۵۹۲۹۴۲
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

دستور ترامپ: تدوین استراتژی جدید در مقابل ایران

پایگاه خبری انتخاب به نقل از روزنامه روسی ایزوستیا نوشت: کاخ سفید و پنتاگون در اندیشه تدوین استراتژی جدیدی در مورد روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از روزنامه روسی ایزوستیا نوشت: کاخ سفید و پنتاگون در اندیشه تدوین استراتژی جدیدی در مورد روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، استراتژی جدیدی را در رابطه با ایران تدوین می کند. انتظار می رود که تا پایان سال جاری، طرح این استراتژی ارائه شود.

منابع دیپلماتیک در امریکا و چندین منبع در حزب جمهوری خواه در این خصوص معتقدند این مساله «با ضرورت تعیین دقیق و مفصل مشی دولت امریکا در قبال تهران» در ارتباط است. از آنجایی که طرح های افشا شده اخیر امریکا پیرامون افغانستان از سوی مخالفان سیاسی داخلی رئیس جمهور امریکا مثبت ارزیابی شده است، کاخ سفید امیدوار است که در قبال «طرح ایران» نیز با چنین واکنش مثبتی مواجه شود. دسیسه جویی های پیرامون خروج بالقوه امریکا از توافق هسته ای با ایران، تا زمان ارائه طرح این استراتژی همچنان محفوظ خواهد بود.

این منابع اعتقاد دارند: «مشی سیاسی ایران بسیاری را در واشنگتن نگران می کند. پرزیدنت ترامپ بارها، تهران را پشتیبان اصلی تروریسم خوانده است. جیمز متیس، رئیس پنتاگون، نیز این مساله را تکرار کرده است. اما، به رغم ایراد چنین بیانات تندی، مشی راهبردی در قبال جمهوری اسلامی ایران هنوز نامشخص است و از نظر بسیاری، نامفهوم می باشد».

به گفته دیگر منابع در محافل دیپلماتیک امریکا، واشنگتن تهران را دشمن اصلی در منطقه می داند. در رابطه با این مسئله، احتمال دارد که دونالد ترامپ عملا، در اسرع وقت، سخنانی را پیرامون ایران ایراد کند، اما این سخنان چندان «دور و دراز و پر طمطراق» نخواهند بود. به گفته این منبع، در این سخنان قطعا، گفته خواهد شد که ایران یکی از مخالفان اصلی امریکا در منطقه و پشتیبان مالی تروریسم است. افزون بر آن، پیرامون توسعه تحریم های امریکا علیه تهران نیز سخنانی گفته خواهد شد.

رهبر امریکا به چندین ماه فرصت نیاز داشت تا استراتژی جدید خود را در قبال افغانستان و آسیای جنوبی مشخص کند. برای نخستین بار، در اوایل ماه مه، دونالد ترامپ از نیات خود در راستای بازبینی سیاست خود در رویکرد افغانستان سخن گفت. در آن ایام، رئیس کاخ سفید به هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی خود، دستور داد تا به همراه پنتاگون سند مربوط را آماده کند. در روز ٢٢ ماه اوت، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی ٢٥ دقیقه ای خود در پایگاه نظامی فورت مایزر، خطاب به مردم موضوعات کلیدی را مطرح کرد.

در رابطه با ایران، باید گفت که رئیس کنونی کاخ سفید بر خلاف باراک اوباما مدافع اتخاذ موضع بسیار تند علیه ایران است.

ریچارد وایتس، مدیر مرکز تحلیل نظامی و سیاسی در انستیتوی هیدسون، تصریح کرد که در حال حاضر، استراتژی جدید امریکا در قبال ایران در دست تدوین است که به احتمال زیاد، تا پایان سال جاری، ارائه خواهد شد.

این کارشناس گفت: «در ماه آوریل، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا، اعلام کرد که ایران مفاد «توافق هسته ای» را اجرا می کند. با این همه، به این خاطر که این کشور به اعتقاد امریکا، از سازمان های تروریستی حمایت می کند و موشک های بالستیک خود را آزمایش می کند، علیه این کشور تحریم های جدیدی به اجرا در آمد. در حال حاضر، شورای امنیت ملی تمامی دستور کار را در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است».

به گفته او، مساله اصلی در طرح جدید واشنگتن پیرامون تهران این است که آیا امریکا از توافق هسته ای کناره گیری خواهد کرد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      خدا به دادمون برسه

      معلوم نیست چی می خواد بشه

      بدبخت شدیم رفت

      خودتان را آماده کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ ترامپ که هیچی نیست گنده تر از ترامپ هم هیچ غلطی نمیتونن بکنند اینجا ایرانه بیشه شیرانه میدونی مهد دلیرانه

    • بدون نام

      کاربر10:05واقعا برات متاسفم نترسیدن رو یکم از شهدا و یکم هم از مردم کره شمالی یاد بگیر.

    • بدون نام

      هیچ مسلمان ..واقعی نه زیر بار زور میرود و نه تن به ذلت میدهد نمونه آن هم شهید حسین فهمیده و شهدای جنگ تحمیلی .ای کاش اینگونه اظهار نظرها که مایه خجالت ایران و ایرانی هست دیگر نباشد که به جای ترس از خدا از قدرت پوشالی آمریکا بترسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج