۵۹۳۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طنز؛ مقصر اصلی چپ شدن اتوبوس قضا و بلاست

این قلم به دستان و تحصیل کردگان واقعا شورش را درآورده‌اند. این روزها هر جا، هر اتفاقی می‌افتد، سریع دنبال مقصر آن می‌گردند و می‌خواهند ناجوانمردانه تقصیر را به گردن دولت و سایر نهادهای خدمت‌گزار بیندازند.

علیرضا لبش در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

 این قلم به دستان و تحصیل کردگان واقعا شورش را درآورده‌اند. این روزها هر جا، هر اتفاقی می‌افتد، سریع دنبال مقصر آن می‌گردند و می‌خواهند ناجوانمردانه تقصیر را به گردن دولت و سایر نهادهای خدمت‌گزار بیندازند. در حالی‌که همه این اتفاقات قضا و بلاست و امکان دارد برای هر کسی در هر نقطه دنیا اتفاق بیافتد.

یک مدتی به پراید بینوا گیر دادند، تا حتی کار را به آنجا رساندند که می‌خواست تولیدش متوقف شود ولي با درایت و کاردانی مسئولان سایپا، از این حادثه زیست محیطی و انسانی جلوگیری شد. می‌گویند: بسیاری از تلفات جاده‌ای مربوط به پراید است، خوب این اصلا ربطی به این ماشین ندارد که بيشتر کسانی که دچار قضا و بلا می‌شوند، صاحب پراید هستند. شما بگویید، شرکت سایپا باید چه کار کند؟ از خریداران تست قضا و بلا بگیرد؟ چه حرف‌ها می‌زنید!

مدتی هم گیر دادند که آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و حوادث بعدش تقصیر شهرداری بوده. مگر شهرداری می‌تواند جلوی قضا و بلا را بگیرد؟ حالا اینکه ساختمان استاندارد نبوده و وسایل اطفا‌حریق نداشته و بافت فرسوده بوده و... همه‌اش حرف است. وقتی قضا و بلا بیاید هیچ چیزی جلودارش نیست.

چند وقتی هم به هواپیماها و ناوگان هوایی بند کردند. خب هواپیماست دیگر، در آسمان می‌رود، بالش به قضا و بلا می‌گیرد و سقوط می‌کند. قضا و بلا می‌زند و هواپیما ۲۰ساعت تاخیر می‌کند. قضا و بلا می‌گیرد و هواپیما بار مسافران را جا می‌گذارد، تقصیر هواپیمایی و شرکت‌های هوایی این وسط چیست؟ آن‌ها پول‌شان را می‌گیرند و بلیت‌شان را می‌فروشند، دیگر حالا قضا و بلا باعث اتفاقاتی می‌شود، به آن‌ها چه ربطی دارد؟ هواپیمای نو و کهنه هم ندارد. قضا و بلا که بیاید نو و کهنه نمی‌شناسد.

حالا هم گیر سه پیچ داده‌اند به اتوبوس‌های بین شهری و جاده‌ها. خب اینکه اتوبوسی ته دره پرت می‌شود و چندین دانش‌آموز هر ساله جان می‌دهند، مگر ربطی به آموزش‌و‌پرورش دارد؟ به اردوها و حرکت شبانه اتوبوس چه ربطی دارد؟ به شرکت‌های مسافربری چه ربطی دارد؟ حالا اگر از اتوبوس‌های درجه یک و سالم استفاده می‌شد، این اتفاق نمی‌افتاد؟ مگر جاده‌های بین شهری چه اشکالی دارند؟ اگر ۱۰ بانده شوند دیگر تصادفی نمی‌شود؟ این‌ها همه‌اش حرف است. مقصر حتی راننده اتوبوس هم نیست. آن بنده خدا هم خوابش می‌آمده. مگر شما نمی‌خوابید؟ مقصر اصلی همان قضا‌وبلاست. هر اتفاقی اینجا می‌افتد، مقصرش قضا و بلاست. ما هم فرهنگ رانندگی خوبی داریم، هم اتوبوس‌ها و هواپیماهای درست و درمانی داریم و هم ژن مسئولان‌مان شکر خدا خوب است. این‌ها همه بهانه است و به خاطر این است که ما قضا و بلا را دست‌کم می‌گیریم، وگرنه اگر مانند عده‌ای از مسئولان، بچه‌های‌مان را از دست قضاو‌بلا می‌فرستادیم کانادا تا آنجا دور از ما بزرگ شوند، این اتفاقات برای‌شان نمی‌افتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا درمورداین حادثه طنزننویس بیکارعلاف.دخترانمون فوت شدن خیلی داغش بزرگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج