۵۹۳۲۲۶
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

تعامل وزیر آموزش و پرورش با يك تشكل

وزیر جدید آموزش وپرورش پس از سه روز از انتخاب خود، به سراغ یکی از تشکل های معلمی رفت و اولین جلسه خود را با کانون تربیت اسلامی فرهنگیان ایران برگزار کرد. مجمع فرهنگیان ایران اسلامی تنها تشکل معلمی بود که تمام‌قد از وزارت بطحایی دفاع کرد.

محمدتقی سبزواری در روزنامه قانون نوشت: وزیر جدید آموزش وپرورش پس از سه روز از انتخاب خود، به سراغ یکی از تشکل های معلمی رفت و اولین جلسه خود را با کانون تربیت اسلامی فرهنگیان ایران برگزار کرد. مجمع فرهنگیان ایران اسلامی تنها تشکل معلمی بود که تمام‌قد از وزارت بطحایی دفاع کرد.
تلاش زائدالوصف مجمع و تعدادی از اعضای انجمن اسلامی معلمان، سازمان معلمان ایران و کانون صنفی معلمان ایران نیز به‌عنوان اشخاص حقیقی فعال در ستاد روحانی بر کسی پوشیده نیست.فهم لزوم ارتباط وزرا با تشکل‌های معلمی از اتفاقات میمونی است که در دولت یازدهم اتفاق افتاده است. در دولت فانی این ارتباط قطع نشد و دانش آشتیانی سعی کرد قوام دولتش را بر این ارتباط مستحکم کند.

در میان تشکل هایی که با وزرای دولت یازدهم جلسه برقرار می کردند، جای جامعه اسلامی معلمان و کانون تربیت اسلامی فرهنگیان ایران همواره خالی بود. سخنرانی وزیر در پنجمین کنگره کانون تربیت می تواند نشان دهنده عزم وزیر تازه نفس برای تکریم تشکل‌های معلمی باشد ولی از آنجا که رفتارهای سیاست‌مداران حاوی پیام های متفاوتی است، می توان از زوایای مختلف به آن نگریست.مرسوم است که فرد منتخب بلافاصله از فعالان ستاد خود تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

با پذیرش چنین فرضی، وزیر آموزش و پرورش بايد با مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و یا اعضای فعال در ستاد فرهنگیان دکتر حسن روحانی دیدار و از زحمات آن‌ها قدردانی و تشکر کند. بعضی مواقع فرد منتخب به‌سراغ تشکل تاثیرگذار در جامعه رفته و با ابراز دوستی، سعی می کند باب مخالفت آن جمع را ببندد.

در این حالت وزیر می بایست به سراغ تشکل های صنفی می‌رفت. کانون تربیت اسلامی فرهنگیان ایران به‌ظاهر هیچ‌کدام از این دو نیست. این کانون با محوریت محمود فرشیدی اولین وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد نه تلاشی برای معرفی ایشان کرده است و نه تشکلی شناخته شده برای فرهنگیان می باشد.
بیش از نود درصد معلمان تا به‌حال نام کانون تربیت اسلامی فرهنگیان ایران را نشنیده اند.با این مقدمه می توان به این نتیجه رسید که این کانون احتمالا از تشکیلات منسجمی برخوردار است و بدون سر و صدا توانسته با لابی قدرتمند، نقش موثری در اخذ رای اعتماد وزیر داشته باشد و از این به‌بعد نیز می تواند با استفاده از نفوذ خود از استیضاح‌های تکراری خودداری کند.
با این فرض، بحث اصلاح طلبی بطحایی به‌طوركامل منتفی است و وزیر جدید برای صدارت بنا دارد با برگ‌های اصولگرایان بازی کند.نتیجه دیگری که می توان گرفت احتمال بازگشت به دوران قبل از فانی است که توسط جمعی از منتقدین همواره مطرح شده است.
دوران حاجی بابایی و علی احمدی گرچه با نقد همراه است ولی آموزش و پرورش شاهد یک سری تغییرات بود ولی دوران فرشیدی باوجود افزایش ۵۰ درصدی بودجه نه تنها با طرح و برنامه همراه نبود بلکه با سرکوب فعالان صنفی در سال های ۸۵ و ۸۶ به پایان رسید.

با این استدلال، آموزش و پرورش در چهار سال آینده با توقف روند تغییرات در لباس اصلاح‌طلبی به تثبیت دوران فرشیدی خواهد پرداخت.وزیر آموزش و پرورش هدیه دکتر نوبخت به فرهنگیان پس از شرکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بوده است. با راهنمای چپ به راست چرخیدن توسط دکتر نوبخت و حزب اعتدال و توسعه، سیاستی شفاف و اعتدالی نیست و امنیت و آرامش را برای فرهنگیان و اصلاح ساختار آموزشی به‌دنبال نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج