جاباما
۵۹۲۶۱۵
۱ نظر
۵۳۰۸
۱ نظر
۵۳۰۸
پ

دسرهایی با بیسکوییت سبوس دار

یکی از خوبی های این دسرها، این است که رژیمی ها هم می توانند از آن ها بخورند. شاید این را بتوان جمله ای تبلیغاتی از طرف سبوس دارها به حساب آورد.

هفته نامه همشهری جوان - مریم جاویدی: اسم بیسکوییت سبوس دار که می آید، شوخی ها هم پشت سر هم ردیف می شوند اما فارغ از تمام شوخی ها، هیچ وقت فکرش را نمی کردید که از بیسکوییت سبوس دار جز برای رژیم های لاغری و سیرکردن شکم بتوان استفاده های جذاب تری کرد؟ مثلا فکرش را می کردید که بتوانید با بیسکوییت سبوس دار دسر و کیک های خوشمزه درست کنید و لذتش را ببرید؟
یعنی با مواد اولیه هزار تومانی، دسری آنچنانی جلوی مهمانتان بگذارید و کلی پز بدهید که هم با کمترین هزینه و هم از ساده ترین راه، بهترین پذیرایی را از شما داشته ایم؟ شاید بعد از درست کردن این درسرها، شما از جمله کسانی باشید که دیگر، هر وقت کسی با بیسکوییت های سبوس دار شوخی می کند، اعتراض کنید و در باب فضائلش سخنرانی کنید.

رژیمی پسند

یکی از خوبی های این دسرها، این است که رژیمی ها هم می توانند از آن ها بخورند. شاید این را بتوان جمله ای تبلیغاتی از طرف سبوس دارها به حساب آورد.

چیزکیک

مواد لازم:
  • یک بسته بیسکوییت سبوس دار
  • خامه
  • پنیر خامه ای
  • پودر ژلاتین
  • کره

می دانیم که چیزکیک های شیرینی فروش ها گاهی خوشمزه است و گاهی به غایت بدمزه. مهم تر از طعم، قیمتش است. برای یکی دو تا چیزکیک که در جعبه های مقوایی می گذارند، باید پول یکی دو کیلو شیرینی دانمارکی را داد اما می توان یک ظرف بزرگ چیزکیک با قیمت کمی مثلا حدود 10 هزار تومان درست کرد و حداقل شش نفر سیر سیر از آن بخورند.
دسرهایی با بیسکوییت سبوس دار

روش درست کردنش هم خیلی ساده است. یک بسته بیسکوییت سبوس دار را خرد و پودر کنید. بعد یک بسته کره صد گرمی را که از قبل کمی شل یا حتی آب شده، به بیسکوییت سبوس دارها اضافه کنید تا مواد کمی به هم بچسبند. اگر ظرف شیرینی پزی دارید، مواد را داخل آن بریزید. اگر هم ندارید، در همین ظرف های خانگی که پهن هستند، بیسکوییت سبوس دارها را بریزید و رویش را صاف کنید. انگار که یک لایه کیک درست کرده اید. مواد را در یخچال بگذارید تا نیم ساعتی بگذرد، آن قدر سفت می شود که اگر ظرف را برگردانید، نمی ریزد.

در این فاصله خامه و پنیر خامه ای تان را که از هر کدام یک بسته دارید، با هم مخلوط کنید. پودر یا ورق های ژلاتین را هم با روش بن ماری آب کنید و آرام آرام داخل این مواد بریزید ولی تندتند هم بزنید. آرام بریزید تا یک مرتبه یک جا سفت نشود. این لایه را هم روی بیسکوییت سبوس دارها بریزید.

تا این جا قطر بیسکوییت سبوس دار حدود یک سانتی متر است و قطر کل خامه و پنیر هم حدود یک سانت. این مخلوط راهم دوباره نیم ساعت در یخچال بگذارید.

باز هم در این فاصله ژله را درست کنید و بگذارید که یک ربع به دمای محیط برسد. بعد ژله را هم روی مواد بریزید و برای آخرین بار مواد را در یخچال بگذارید تا بگیرد.

فرض بگیریم، شما می خواهید روی لایه خامه و ژله تعدادی میوه هم بگذارید. برای این که میوه ها الکی در ژله شناور نشوند و نظم کارتن به هم نخورد، اول خیلی شیک، میوه ها را به نحوی که دوست دارید، بچینید بعد یک لایه بسیار نازک از ژله را آرام بریزید. ظرف را بگذارید داخل یخچال. این لایه خیلی زود بسته می شود، چون نازک است و ظرف هم که از قبل خنک بوده. با این کار، میوه ها سر جایشان تثبیت می شوند، بعد مابقی ژله ها را بریزید.

این هم یک چیزکیک خیلی خوشمزه. اگر مقدار کره کافی بوده باشد، حتی هنگام بریدن به سختی جدا می شود ولی انتظارهای عجیب و غریب نداشته باشید، آخرش هم آن لایه زیرین پودر بیسکوییت سبوس دار است، کیک که نیست اما به خوشمزگی و راحتی و کم خرج بودنش واقعا می ارزد.

رول طلایی

مواد لازم:
  • مقداری خرما (البته خرمای دشتستانی)
  • بیسکوییت سبوس دار یک بسته
  • مقداری کره آب شده
  • نوتلا به دلخواه خودتان

وقتی می خواهیم دسری خوشمزه و متفاوت در خانه تهیه کنیم، شاید به مواد زیادی احتیاج داشته باشیم اما این دسر را با موادی که در هر خانه ای پیدا می شود، می توان تهیه کرد. بهترین مزیت دسر رول طلایی این است که درست کردنش کمتر از ۱۰ دقیقه از شما زمان می گیرد. حالا در این ۱۰ دقیقه چه کار باید کرد؟
دسرهایی با بیسکوییت سبوس دار

اول، هسته های خرماها را جدا می کنیم و در تابه ای که از قبل گرم شده، می ریزیم و کمی حرارت می دهیم (این کار به این دلیل است که خرما نرم شود). بعد خرماهای تفت داده شده را کنار می گذاریم و با کمی کره آب شده (خیلی کم) ورز می دهیم. بعد سه تا چهار قاشق سر پر (بستگی به ذائقه تان دارد) نوتلا اضافه می کنیم و باز ورز می دهیم. آن یک بسته بیسکوییت سبوس دار را که از قبل کنار گذاشته ایم، در ظرفی دیگر خرد می کنیم. برخلاف دستور قبلی، توجه کنید که این بار بیسکوییت ها نباید زیاد خرد شوند تا شکل زیبایی به دسر بدهند.

اگر دوست داشتید مقداری گردو (در قسمت مواد لازم نیازی نبود مطرحش کنیم. چون بیشتر سلیقه ای و البته کمی گران است) اضافه می کنیم. بیسکوییت ها را به ظرف خرما اضافه می کنیم و خیلی آرام ورز می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند. این دسر را می توانید با اضافه کردن مواد دیگری متفاوت تر کنید.

بعد به مرحله هیجان انگیز رول کردن می رسیم. در یک سینی پلاستیک پهن می کنیم و مواد را روی آن به حالت رول در می آوریم. بهتر است روی پلاستیک کمی روغن مایع بمالیم. پلاستیک را دور رول می پیچیم و به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کمی حالت بگیرد. حالا سه ساعت گذشته و آن مواد جذاب، آماده برش دادن است. با سلیقه خوبتان تزیینش کنید و یک چای خوش عطر ایرانی هم کنارش بگذارید. گوارای وجودتان.

بن ماری!

روش بن ماری که شاید اسمش را زیاد شنیده اید، اصلا پیچیده نیست. فقط اسمش دهان پرکن است. یک مقدار آبجوش درست کنید، پودر ژله یا کاکائو یا هر چیز دیگری را روی بخار آن، نرم و آب کنید؛ به همین سادگی.

پودر کن

برای پودرکردن بیسکوییت سبوس دار نیاز نیست که حتما آن را داخل میکسر بریزید. کار را راحت بگیرید. تا وقتی داخل بسته اش است، با گوشتکوب حسابی خردش کنید یا این که آن را داخل یک کیسه فریز بریزید و یک پارچه روی کیسه بیندازید تا زود پاره نشود و بعد باز هم با گوشتکوب یا هر وسیله دیگری بیفتید به جانش تا پودر شود.

تارت میوه یا بستنی یا هر چیز که دلتان می خواهد

مواد لازم
  • نصف بسته بیسکوییت سبوس دار
  • کره
  • میوه یا بستنی

اگر چندان حال و حوصله درست کردن دسر ندارید، به خاطر قیمت یا وقت و از درست کردن این تارت هم سر باز بزنید، دیگر هیچ حرفی برای توجیه کردنتان باقی نمی ماند. نصف بسته بیسکوییت سبوس دار را پودر کنید، باز هم به کمک گوشتکوب یا میکسر، 50 گرم کره آب شده هم به آن اضافه کنید و حسابی با هم مخلوط کنید. آن قدر که اگر با قاشق برش گردانید، نیفتد.
دسرهایی با بیسکوییت سبوس دار

حالا این مایه را که ما به جای کیک زیر تارت از آن استفاده می کنیم، داخل قالب های تارت بریزید. کف این قالب ها برداشته می شود و بعدا راحت می توانید جدایش کنید، البته قبلش هم باید کمی قالب را چرب کنید.

اما اگر خرید قالب های سه هزار تومانی الان برایتان مقدور نیست، اشکالی ندارد، ابتکار به خرج دهید؛ مثلا داخل کاسه های قشنگ بریزید یا هر چیز دیگری که بشود بعدا آن را درآورد. حتی می توانید یک کیسه داخل کاسه بگذارید. بعد که فرم گرفت، به راحتی بیسکوییت و کیسه را خارج کنید و هیچ کسی هم در نهایت شک نکند که شما قالب نداشته اید. به همین سادگی!

خلاصه، وقتی پودرهای بیسکوییت سبوس دار سفت شد، آن را از قالب دربیاورید و حالا با خلاقیت خودتان داخل این ظرف را پر کنید از میوه یا میوه و خامه، یا بستنی، یا ترکیب بستنی و میوه. اتفاقا برای تابستان هم جذاب است. فکرش را بکنید، تابستان است و مهمان دارید و نخواسته اید که کیلویی حداقل 25 هزار تومان پول تارت بدهید... کیف دارد دیگر، ندارد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانم تاجیک

      خیلی خوب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج