جاباما
۵۹۲۸۹۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پنج کشور وارد رقابت اسکار شدند

کرواسی، گرجستان، فلسطین، تایلند و ونزوئلا به جمع رقبای بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار اضافه شدند.

هنرآنلاین: "به بشقاب من زل نزن" (Quit Staring at My Plate) اولین فیلم بلند داستانی هانا یوسیچ به نمایندگی از کرواسی برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۱۸ به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

داستان فیلم درباره زنی به نام ماریانا (میا پتریسویچ) است که زندگی‌اش حول خانواده‌اش جریان دارد. آن‌ها در یکی از آپارتمان‌های کوچک شهر زندگی می‌کنند. بعد پدر ماریانا که همه چیز را تحت کنترل دارد سکته مغزی می‌کند و کاملاً زمین‌گیر می‌شود و ماریانا به عنوان رئیس طایفه جای او را می‌گیرد.
پنج کشور وارد رقابت اسکار شدند

"به بشقاب من زل نزن" اولین بار در دنیا سال گذشته در بخش روزهای ونیز جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و از آن زمان تاکنون در جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره والائولید، ریکیاویک، ورشو، توکیو، استکهلم، بلگراد، کارلووی واری و سارایوو روی پرده رفته است.

گرجستان با تریلر روان‌شناختی "مادر ترسناک" (Scary Mother) به کارگردانی آنا اوروشادزه در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان حضور دارد. این فیلم درباره زنی میانسال است که از طریق ادبیات می‌کوشد خود را نجات بدهد. "مادر ترسناک" ماه پیش در جشنواره فیلم سارایوو جایزه بهترین فیلم را برد. اولین نمایش فیلم در سطح بین‌المللی در جشنواره فیلم لوکارنو بود که در آنجا جایزه بهترین فیلم اول را دریافت کرد.

اوروشادزه دختر زازا اوروشادزه فیلمساز تحسین‌شده گرجستانی است که در ۲۰۱۳ فیلم "نارنگی‌ها" به کارگردانی او توانست به نمایندگی از استونی نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شود. "مادر ترسناک" مانند "نارنگی‌ها" تولید مشترک گرجستان و استونی است.

گرجستان از ۲۰۰۸ تاکنون هر سال فیلم به آکادمی معرفی می‌کند. در ۲۰۱۳ فیلم "جزیره ذرت" به کارگردانی گیورگی اواشویلی توانست به فهرست کوتاه راه پیدا کند.

"واجب" (Wajib) به کارگردانی آن ماری جاسر نماینده فلسطین در اسکار خواهد بود. این فیلم اولین بار در دنیا در بخش رسمی جشنواره لوکارنو روی پرده رفت و سه جایزه مستقل دریافت کرد.

تیم پدر و پسر محمد بکری و صالح بکری، دو بازیگر معروف فلسطینی برای اولین بار در فیلم کمدی جاده‌ای "واجب" کنار هم قرار گرفته‌اند. داستان فیلم در بحبوحه تدارک یک عروسی در روزهای نزدیک به کریسمس در ناصره روی می‌دهد. این فیلم به زودی در جشنواره تورنتو نمایش داده می‌شود.

سومین همکاری جاسر و صالح بکری همچنین بعد از "نمک دریا" (۲۰۰۸) و "وقتی تو را دیدم" (۲۰۱۲) سومین فیلم این کارگردان است که به نمایندگی از فلسطین به آکادمی معرفی می‌شود.

فلسطین عملکرد خوبی در جوایز اسکار داشته است. "اینک بهشت" (۲۰۰۵) و "عمر" (۲۰۱۳) هر دو به کارگردانی هانی ابو اسعد در بخش فیلم خارجی‌زبان و "۵ دوربین شکسته" (۲۰۱۳) در بخش مستند نامزد اسکار شدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج