۵۹۲۳۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دیمن: «کوچک‌سازی» فیلمی امیدبخش است

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز روز گذشته (۳۰ اوت) با نمایش جهانی درام‌کمدی «کوچک‌سازی» جدیدترین ساخته الکساندر پین افتتاح شد.

وب سایت آی ‌سینما: هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز روز گذشته (۳۰ اوت) با نمایش جهانی درام‌کمدی «کوچک‌سازی» جدیدترین ساخته الکساندر پین افتتاح شد. در جریان نشست رسانه‌ای این فیلم که با حضور فیلمساز ۵۶ ساله امریکایی و ستاره‌ها و عوامل فیلم جدیدش از جمله مت دیمن برگزار شد، پین اعتراف کرد برای ساخت این فیلم با کارشناسانی که در زمینه آب رفتن قامت انسان‌ها تخصص دارند مشورت کرده اما داده‌های آنها در نهایت، تاثیری در خلق جهان خیال‌انگیز و غریبی که فیلم به تصویر می‌کشد، نداشته است.

واکنش تحسین‌آمیز منتقدان و تماشاگران حاضر در لیدو به این فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای و همچنین تمجید از بازی درخشان مت دیمن در این فیلم، «کوچک‌سازی» را به یکی از مدعیان اصلی فصل جوایز تبدیل کرده است. پین که ساخت فیلم‌هایی همچون «نبراسکا»، «راه‌های فرعی» و «درباره اشمیت» را در کارنامه دارد، تاکنون سه مرتبه موفق به دریافت نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است.
دیمن: «کوچک‌سازی» فیلمی امیدبخش است

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، این کمدی ۱۳۵ دقیقه‌ای که محصول جدید استودیوی «پارامونت» به شمار می‌رود روایتگر داستانی در آینده نه چندان دور است؛ زمانی‌که انسان‌ها می‌توانند با آب کردن ابعاد خودشان به حفظ منابع سیاره زمین کمک کنند و با دستمزدی ناچیز یک سبک زندگی تجملی و پرزرق و برق را در پیش بگیرند.

کریستن ویگ و مت دیمن در این فیلم نقش زن و شوهری را ایفا کرده‌اند که ناگهان درمی‌یابند هرگز قدرت خرید خانه رویاهای‌شان را پیدا نخواهند کرد و در نتیجه تصمیم می‌گیرند به بررسی ایده «کوچک‌سازی» بپردازند؛ فناوری جدیدی که بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی، به انسان‌ها اجازه می‌دهد در ابعاد مینیاتوری به زندگی ادامه دهند.

در ادامه نشست رسانه‌ای «کوچک‌سازی»، پین ضمن تمجید از خلاقیت استفانیا چلا طراح صحنه ایتالیایی فیلم جدیدش توضیح داد: «اگر واقعا آن‌قدر کوچک می‌شدید، کیفیت صدای‌تان تغییر می‌کرد و مدل راه رفتن‌تان عوض می‌شد. حتی اگر از ارتفاعی بلند سقوط می‌کردید نجات می‌یافتید. اگر بال‌های چوبی به بازوهای‌تان وصل می‌کردید احتمالا می‌توانستید قدری هم پرواز کنید. اما در مرحله‌ای از روند تولید مجبور شدیم به این‌جور چیزها فکر نکنیم، چون باید تمرکزمان را روی داستان خودمان می‌گذاشتیم.»

به گفته، جیم تیلور تهیه‌کننده و یکی از اعضای تیم نویسنده «کوچک‌سازی»، همزمانی رویدادهای فیلم با رخدادهای واقعی از جمله اشاره به خطر تغییرات آب و هوایی و حقوق پناهجویان کاملا اتفاقی بوده است. تیلور در این‌باره توضیح داد: «بیش از ده سال، درگیر کار بر روی این پروژه بودیم و در نتیجه، با گذر زمان بسیاری از اتفاقاتی که تخیل کرده بودیم به واقعیت پیوست و آن زمان، روح‌مان هم خبر نداشت قرار است واقعا روزی در چنین دنیایی زندگی کنیم.»

در ادامه صحبت عوامل، دیمن هم به توضیح دیدگاهش درباره مضمون فیلم پرداخت. به باور دیمن، «کوچک‌سازی» ذاتا فیلمی خوش‌بینانه و مثبت است: «من قویا معتقدم سینما بهترین ابزار برای ابراز همدلی و همدردی در میان ما انسان‌هاست.» بازیگر ۴۶ ساله هالیوود که تاکنون پنج مرتبه موفق به دریافت نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر شده است در ادامه اضافه کرد: «این فیلم شخصیتی باورپذیر را به نمایش می‌گذارد که زندگی‌اش با ما متفاوت است اما می‌توان برای هم‌ذات‌پنداری با او اشتراکاتی یافت. روی‌هم‌رفته، تصور می‌کنم با فیلم زیبا و خوش‌بینانه روبه‌رو هستیم. این حس که همه ما در نهایت، یکی هستیم. احساس می‌کنم در دنیای پرتفرقه امروز، چنین پیامی بسیار امیدبخش است.»

در پایان، هونگ چاو دیگر بازیگر فیلم هم یادآور شد: «در نهایت، فیلم روایتگر داستانی عاشقانه است و نشان می‌دهد که با وجود موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی و مهاجرت، رفتار ما در قبال یکدیگر چگونه است. هنوز هم این دغدغه انسانی وجود دارد که با همسایه‌مان چطور رفتار می‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج