خودرو تعیین کرد و اگر فرزندان از سرعت مجاز بالاتر بروند، علاوه بر به صدا درآمدن نوعی هشدار صوتی در خودرو، پیغامی برای تلفن همراه والدین به صورت پیام کوتاه یا از طریق ایمیل فرستاده می شود.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

علاوه بر این موارد، این امکان وجود دارد که والدین بتوانند یک محدوده جغرافیایی تعریف کنند و در صورت خروج از این محدوده نیز به آنها اطلاع رسانی می شود. از طریق این سیستم نیز والدین و فرزندان می توانند با استفاده از ساعت مچی هوشمند مخصوص، خودرو را قفل، روشن یا خاموش کنند و همچنین در صورت گم شدن خودرو می توانند آن را پیدا کنند. در حال حاضر هیوندای مدل های اپتیما، توسان و سانتافه را به این سیستم مجهز کرده است. استفاده از این سیستم برای 3 سال اول رایگان است اما پس از گذشته مدت زمان تعیین شده باید برای استفاده از این سیستم، خریداران مبلغ 99 دلار بپردازند.

مرسدس بنز: MERCEDES- BENZ MBRACE

از طریق نرم افزار MERCEDES ME APP به خودروهای مرسدس بنز مدل ۲۰۱۶ به بالا، والدین می توانند استفاده از خودرویشان توسط فرزندان یا راننده شخصی را مطلع شوند. این سیستم استفاده از خودرو در زمان مشخصی از روز، سرعت طی شده توسط خودرو و محدوده جغرافیایی که در آن از خودرو استفاده شده است را به مالک اطلاع می دهد.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

با استفاده از برنامه طراحی شده توسط مرسدس بنز مالک می تواند خودرویش را روی نقشه پیدا کند و اعمالی نظیر به صدا درآوردن بوق یا روشن کردن چراغ ها را انجام دهد؛ از این طریق به راحتی می توان خودرو را در پارکینگی که مملو از خودروهای دیگر است پیدا کرد. در این سیستم حالتی نیز برای استفاده راننده شخصی یا خدمتکار وجود دارد که با استفاده از آن می توان سرعت حرکت خودرو را محدود کرد و همچنین این امکان نیز فراهم شده تا بتوان فضای بار و محفظه داشبورد را نیز قفل کرد. با استفاده از این سیستم گزارش از نحوه رانندگی نیز به صورت کامل در برنامه تعیین شده به مالکان ارائه داده می شود. تمامی این موارد روی نسخه ۲ سیستم MBRACE روی خودروهای مدل ۲۰۱۲ به بالا همراه ۵ سال خدمات ارائه می شود.

کرایسلر: CHRYSLER KEYSENSE

همانند سیستم های مورد استفاده توسط فورد و جنرال موتورز، سیستم Keysense کرایسلر نیز زمانی که نوجوانان از ریموت کنترل هوشمند خود استفاده می کنند برخی از عملکردها را غیرفعال می کند. این سیستم عملکرد کمتری نسبت به سایر سیستم ها در اختیار والدین قرار می دهد و امکان ارسال اطلاعات و گزارش به والدین از طریق پیامک یا ایمیل را ندارد اما همانند برخی سیستم های ذکرشده این امکان را فراهم می کند تا حداکثر سرعت مجاز و میزان ولوم رادیو ضبط توسط والدین تنظیم شود.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

علاوه بر این موارد، رادیو ضبط نیز پیش از بستن کمربند فعال نمی شود و همچنین سیستم های اضطراری نظیر سیستم کنترل پایداری و جلوگیری از برخورد با خودرو مقابل قابلیت غیرفعال کردن را از دست خواهندکرد. تاکنون تنها این سیستم روی مینیون PACIFICA نصب شده است اما بسیار محتمل است که این سیستم در آینده روی مدل های دیگر کرایسلر نیز نصب شود. سیستم دیگری نیز وجود دارد که به صورت جداگانه قابل نصب است و تمام امکانات سایر برندها نظیر تعیین محدوده جغرافیایی و نمایش خودرو روی نقشه را در خود جای داده است. نصب این سیستم 459 دلار هزینه دارد و در دو نسخه نقره ای و طلایی به ترتیب با قیمت های 149 و 249 دلار برای یک سال به فروش می رسد.

فورد: MYKEY

طریقه عملکرد فورد در این سیستم به گونه ای است که ابتدا فرزندان را به انجام عملی مشخص و از پیش تعیین شده وادار می کند تا عملکرد دیگری در دسترس قرار بگیرد و می توان گفت تمامی این اعمال برای حفظ جان فرزندانی است که حواس پرتی دارند. به عنوان مثال، در برخی مدل های فورد، کلید ورود به خودرو برای والدین و فرزندان متفاوت است؛ هنگامی که فرزندان با استفاده از کلید مخصوص خود وارد خودرو می شوند ابتدا باید کمربند ایمنی خود را ببندند تا سیستم صوتی خودرو روشن شود.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

عموما نوجوانان علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی با صدای بلند دارند و فورد نیز این امکان را با استفاده از سیستم اختصاصی خود برای والدین فراهم کرده است تا حداکثر میزان صدا را برای رادیو ضبط خودرو تعیین کنند. با استفاده از سیستم MYKEY در فورد امکان تعیین سرعت مجاز (۷۰، ۸۸ و ۱۰۴کیلومتر بر ساعت) فراهم شده است. یکی دیگر از مواردی که نوجوانان به آن علاقه زیادی دارند انجام حرکات نمایشی با استفاده از خودروست اما خورد در این سیستم امکان خاموش کردن سیستم کنترل پایداری، ترمز اضطراری را به فرزندان نمی دهد و سنسورهای پارک نیز همیشه در حالت فعال قرار دارد.

جنرال موتورز: GENERAL MOTORS TEEN DRIVE

هر کدام از برندها به نحوی والدین را از نحوه رانندگی فرزندانش مطلع می سازند؛, برخی از طرق نمایش روی نقشه اما جنرال موتورز از حرکت هوشمندانه ای استفاده کرده است. در مدل هایی که مجهز به سیستم کنترل پایداری، جلوگیری از تصادف با خودرو رو به رو و ترمز اضطراری است، این سیستم تعداد دفعات استفاده شده و فعال شدن هر یک از آنها را به والدین گزارش می دهد و با استفاده از این سیستم والدین می توانند به محتاط بودن یا بی احتیاطی فرزندانشان پی ببرند.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

در سیستم طراحی شده توسط این برند امکان هشدار دادن به فرزندان به صورت صوتی از طریق خودرو وجود دارد تا از حداکثر سرعت مجاز تخطی نکنند. همچنین والدین می توانند هنگامی که از خودرو استفاده می کنند نحوه رانندگی فرزندانشان، میزان مسافت طی شده و حداکثر سرعت پیموده شده را به صورت یک گزارش روی مانیتور خودرو مشاهده کنند.

سیستم اختصاصی جنرال موتروز همانند سایر برندها مجهز به کلید یا ریموت جداگانه نیست بلکه والدین باید در داخل خودرو به بخش تنظیمات بروند و گزینه TEEN MODE را فعال کنند. این سیستم در حال حاضر روی مدل های شورولت MALIBO و EQUINOX، جیامسی TERRAIN و ACADIA و بیوئیک LACROSSE نصب شده است.

تویوتا: TOYOTA ENTUNE ۳

تویوتا نیز به عنوان خودروسازی که سهم بزرگی از فروش محصولاتش در جهان دارد برای جا نماندن از سایر برندها، قصد دارد سیستم اختصاصی خود را روی محصولات خود نصب کند. اولین محصولی که سیستم اختصاصی تویوتا روی آن نصب خواهدشد، مدل کمری 2018 است. با توجه به اینکه لکسس زیرمجموعه برند تویوتاست، سیستم ENTUNE 3 نیز دارای تمامی امکانات سیستم ENFORM APP در لکسس است. این سیستم به صورت اختصاصی روی تمامی نسخه های کمتری نصب خواهدشد و تنها نسخه پایه LE فاقد این سیستم خواهدبود و تویوتا قصد دارد در آینده نزدیک این سیستم را روی تمامی محصولاتش نصب کند.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

یکی از نکاتی که مشتریان را از خرید این سیستم ها یا تمدید آنها منصرف می کند، میزان بهای پرداختی برای آنهاست اما تویوتا برای رفاه حال مشتریان، این سیستم را تا مدت 6 سال به صورت رایگان برای خریداران کمری در دسترس قرار می دهد و پس از آن نیز تنها ماهیانه 8 دلار یا سالیانه 80 دلار باید توسط مالک برای تمدید این سیستم پرداخت شود که مبلغ بسیار کمتری نسبت به سایر برندهاست.

لکسس: LEXUS ENFORM APP CONNECT

لکسس سیستم اختصاصی خود را برای والدین و فرزندان به صورت جداگانه به فروش نمی رساند بلکه نرم افزار LEXUS ENFORM دارای قابلیت نمایش نحوه رانندگی فرد مهمان است. با استفاده از این نرم افزار هرگاه فرزند یا فرد مهمان خودرو را روشن کند، از سرعت مجاز تخطی کند یا بعد از زمان تعیین شده از خودرو استفاده کند، پیغامی برای مالک فرستاده می شود.
آپشن های جاسوسی خودروها در خدمت والدین!

یکی از عادت های نوجوانان استفاده از خودرو بعد از غروب تا نیمه های شب است بنابراین با استفاده از این سیستم والدین می توانند هنگامی که فرزندشان بعد از به خواب رفتن آنها از خودرو استفاده می کند را از طریق پیام متوجه شوند. این سیستم میزان مسافت پیموده شده و مدت زمان روشن بودن پیشرانه را نیز نمایش می دهد.

این سیستم همان طور که اشاره شد به صورت جداگانه به فروش نمی رسد بلکه روی تمامی محصولات جدید لکسس به صورت رایگان نصب شده است اما این سرویس تنها برای مدت یک سال به صورت رایگان است و پس از آن برای هر یک سال استفاده باید مبلغ 249 دلار توسط مالک پرداخت شود. علاوه بر این مورد، سرویس مجهز به سیستم نویگیشن نیز هزینه 349 دلار را به صورت سالیانه برای مالک به دنبال دارد.

سایر برندها چطور است؟

بسیاری از برندهای اشاره شده دارای سیستم اختصاصی برای محصولات خود هستند بنابراین خریداران آنها به راحتی می توانند از امکانات این گونه سیستم ها استفاده کنند. در مقابل بسیاری از برندها نیز در این لیست قرار ندارند اما شرکت های VERZION و AT & T سیستمی را طراحی کرده اند که به پورت مشخصی در خودرو متصل می شود و توانایی به روزرسانی اطلاعات و نمایش آن را به والدین و مالکان می دهد.

با توجه به اینکه این نوع سیستم ها به صورت وایرلس فعال می شود، امکان ارسال پیام هنگامی که سرعت خودرو از حد مجاز فراتر می رود یا از محدوده جغرافیایی تعیین شده خارج می شود، وجود دارد. از معایب این سیستم نسبت به سیستم های اختصاصی برندها می توان به عدم توانایی برای تعیین حداکثر سرعت خودرو، نحوه شتابگیری و میزان ولوم رادیو ضبط اشاره کرد. اما در هنگامی که خودرو تصادف کرده یا خراب شده است، این سیستم های دارای قابلیت تماس گرفتن با والدین است. سیستم VERIZON HUM مبلغ 99 دلاری برای 2 سال یا 6.25 دلار برای یک ماه را به عنوان هزینه دریافت می کند اما سیستم AT & T CARCONNECTION 2.0 به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج