۵۹۲۵۴۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چند نکته در مورد تیم اقتصادی دولت

این روزها درفضای مجازی موضوع تعدد افراد وچهره‌های موثر درجریان اقتصاد ایران و اینکه چه کسی فرمان نهایی را صادر می‌کند، به گونه‌ای غیرطبیعی وحتی ازجانب برخی نخبگان جدی گرفته شده است.پیرامون این موضوع، سه نکته را یادآور می‌شوم.

حافظ شورچی در روزنامه قانون نوشت: این روزها درفضای مجازی موضوع تعدد افراد وچهره‌های موثر درجریان اقتصاد ایران و اینکه چه کسی فرمان نهایی را صادر می‌کند، به گونه‌ای غیرطبیعی وحتی ازجانب برخی نخبگان جدی گرفته شده است.پیرامون این موضوع، سه نکته را یادآور می‌شوم.

١- تصورمن این است که موضوع فرمانده،کاپیتان و سر دسته، همگی موضوعاتی کم اهمیت هستند که نباید به آن دامن زده شود. بدیهی است که کرباسیان، شريعتمداری، نوبخت، سیف، نهاوندیان و نیلی هر یک فرمانده تیم خود بوده و در سطحی دیگر سرباز پیشبرد برنامه‌های اقتصاد ملی هستند و اگر نيز بحث از فرماندهی در دولت باشد، جز دکتر روحانی کسی فرمانده نیست و همه کارگزاران دولت بايد متعهد به برنامه‌های ایشان برای پاسخگویی به مطالبات مردم باشند.

٢- نکته دوم اینکه ویژگی مهم تیم اقتصادی دولت، این است که همگی در چهار دهه گذشته از مدیران ارشد مالی و پولی دولت در ایران بودند و آسیب‌های موجود در اقتصاد ایران را به خوبی می‌شناسند و به آن نیز اشراف دارند.
گرچه هر یک ممکن است در روش‌ها باهم متفاوت باشند اما در معرفت‌شناسی اقتصاد ایران با يكديگر اشتراک نظر دارند و اين نکته را باید غنیمت بشماریم. این نکته به‌ویژه در مورد دكتر شریعتمداری و دكتر کرباسیان به خوبی مشهود است و شاید بتوان گفت که برای نخستین بار است که بخش صنعت و بازرگانی با وزارت اقتصاد سازگار و هماهنگ جلوه می‌کند و می‌توانیم به آینده این همگرایی و عزم همکاری بسیار امیدوار باشیم.

٣-اقتصاد ایران بانک محور است و تا موتور اصلاح نشود، حرکت و توسعه اقتصاد ایران غیرواقعی یا غیر ممکن خواهد بود و این نکته ای است که تیم اقتصادی بر آن اجماع دارند و به نقطه قوت تیم اقتصادی تبدیل شده است .
امیدوارم عزمی که برای اصلاح نظام بانکی آغاز شده است در بروكراسى اداری و نظامات دستوری گرفتار نشود و بانک ها با گذر از بنگاهداری به سوی اجتماعی یا مردمی شدن میل کنند تا بتوان آینده ای مطلوب براى اقتصاد كشور و فرزندان‌مان نوید بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتراما اگر این تیم اقتصادی خوب بود دراین چهار سال کاری می کردند . این گروه چشم بینایی ندارند که ببینند- مشکلات اقتصاد فقط در یک بخش نیست. اول می بایست بازار ارز وطلا را دراختیار می گرفتند بعد به سراغ بانکها می رفتند.این ضررو زیان رسیده به مردم چه کسی باید پاسخگو باشد.

    • بدون نام

      متاسفانه این اقایان پیر و خیلی مافیایی هستن و تجربه قبلشون دیده ایم . سواد پایین و بسیار مافیایی هستن. کلا تیم پخته ای نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج