۵۹۳۰۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فارس، رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و ادامه این وضعیت به خطر نابودی تخت جمشید در آینده خواهد رسید.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و ادامه این وضعیت به خطر نابودی تخت جمشید در آینده خواهد رسید.

محمد درویش صبح یکشنبه در همایش مدارس طبیعت نیاز امروز تاکید کرد: فارس استان راهبردی از لحاظ مباحث محیطی زیستی و پرورش دانش آموزان فرهیخته است و در این راستا می تواند ایران بانانی بزرگ پرورش دهد.

وی ادامه داد: در هیچ کجای کشور ۱۸ منطقه محافظت شده و این تعداد دریاچه نداریم و تنوع اقلیمی فارس نیز بی نظیر است.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی افزود: چنین تنوعی نیاز به مردمی دارد که قدر آن را بدانند و فارس با ۵۴ سانتی متر فرونشست زمین در سال رتبه اول جهان را دارد.

درویش یادآور شد: با نشست زمین احتمال نابودی تخت جمشید در آینده نیز وجود دارد و در عین حال باید گفت فارس به دلیل خشک شدن تالاب ها در معرض ریزگردها و سرطان خون است.

وی ادامه داد: بختگان بخت ایران بود اما امروز به کانون فرسایش بادی تبدیل شده و غم انگیزتر آن است که شاهد نباشیم جنبشی بزرگ و مهم در سطح مدارس، دانشگاه و شورا برای مقابله و اطلاع رسانی تشکیل شود.

درویش تاکید کرد: مدارس طبیعت با این رویکرد شکل گرفته است.حاصل نظام آموزش پرورش دانش آموزانی است که خلاقیت ندارند و نمی دانند که در چه سرزمینی زندگی می کنند و بچه ها را درگیر رقابت و معدل می کند.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور، گفت: ملتی که سرزمین خود را دوست نداشته باشد بی تفاوت می شود که بخش بزرگی ریشه در دوران دانش آموزی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج