جاباما
۵۹۲۶۵
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

فتح‌الله‌زاده: از جباری شکایت خواهم کرد

مدیرعامل باشگاه استقلال از شکایت از مجتبی جباری و همچنین حضور قطعی جواد نکونام برای فصل بعد خبر داد و گفت، قلعه‌نویی "نکو" را برای فصل بعد می‌خواهد.

ایسنا: علی فتح‌الله‌زاده درباره آخرین وضعیت جواد نکونام، اردوی استقلال در اوکراین و مجتبی جباری صحبت کرد.

متن پرسش و پاسخ ایسنا با مدیرعامل آبی‌ها در زیر می‌آید:

از باشگاه چه خبر؟

این روزها خیلی مشغله دارم. بستن استقلال به این شکل به عنوان یک تیم قوی و موفق کار بسیار سختی است. این روزها خیلی تلاش می‌کنم و نمی‌خواهم زحمت چند هفته‌ اخیرم به راحتی از دست برود.

حتما درباره انتقاداتی که از شما بابت اردوی اوکراین شده مطلع هستید...

کسی را که خواب است، می‌توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده، نمی‌توان از خواب بیدار کرد. در اوکراین بهترین اردو را برگزار کردیم. به نظر شما این مساله عیبی دارد؟ فرض کنیم که پول این سفر داده باشیم، آیا کار بدی انجام داده‌ایم؟ تیم‌های دیگر در سال‌های قبل به اردوی ترکیه می‌رفتند ولی ما نمی‌توانستیم به اردو برویم. آن زمان به ما "گیر" می‌دادند که چرا به اردو نمی‌رویی یا چرا رقبا می‌روند و شما نمی‌توانید این کار را بکنید؟ حالا یک بار به اردوی مجانی اوکراین رفتیم و از آن مهم‌تر با تیم خوب دیناموکیف بازی کردیم. متاسفانه عده‌ای می‌گویند دینامو با تیم اصلی‌اش بازی نکرده است. آیا کسی نیست که برود از سایت دیناموکیف اسامی بازیکنانش را چک کند؟ شش بازیکن از تیم اصلی دیناموکیف بودند. باقی هم از بازیکنان ذخیره دیناموکیف محسوب می‌شدند. مساله بعدی هم این است که مگر خود ما به صورت کامل برابر دینامو حاضر شدیم؟ همه هزینه‌های ما را در اوکراین آقایان حدادی، گلستانه و مدیرعامل محترم تابان پرداخت کردند. برای کسانی که این حرف‌ها را درمی‌آورند، متاسفم.

به نظر شما برای چه تلاش می‌کنند تا استقلال را بزنند؟

عده‌ای بلد نیستند کار کنند و کار خوب دیگران را خراب می‌کنند. همین ظلم را به ما می‌کنند که خدا ما را قهرمان می‌کند. خدا چون می‌بیند ما به کسی ظلم نمی‌کنیم، به ما کمک می‌کند. متاسفانه به ما ناجوانمردانه حمله می‌شود. پول آنچنانی نداریم اما خدا را شکر اعتباری داریم که در این مواقع به ما کمک می‌کند. متاسفانه برخی از برخوردها منصفانه نیست و نمی‌دانم برخی از این حرف‌ها به دنبال چه چیزی هستند. اینکه ما اردو برویم بهتر است یا نرویم؟ فرض که هزینه هم کرده باشیم - که نکرده‌ایم - آیا کار بدی کرده‌ایم؟

دیروز خبری منتشر شد که نکونام از استقلال شکایت کرده است اما خود او این مساله را رد کرده. چقدر در جریان این مساله هستید؟

یک عده با هدف از جایی دیگر این صحبت را مطرح کرده‌اند که او از استقلال شکایت کرده است. اصلا شخصیت نکونام جوری نیست که از کسی شکایت کند. او سال گذشته کمترین پول را از ما گرفت و هیچ چیز نگفت. دیشب تا ساعت دو و نیم بامداد کنارم بود و با هم صحبت می‌کردیم. او هیچ وقت از استقلال شکایت نکرده و نخواهد کرد. نکونام در استقلال خواهد ماند و بازیکن ما در سال بعد خواهد بود. خود آقای قلعه‌نویی هم چند بار به من گفته که به جواد برای سال بعد نیاز دارد و ان‌شاءالله او سال بعد با ما خواهد بود. یک پروژه خاص در پشت نکونام وجود دارد که از آن آگاهی دارم اما این مساله کمی محرمانه است و نمی‌توان آن را بازگو کرد. اگر آن را مطرح کنیم، شاید بعدها علیه خودمان استفاده شود.

از وضعیت تیموریان بگویید. قبلا گفته بودید که اگر آندو و نکونام را جذب کنید، ساموئل را برای فصل بعد به خدمت نخواهید گرفت. آیا حضور ساموئل به معنای عدم حضور یکی از دو بازیکن نیست؟

زمانی که آن حرف را زدم، فکرمان روی دو بازیکن بود. بعدا با آقای قلعه‌نویی مشورت کردم و با توجه به حضورمان در میان هشت تیم آسیایی به این نتیجه‌ رسیدیم که به هر سه آنها نیاز داریم. آندو هم اگر با قطر به توافق نرود، به استقلال خواهد آمد.

قبلا می‌گفتید که اتاقتان دو دارد که از آنها برای عقد قرارداد با بازیکنان استفاده می‌کنید. یعنی به بازیکن می‌گویید اگر امضا نکند، از دری که به بیرون باز می‌شود او را به حیاط پرتاب می‌کنید. چرا با آندو این کار را نکردید؟

واقعیتش نشد با آندو این کار را انجام دهم (با خنده) حالا برود قطر. از قطر که برگشت این کار را با او می‌کنیم.

ولی سرژیک برادر آندو قابلیت این کار را داشت.

نه. سرژیک جوان است. دلم برایش می‌سوزد. حیف است که به حیاط پرتاب شود (با خنده!).

مساله بدهی استقلال به کجا انجامید؟

تنها ما بدهکار نیستیم. باشگاه‌های زیادی هستند که بدهکارند اما فقط اسم ما گفته می‌شود. طبق قانون گردنمان نازک است و هر چه قانون حکم کند، می‌پذیریم. به فدراسیون پیشنهاد داده‌ایم که ۳۰ درصد از منابع درآمدی ما را برای بدهی‌ها کنار بگذارند و مابقی را برای مخارج ما در نظر بگیرند. آقای کفاشیان تقریبا با این مساله موافق است و ان‌شاءالله با این پیشنهاد به طور کل موافقت شود.

وضعیت ورزشگاه شهید کشوری که قرار بود به استقلال واگذار شود، به چه ترتیب است؟

هنوز این ورزشگاه را به ما تحویل نداده‌اند. مغایرت‌هایی پیش آمد؛ چرا که قرار است استقلال و پرسپولیس از حالت دولتی به خصوصی تبدیل شوند و مجلس شورای اسلامی به همین دلیل نسبت به این مساله ایراد وارد کرد. مجلس معتقد است که در این مواقع دولت نمی‌تواند کمکی به باشگاه انجام دهد. این مساله در حال پیگیری است و ما هم به دنبال حل آن هستیم.

وضعیت محمدرضا خلعتبری به چه ترتیب است؟ گفته می‌شود که می‌خواهید با عجمانی‌ها صحبت کنید تا او به استقلال بیاید؟

نه این خبرها نیست. اگر خلعتبری بتواند مجوزش را از تیمش بگیرد، در خدمت او هستیم اما اگر بخواهیم با تیم‌های عربی مذاکره کنیم، آنها قیمت‌های نجومی به ما می‌دهند که در توان ما نیست.

وضعیت جاجا چه شد؟ گفته می‌شود او به ترکیه رفته و احتمالا در آن کشور توپ می‌زند؟

جاجا قرار است چهارشنبه به ایران بیاید و آن کسی که در ترکیه است، تشابه اسمی با بازیکن ما دارد و آن طرف نیست.

صحبت شما که در آن لفظ "حشیش" به کار رفته بود با واکنش تند جباری مواجه شد. عده‌ای از هواداران نگران این هستند که این مساله به استقلال آسیب بزند، این طور فکر نمی‌کنید؟

نه. با رفتن یک بازیکن هیچ اتفاقی نمی‌افتد. حالا شما اسم آن چیز را آوردید ولی من اسمش را هم نمی‌آورم. به کار بردن آن کلمه از طرف من می‌رفت که با شیطنت بعضی همراه شود که جباری خودش متوجه موضوع شد و در یک روزنامه خودش شرح داد که ماجرا چیست و منظور من چیست. او خودش منظورم را فهمید. متاسفانه در جوابی که داده بود، گفته بود، من "شوالیه" خریده‌ام. ‌این در حالی است که شوالیه یک مساله اعتباری و خریدنی نیست. او به من تهمت زده که با پول باشگاه رفته‌ام، مدرک شوالیه‌گری خریده‌ام و مطالب کذبی را عنوان کرده است. او در مراجع قضایی باید پاسخگوی این ادعا باشد؛ چراکه برای دفاع از حیثیتم مجبورم از خودم دفاع کنم.

یعنی می‌خواهید از او شکایت کنید؟

بله. همواره از او در بحث فوتبالی تعریف کرده‌ و گفته‌ام، جباری بازیکن خوبی است. با خود شما صحبت کردم و برایش در سپاهان آرزوی موفقیت کردم اما متاسفانه بزرگ و کوچکی از بین رفته است. انصاری‌فرد به تراکتورسازی رفت. علی کریمی، اسطوره پرسپولیس از این تیم رفت و هیچ اتفاقی رخ نداد. از ما هم جباری جدا شده و هیچ عیبی ندارد. همان طور که به علی دایی برای جدایی انصاری‌فرد احترام می‌گذاریم باید الان هم به این مساله توجه کنیم. با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم. شرایطی که جباری می‌خواست، فراهم نشد. در نهایت برای جباری در سپاهان آرزوی موفقیت دارم.

به عنوان سوال آخر، ماجرای دیدار شما با علیرضا منصوریان چه بود؟

منصوریان یک سری صحبت‌ها را قبلا کرد و آن روز هم آمده بود تا درباره آنها صحبت کنیم. استقلالی‌ها معمولا زیاد به ما سر می‌زنند و مسئله خاصی مطرح نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلالی دوآتیشه

      جباری راراحت ازدست دادیم دروغگو

    • همراه آبی

      اون کسی که خبرشکایت نکونام ازاستقلال رامنتشرکرددعامی کنم هرچی نماز درماه رمضان بخونه به کمرش بزنه که با احساسات 30ملیون هواداربازی می کنه

      پاسخ ها

      • بهار

        برو گلابی

    • امیر

      حاجی واقعا کارشو خوب بلده به کوری چشم دشمناش بهترین تیمو میبنده

    • خاوری

      پارسال جباری چک زد در گوشت نگهش داشتی امسال پشت درهای بسته چکار کرد که میخوای شکایت کنی؟

      پاسخ ها

      • ماندانا

        خیلی قشنگ گفتی.واقعا چه اتفاقی افتاد؟

    • رضا

      برای شناخت شخصیت هواداران واقعی پرسپولیس لطفا بعضی از نظرها را مطالعه فرمایید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج