۵۹۲۱۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پشت پرده لغو سفر «منصور هادی» به عدن

یک روزنامه عربی اعلام کرد علت لغو سفر رئیس‌جمهور مستعفی یمن به عدن، طرح جدید اماراتی-عربستانی در رابطه با بحران این کشور (یمن) است.

خبرگزاری فارس: «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن چهارشنبه هفته جاری قصد داشت از ریاض عازم عدن شود تا در نماز عید قربان شرکت کند اما این سفر به دلایل نامعلومی لغو شد.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی ۲۱»، این مسأله منجر به اعتراض‌هایی در محافل حامی عبد ربه منصور هادی شد. مقدمات سفر هادی برای این سفر از مدتی قبل فراهم شده بود اما مقامات عربستانی ناگهان به دلایل امنیتی این سفر را لغو کردند.

روزنامه مذکور به نقل از منابع آگاه؛ نوشت: امارات به مقامات عربستانی اطلاع داده است به هیچ وجه پذیرای هادی در عدن نخواهد بود. این اتفاق پس از آن می‌افتد که بحران میان ابوظبی و عبد ربه منصور هادی به شدت متشنج شده و حتی ممکن است به سمت رویارویی نظامی میان نیروهای وابسته به هادی و نیروهای اماراتی پیش رود.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای عربستانی که به درخواست هادی و با موافقت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به به عدن اعزام شده‌اند نتوانستند بر وضعیت در این شهر مسلط شوند و دیدگاه‌های نیروهای امارات و هادی را به هم نزدیک کنند و نیروهای وابسته به ابوظبی حاضر نشده‌اند هیچ یک از تاسیسات مانند فرودگاه، بندر و غیره را تحویل دهند.

هادی در جلسه‌ای در هفته گذشته اعلام کرده روابط با ابوظبی از بد به سمت بدتر می‌رود و امارات مانع هرگونه تلاش به سمت ثبات است . به عنوان مثال، نیروهای وابسته به امارات در عدن هفته گذشته اجازه نداد هواپیمای حامل حقوق نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن در فرودگاه عدن به زمین بنشیند اما با مداخله ریاض این کار انجام شد.

عربی ۲۱ در ادامه ادعا کرد: برخی تحلیلگران یمنی از طرحی سعودی- اماراتی خبر می‌دهند که بر اساس آن می‌خواهند عبد ربه منصور هادی را در ریاض نگه دارند تا مبادا با رسیدنش به عدن ، تمام مقدمات دو ماهه اخیر برای «تصفیه سیاسی جدید» را بر هم بزند؛ طرح یاد شده که توسط امارات آماده شده و عربستان هم با آن موافقت کرده عزل عبد ربه منصور هادی و حمایت از حزب «کنگره مردمی یمن» به ریاست «علی عبدالله صالح» برای مقابله با حوثی‌ها را دنبال می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج