۵۹۳۱۳۶
۱ نظر
۵۳۰۰
۱ نظر
۵۳۰۰
پ

ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

ولز كمتر از انگلستان توسعه یافته و ثروتمند است‌ اما سرزمینی است كه با كیلومترها سرسبزی، خط ساحلی زیبا و مرز سه‌جانبه‌اش گردشگران بسیاری را به‌خود فرا می‌خواند. در این منطقه شما با قلعه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ مردم ولز آشنا خواهید شد.

هفته نامه همشهری شش و هفت: ولز كمتر از انگلستان توسعه یافته و ثروتمند است‌ اما سرزمینی است كه با كیلومترها سرسبزی، خط ساحلی زیبا و مرز سه‌جانبه‌اش گردشگران بسیاری را به‌خود فرا می‌خواند. در این منطقه شما با قلعه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ مردم ولز آشنا خواهید شد.
گوش خود را به شنیدن آوای گویش‌ مردم تیز كنید؛ زیرا زبان مردم این سرزمین یكی از قدیمی‌ترین زبان‌های اروپایی است كه هنوز زنده است. قدم زدن در كنار قلعه، شمردن گوسفندان مزرعه، بو كردن یك شاخه گل و لذت بردن از آرامشی كه در ولز وجود دارد باعث شده گردشگران بسیاری برای بار دوم به این منطقه برگردند.
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز
پر جمعیت‌ترین و نزدیك‌ترین منطقه به آداب و رسوم انگلستان بخش جنوبی ولز است كه شخصیت متمایزی دارد. فرهنگ بریتانیایی، پیشینه صنعتی و سنت‌های باستانی، اعتقادات مردم این منطقه آنها را در مقایسه با اسكاتلند و ایرلند متفاوت كرده است. در بخش شمالی و غربی گرچه دیگر معادن زغال سنگ فعال نیستند‌ اما شما می‌توانید شهرهای مستحكمی را بیابید كه میراث طبقه كارگری در آنها زنده‌اند و موزه‌ها و تورهای معدن از جذابیت آنها به شمار می‌رود.
در دره‌های پایینی ساحل می‌توانید بندرهای بزرگی را ببینید كه زمانی از ولز به تمام دنیا كالا صادر می‌كردند. بندر كاردیف یكی از سرمایه‌های ولز است كه باید حتما از آن دیدن كنید. ولز زیبایی‌های بسیاری را در مساحت كوچكی گردهم آورده است كه برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ جذابیت دارد. ولز در سال‌های اخیر اعتماد به نفس خوبی پیدا كرده است؛ با توجه به رشد هنر به‌ویژه موسیقی و فیلم، این سرزمین توانسته برای خود چهره‌ هنری مستقلی ایجاد كند.ولز با ایجاد نخستین مجلس ملی در سال 1999پس از قرن‌ها توانست روحیه استقلال طلبانه خود را تا حد زیادی تقویت كند. با مشاهده اژدهای قرمز؛ نماد ولز روی پرچم‌هایی كه این روزها در هر گوشه‌ای وجود دارد، به عظمت این منطقه پی خواهید برد.
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

تقویم سفر

آب و هوای ولز مشابه بریتانیا است؛ یعنی معتدل است. به‌طور كلی تابستان‌های این منطقه خیلی گرم نیست و زمستان‌ها به جز در نوك قله‌ها سرمای شدیدی پیدا نخواهید كرد. اگر قصد دارید در ساحل قدم بزنید و از تفریحات آبی لذت ببرید تابستان‌ها وقت مناسبی برای سفرتان خواهد بود‌ اما در این زمان به‌دلیل اینكه برتعداد گردشگران افزوده می‌شود باید از قبل برای سفر برنامه‌ریزی كنید. بسیاری از هتل‌ها در تابستان از قبل رزرو شده‌اند. بنابراین اگر با كمی افزایش جمعیت و قیمت روبه‌رو شدید تعجب نكنید.

چگونه برویم؟

روادید گردشگری (ویزای توریستی) کشور انگلستان به افرادی تعلق می‌گیرد که با هدف گردش‌، تفریح ‌ یا دیدار با خانواده به این کشور سفر می‌كنند. با وجود بازگشایی سفارت انگلستان در ایران پس از توافق هسته‌ای برجام، در سال ۱۳۹۴ بخش ارائه خدمات روادید و کنسولی همچنان برای عموم تعطیل است.در هر حال، اولین مرحله برای درخواست روادید تکمیل فرم تقاضای روادید است و بعد از آن با گرفتن وقت ملاقات، به همراه مدارک لازم شامل گذرنامه، شناسنامه، کلیه مدارک پشتیبانی کننده شخصی مانند اسناد مالکیت، مدارک مربوط به اشتغال، صورت‌حساب‌های بانکی و غیره باید به سفارتخانه انگلستان در یكی از كشورهای همسایه مراجعه کرد. برای پرواز به ولز می‌توانید خطوط هوایی مختلفی مانند ترکیش، قطر، آلیتالیا ‌ یا لوفت هانزا را انتخاب کنید.

جاده‌های دلفریب

با توجه به توسعه تاریخی ولز اكثر مسافران بیشتر از شرق به غرب در حال حركت هستند تا از شمال به جنوب. این مسیرها توسط جاده و خطوط راه‌آهن به هم متصل شده‌اند. مسافران می‌توانند برای جابه‌جایی در ولز از قطار، اتوبوس، ماشین ‌یا حتی پروازهای داخلی استفاده كنند. با توجه به اینكه جاده‌های این منطقه جاذبه‌های بسیاری دارند، قطار و ماشین می‌توانند گزینه‌های جذاب‌تری باشند. خطوط راه‌آهن این منطقه در اكثر شهرهای بزرگ و نقاط دیدنی توقف دارد و با توجه به بهای ارزانی كه دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای ماجراجویان باشد.

جشنواره‌های هیجان

اگر موسیقی، غذا، ورزش و جشن شما را به هیجان می‌آورند، باید سری به ولز بزنید؛ جایی كه برای هر كدام از این موارد جشنواره‌های جداگانه‌ای برپا می‌شود. مردم این منطقه خندیدن را به خوبی می‌دانند و همینطور قدر زمان را. به همین دلیل در هر فصلی از سال آیین‌ها و مراسمی برای افزایش نشاط و بزرگداشت سنت‌ها برگزار می‌كنند. در ادامه شما را با بخشی از جشنواره‌های این سرزمین آشنا می‌كنیم تا با توجه به تاریخ سفرتان بتوانید برای حضور در آنها برنامه‌ریزی كنید.

طرفداران راگبی تیم ولز را به خوبی می‌شناسند. شش نسل از مردم این سرزمین راگبی را تجربه كرده‌اند. امروز حرفه‌ای‌گری به همراه تجربه در این تیم كاملا مشهود است. مردم این منطقه به راگبی علاقه زیادی دارند و هنگام مسابقات جو كلی این سرزمین تغییر می‌كند. جشنواره گل در كاردیف یكی از جشنواره‌های مهم ولز به شمار می‌رود. بهار همراه با نمایشگاه سالانه انجمن باغبانی سلطنتی، زیبایی‌های این منطقه را دوچندان می‌كند. در این نمایشگاه با انواع گیاهان، روش‌های كاشت و باغ‌های نمایشی آشنا خواهید شد. جشنواره ادبیات و هنر در سال 1988آغاز به‌كار كرد و از آن زمان تاكنون با استقبال نویسندگان و متفكران بسیاری روبه‌رو شده است. این جشنواره اخیرا گسترش یافته و موسیقی زنده، بخش كودكان و همچنین بخش بین‌المللی هم به آن افزوده شده است.

هفته ماهی پمبروكشیر(Pembrokeshire) یكی دیگر از جشنواره‌های محلی ولز است كه از سال ۱۹۹۹راه‌اندازی و در واقع؛ یك جشنواره غذایی محسوب می‌شود. این جشنواره یكی از معتبرترین جشنواره‌های غذا در بریتانیاست كه بیش از ۲۰۰ رویداد ازجمله بازار، موسیقی، سرگرمی و مسابقه را شامل می‌شود.

بهترین مکان اقامت

در ولز تا دل‌تان بخواهد هتل وجود دارد؛ در این منطقه می‌توانید بر حسب سلیقه و بودجه‌تان در یك هتل بین‌المللی، مسافرخانه‌ای‌ با باغی زیبا و یا یك خانه تاریخی مدت زمان اقامت‌تان را بگذرانید.

ستاره باشید

اگر دوست دارید مانند ستاره‌ها با شما برخورد شود و از امكانات لوكسی برخوردار شوید باید سری به هتل سنت دیویدز (The St David's) بزنید. این هتل با ساختمان قدیمی و نمای خیره كننده‌ای به خلیج كاردیف دارای اسپا، مركز تناسب اندام و اتاق‌های شیك است. تهویه مطبوع و اینترنت رایگان از دیگر امكانات این هتل است. در اتاق‌هایی كه بالكن دارند می‌توانید منظره خیره‌كننده‌ای را ببینید. رستوران این هتل با انواع غذاهای بین‌المللی و محلی آماده پذیرایی از مهمانان است. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 200دلار بپردازید.

عمارت ویكتوریایی
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

هتل چاتو ریانفا(Château Rhianfa) با ساحل خصوصی و نمای پانورامایی به تنگه، یكی از بهترین هتل‌هایی است كه می‌توانید در آن اقامت كنید. این هتل كه در یك عمارت ویكتوریایی با 3 هكتار زمین واقع شده و دارای زمین تنیس، سونا، استخر و ساحلی اختصاصی است. برای اقامت در این هتل باید شبی 180دلار بپردازید.

محبوب كودكان
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

هتل استارلینگ كلود (Starling Cloud) بهترین مكان برای كسانی است كه با فرزندان‌شان سفر می‌كنند. این هتل مجهز به قسمت اختصاصی بازی كودكان است و رستوران آن غذاهای محلی لذیذی سرو می‌كند. اگر ۱۵دقیقه پیاده‌روی كنید به ایستگاه قطار خواهید رسید و پاركینگ هتل هم رایگان است. اتاق‌های این هتل برای خانواده‌ها مناسب است و شما می‌توانید از اینترنت رایگان در سراسر محوطه استفاده كنید. برای اقامت در این هتل باید شبی ۱۲۰دلار بپردازید.

روستایی و دوستانه
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

هتل ترور آرمز(Trevor Arms) در روستای مرفورد در شمال ولز واقع شده است. اتاق‌های این هتل وسیع است و شما می‌توانید در رستوران زیبای آن انواع غذاهای خانگی و محلی را نوش جان كنید. اتاق‌های هتل ‌دارای تلویزیون، دستگاه قهوه‌ساز و اینترنت رایگان است. در این هتل كفپوش‌های‌ چوبی، دیوارهای آجری و سقف‌هایی كه دارای پرتوهای رنگارنگ هستند، شما را با معماری قدیمی این منطقه آشنا خواهند كرد. برای اقامت در این هتل باید شبی 80 دلار بپردازید.

به جان بخرید

برای سفر به ولز دلایل بسیاری دارم كه در اینجا تنها به چند مورد آن اشاره می‌كنم.سفر به ولز تا سال‌ها شما را با خود درگیر می‌كند. سفر به ولز تقریبا مترادف با سفر به ایتالیاست. شهر ساحلی پورتمیریون در واقع از روستاهای ایتالیایی الگوبرداری شده و در روزهای آفتابی می‌توانید نمادهای رنگارنگ ساختمان‌های باروك را در آن ببینید و احساس كنید در ایتالیا قدم می‌زنید. دلیل دیگری كه باید به آن اشاره كنم سواحل نفسگیر این منطقه است. بسیاری از مردم بریتانیا به بهترین خط ساحلی به این منطقه می‌روند. بهترین ماسه‌های موجود در انگلستان را می‌توانید در این منطقه بیابید. حیات وحش فراوان و متنوع هم یكی دیگر از جاذبه‌های این سرزمین است. در سفر به ولز می‌توانید حیوانات بسیاری را از نزدیك ببینید؛ دلفین‌ها، كوسه‌ها، نهنگ‌ها و انواع ماهی‌ها.
در ولز می‌توانید با یك پوند پول از كوچك‌ترین خانه بریتانیا دیدن كنید. این خانه متعلق به یك كوتوله ماهیگیر بوده كه در سال ۱۹۰۰ در آن به تنهایی زندگی می‌كرد. اگر تاكنون سفر با قطار را تجربه نكرده‌اید ولز نظر شما را تغییر خواهد داد؛ خطوط راه‌آهن این سرزمین با چشم‌اندازهای خیره‌كننده هر گردشگری را وسوسه خواهد كرد. كوهنوردی یكی دیگر از تجربیات لذتبخش در این منطقه است. همچنین موج سواری در دره كانوی یك تجربه فراموش نشدنی برای‌تان رقم خواهد زد. اگر در این ورزش مهارت كافی ندارید نگران نباشید، می‌توانید با آموزش‌های ابتدایی این هیجان را به جان بخرید. شمال ولز پایتخت زیپ‌لاین جهان است. در این منطقه می‌توانید یكی از طولانی‌ترین مسافت‌های زیپ‌لاین جهان را با هشت هزار متر كابل تجربه كنید.

خوش به حال پنیر دوستان!

دستور غذایی و سبك آشپزی مردم ولز به تاریخ این سرزمین و مواد غذایی كه در منطقه وجود داشته گره خورده است. غذاهای این سرزمین در عین ساده بودن، می‌بایست نیروی كارگری كه مشاغل سختی را داشتند سیر می‌كرد. به همین دلیل به‌تدریج فاكتور مقوی بودن هم به خوراك‌های این منطقه افزوده شد. غذاهای سنتی بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ این منطقه محسوب می‌شوند و هنوز هم اهمیت ویژه‌ای دارند. امروز بازارها و رستوران‌های با كیفیتی وجود دارند كه فقط به غذاهای سنتی اختصاص دارند. در بخشی از یكی از آهنگ‌های معروف سنتی ولز آمده:« به قدری به من غذا بده كه دیگر میلی نداشته باشم» این جمله در واقع فلسفه غذایی این سرزمین را آشكار می‌كند.
بشقاب‌های غذایی در ولز به شكل هنرمندانه‌ای تزئین می‌شود و جشنواره‌های غذایی و رستوران‌های چند ستاره همه نشان از اهمیت غذا در فرهنگ این سرزمین دارد. كوه‌ها و دره‌های سرسبز باعث شده ولز منبعی غنی از مواد غذایی تازه باشد. كشاورزی و ماهیگیری در روستاهای این سرزمین رونق بسیار دارد. پنیر یكی از غذاهای سنتی ولز محسوب می‌شود تا جایی كه بشقاب‌های پنیر این سرزمین در دنیا شهرت دارد. شما می‌توانید تخته‌های پنیر را در رستوران‌ها و هتل‌های مختلف سفارش دهید و از طعم‌های متفاوت پنیر این سرزمین شگفت زده شوید.
معروف‌ترین مارك‌های پنیر ولز، تینترن(Tintern)، كارفیلی(Caerphilly) و فنی(Fenni) است كه طرفداران پر و پا قرصی دارند. كیك ولز هم یكی از سنت‌های معروف آشپزی این سرزمین است. این كیك پس از نفوذ مهاجران ایتالیایی دراواسط قرن 18و 19به این سرزمین وارد شد و طی سال‌های مختلف با تركیبات گوناگون، شكل لذیذی پیدا كرده ‌است.

هشت نقطه دیدنی

ولز كوچك‌ترین كشور از جزایر بریتانیا، نقاط بسیاری برای بازدید دارد. در جنوب این سرزمین؛ كاردیف كلانشهری عالی برای كشف نقاط گوناگون این سرزمین به شمار می‌رود. ولز با قلعه‌های پر زرق و برق، ساختمان‌های تاریخی و چشم‌اندازهای زیبا شما را به كاوش می‌خواند. برای گردش در این سرزمین باید برنامه منسجمی از نقاط گردشگری و علایق خودتان داشته باشید تا بتوانید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. با توجه به اینكه هر كدام از این نقاط در بخشی از ولز واقع شده‌اند، می‌توانید براساس برنامه سفر زمان خود را تقسیم كنید و در برخی از شهرها روزهای بیشتری بمانید.

۱:اسنودونیا
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

وقتی به ولز فكر می‌كنید احتمالا نام اسنودونیا از خاطرتان خواهد گذشت؛ محدوده زیبایی از كوه‌ها، تپه‌ها و سرزمین‌های سرسبزی كه شما را به دنیایی از جاذبه‌های طبیعی می‌برند. منطقه اسنودونیا از ۱۴قله تشكیل شده كه مرتفع‌ترین آن اسنودون با تقریبا هزار متر ارتفاع است. وقتی در این منطقه قدم می‌زنید به روشنی پی خواهید برد كه چرا این منطقه در افسانه‌های محلی برجسته شده همچنین شاه آرتور كه محلی‌ها اصرار دارند، اهل ولز بوده در این محل پرورش یافته است. پارك ملی اسنودونیا یكی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری این محدوده است.

۲:پارك ملی
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

پارك ملی بریكون بیكونز(Brecon Beacons)یكی از محبوب‌ترین پارك‌های ملی ولز است كه زیباترین بخش این منطقه هم به شمار می‌رود. این پارك ملی بهشت كوهنوردانی است كه عاشق طبیعت و هیجان هستند. دو رشته كوه سیاه در این پارك وجود دارد كه هر كدام حال و هوای متفاوتی دارند. رشته كوه سیاه كه از ماسه‌ها و سنگ‌های قرمز رنگ تشكیل شده، از فرسنگ‌ها آن طرف‌تر قابل تشخیص است و همین مانع طبیعی در گذشته برای تشخیص راه مهاجمان و فعالیت‌های‌شان كفایت می‌كرد. در این پارك آبشارها و رود‌های زیادی را كشف خواهید كرد كه معروف‌ترین آنها، هنری فالز در كولبرن است.

۳: پل شیطان
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

گردش یك روزه در پل شیطان كه در ۲۰ كیلومتری شهر آبریستویت(Aberystwyth) واقع شده یك گردش لذتبخش خواهد بود. برنامه‌تان را طوری تنظیم كنید كه ابتدا سری به سه پل در دهانه ریدول جورج (Rheidol Gorge) بزنید؛ پل‌هایی كه قدیمی‌ترین آن به قرن ۱۱برمی‌گردد. از اینجا می‌توانید نخستین نگاه را به رودخانه میناچ(Mynach) بیندازید. بعد از آن سری به فالز نیچر تریل (Falls Nature Trail) بزنید كه گرچه كمی پیاده‌روی دارد‌ اما منظره پیش روی‌تان وصف ناپذیر است.

۴: راه‌آهن تاریخی

ولز زمانی به واسطه معادن و عملیات استخراج آن شهرت داشت به‌خصوص زغال سنگ كه هنوز هم در این منطقه استخراج می‌شود. با وجود این اكثر معادن این منطقه امروز بسته شده‌اند، اما راه‌آهن باریكی كه زمانی برای انتقال كالا مورد استفاده قرار می‌گرفت امروز كاربرد گردشگری پیدا كرده است. ولز بیش از 10خط راه‌آهن دارد كه از میان كوه‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های سرسبز عبور می‌كنند و ازجمله لذت‌های سفر به این منطقه سفر با قطار به شمار می‌آیند.

5: بزرگ‌ترین قلعه
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

قلعه كرنارفون یكی از بزرگ‌ترین قلعه‌های این منطقه است كه توسط پادشاه ادوارد اول در قرن 13ساخته شده است. این قلعه كه محل اقامت نخستین پادشاه ولز بوده امروز به‌عنوان یكی از بزرگ‌ترین قلعه‌های بریتانیا شناخته می‌شود. كرنارفون یكی از برجسته‌ترین و زیباترین قلعه‌های قرون وسطا‌ست كه 13برج و دو دروازه دارد.

6:ساحل آرامش
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

لندودنو بزرگ‌ترین جایگاه ساحلی در ولز به شمار می‌رود. این منطقه تفریحی در سواحل شمال واقع شده و دید كاملی به دریای ایرلند دارد. لندودنو علاوه بر اینكه یك شهر ساحلی با مناظر خیره‌كننده است، مملو از كافه‌ها و مغازه‌هایی است كه گردشگران را سرگرم می‌كند. بهترین منظره شهر را می‌توانید در گریت اورمه(Great Orme) ببینید.

7: روستای ماهیگیری
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

پورتمیریون(Portmeirion) هتل زیبا و جذابی است كه در ساحل پارك اسنودیونی در شمال ولز واقع شده است. این هتل به شكل یك روستای ماهیگیری به سبك ایتالیایی ساخته شده و یكی از جذابیت‌های منطقه به شمار می‌رود. این منطقه كه به‌دست كوفی ویلیامز بین سال‌های 1925تا 1975ساخته شده یكی از محبوب‌ترین هتل‌های منطقه هم به شمار می‌رود. در این منطقه می‌توانید به تماشای باغ‌های زیبا، چشمه‌های پر آب و كلیساهای مدرن بروید. در این منطقه فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری فیلمبرداری شده كه فیلم زندانی(The Prisoner) یكی از آنهاست.

8:قلعه كانوی
ولز؛ سرزمین اژدهای قرمز

قلعه كانوی كه در سواحل شمالی ولز واقع شده‌است، فاصله كوتاهی با منچستر دارد. كانوی تقریبا از هر نظر جذابیت‌هایی دارد. نمای خیره كننده، معماری قرون وسطایی و مراكز خرید عالی باعث شده این منطقه مملو از توریست باشد. دیوارهای شهر كه ساخته ادوارد اول و مربوط به قرن 13هستند هنوز استحكام خوبی دارند. خانه ایبرتون كه خانه بازرگانی در قرن چهاردهم بوده یكی از نخستین ساختمان‌هایی است كه در داخل دیوارهای شهر ساخته شده و هنوز بقایای آن باقی است. خانه جذاب دیگر، خانه الیزابت پلاس ماور(Elizabethan Plas Mawr) نام دارد كه كوچك‌ترین خانه در بریتانیا به‌حساب می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دادا من منتظر یارانه م
      تو از سفر به ولز صحبت میکنی ...
      ای روزگار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج