۵۹۲۷۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جروزالم پست: مصر به روسیه نزدیک می‌شود

روزنامه صهیونیستی در تحلیلی به تلاش‌های روسیه و چین در دور کردن مصر از آمریکا و انطباق بیشتر مصر با مواضع کرملین اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مطلبی تحت عنوان «گیر افتادن مصر بین آمریکا و روسیه» با پرداختن به سفر «جرد کوشنر» نماینده دولت آمریکا که برای مذاکرات با مقام‌های ارشد مصر به قاهره سفر کرده بود و اعتراض مقام‌های مصری به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص قطع کمک‌ به قاهره که واشنگتن دلیل آن‌را عدم پیشرفت مصر در امور حقوق بشری نامید، نوشت: این احساس بین مقام‌های مصر وجود دارد که با وجود تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای نشان دادن حسن نیت، نمی‌توان به او اعتماد کرد و بنابراین ارتباط نزدیک‌تر با روسیه لازم است.

به نوشته این روزنامه، رئیس شرکت انرژی اتمی روسیه نیز هفته گذشته به قاهره رفت تا قرارداد ساخت چهار نیروگاه هسته‌ای در غرب ساحل اسکندریه به مبلغ ۲۷ میلیارد دلار را نهایی کند. هزینه این پروژه نیز توسط وام بلند مدت روسیه با سود کم تامین می‌شود.

این در حالی است که همکاری نظامی و فروش تجهیزات نظامی که در طول سال‌های ریاست جمهوری «باراک اوباما» (رئیس جمهور سابق آمریکا) راه اندازی شد نیز با تمرین‌های نظامی مشترک در جریان است و برنامه‌هایی هم برای ایجاد یک منطقه بدون پرداخت حق گمرک در نزدیکی پورت سعید در آبراه سوئز وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، مصر بیشتر در حال منطبق کردن خود با مواضع مسکو در سوریه و کمک به تجدید نفوذ این کشور در لیبی است و در عین حال در توسعه رابطه با چین تلاش دارد. چین نیز مانند روسیه تلاش می‌کند قاهره از واشنگتن فاصله گیرد.

در خاتمه این تحلیل آمده است: به نظر می‌رسد دولت جدید آمریکا نمی‌داند خواهان چیست و این برای ائتلاف سنی‌ها یا اسرائیل که به طور فزاینده‌ای از عدم واکنش آمریکا به ایران نگرانند خبر خوبی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج