جاباما
۵۹۳۳۴۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اعلام آثار راه بافته به بخش جنبی جشنواره‌ی فیلم سبز، اعلام مقصد جدید انیمیشن اکتسابات نسبی، مهران مدیری به پردیس تماشا می‌رود و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: اعلام آثار راه بافته به بخش جنبی جشنواره‌ی فیلم سبز، اعلام مقصد جدید انیمیشن اکتسابات نسبی، مهران مدیری به پردیس تماشا می‌رود و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

آثار راه یافته به بخش جنبی جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره فیلم سبز، آثار راه یافته به بخش های محیط بان و صنایع به عنوان بخش جنبی این رویداد هنری به شرح زیر اعلام شدند:

بخش محیط بانان

۱ .مارال شمال ساخته امیر شکرگزار

۲ . خاطرات یک دریاچه ساخته محمد جواد آرمان مهر

۳ . آماربرداری وحوش ساخته مجید عسگری زاده فراهانی

۴ . فلامینگوها ساخته علی سجاد جلالی

بخش صنایع

۱ . شرکت مس سرچشمه کرمان

۲ . شرکت فولاد مبارکه اصفهان

۳ . شرکت پلیمر آریا ساسول

۴ . شرکت ملی صنایع پتروشیمی

۵ . شرکت نفت پاسارگاد

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خروجی ۶ انگلیس، مقصد جدید انیمیشن اکتسابات انتسابی!

فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «سمانه شجاعی» برای نمایش در جشنواره خروجی ۶ انگلستان انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دومین دوره جشنواره بین‌المللی خروجی ۶ Exit ۶ Film Festival‌در شهر «باسینگستوک» انگلستان برگزار خواهد شد و فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته «سمانه شجاعی» روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ (اول مهر ۹۶) در بخش مسابقه جشنواره به نمایش درمی‌آید. در این بخش ۵۰ فیلم برای کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره رقابت می‌کنند.

«اکتسابات انتسابی» هم‌اینک در بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره انیمیشن Busho (جشنواره فیلم کوتاه بوداپست) مجارستان نیز حضور دارد. این جشنواره تا عصر فردا (۱۳ شهریور) در شهر بوداپست ادامه خواهد داشت.

این فیلم انیمیشن در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریورماه در بخش خارج از مسابقه پانزدهمین دوره جشنواره Fantoche که در شهر «بادن» سوئیس برگزار می‌شود هم شرکت می‌کند.

داستان انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ی پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ی جدید به روایت گروتسک (طنز تلخ) در انیمیشن با تصاویر رئال است.

این فیلم انیمیشن، منتخب جشنواره‌های دانشجویی «ونیز» ایتالیا، «انسی» فرانسه، «آتن» یونان، «ملبورن» استرالیا، «مونترال» کانادا، «آنکا» اسلواکی، «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» پرتغال، «‌SUPERTOON‌« کرواسی، «لس‌آنجلس» و «فلوریدا» آمریکا نیز بوده است.

مهران مدیری به جنوب شهر می‌رود

مهران مدیری به منظور قدردانی از مردم جنوب شهر تهران به پردیس سینمایی تماشا می‌رود.

به گزارش ایسنا، این بازیگر و کارگردان که اولین ساخته سینمایی‌اش «ساعت ۵ عصر» را روی پرده دارد ساعت ۵ عصر روز چهارشنبه ۱۵ شهریور با حضور در این پردیس سینمایی در میان تماشاگران فیلمش حاضر خواهد شد.

بعد از حضور این چهره سینمایی و تلویزیونی در سینماهای کوروش، ملت، قدس و شهرهای مشهد و شیراز که با استقبالهمراه شد، مدیری برای اولین بار به سینمایی در جنوب شهر می‌رود.

پردیس سینمایی تماشا در جنوب غرب تهران اولین پردیس سینمایی ایران محسوب می‌شود.

فیلم «ساعت ۵ عصر» در شش هفته اکرانش موفق به فروش بیش از ۹ میلیارد تومان و بیش از یک میلیون نفر مخاطب شده است که این برای یک فیلم غیر کمدی آمار ویژه ای محسوب می‌شود.

نمایش «ماداگاسکار» تمدید شد

تئاتر «ماداگاسکار» به کارگردانی محمدحسین شهریاری به دلیل استقبال بیننده‌ها تا شنبه ۱۸ شهریور تمدید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه «همای سعادت»، این نمایش که از ۱۸ مرداد در تنها تماشاخانه استاندارد غرب تهران روی صحنه می‌رود، درباره چند جوان مجهول الهویت است که در کلبه ای زندگی می‌کنند و بر اثر پرت شدن پسری از کوه در اتاقی بازجویی می‌شوند.

نمایشنامه «ماداگاسکار» را احسان نوروزی نوشته و نریمان حیدری، امیر محمد قیامی، حمیدرضا بلورچی، فرشید حاجیان و ثمره امین پور از بازیگران نمایش هستند.

نمایش «ماداگاسکار» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱ روی صحنه می رود.

تهیه‌کنندگی این نمایش را الناز عباسی بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می توان به پرواز نجفیان منشی صحنه، ثمره امین‌پور طراح صحنه و لباس، سپینود درویش‌محمدی طراح گریم، پوریا مظفریان عکاس، ثمره امین‌پور ساخت تیزر و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.

دومین جشنواره فیلم و عکس "راه آهن" فراخوان داد

هنرمندان برای شرکت در دومین دوره جشنواره فیلم و عکس راه آهن تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت railway۹۰.rai.ir ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری این جشنواره، همزمان با نودمین سالگرد تأسیس راه آهن، دومین دوره این جشنواره با یاد هنرمند فقید، مرتضی احمدی فراخوان خود را در بخش‌های فیلم (مستند - داستانی)، فیلم کوتاه (مستند، داستانی، پویانمایی)، فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای (ویژه ۹۰ سالگی راه آهن)، عکس (حرفه‌ای و موبایلی) و بخش ویژه (همکاران) منتشر کرد.

فراخوان این جشنواره با موضوعات راه آهن و تاریخ، راه آهن، سفر و گردشگری، راه آهن، ایمنی و آسایش، راه آهن و محیط زیست، راه آهن و توسعه پایدار، راه آهن و خانواده، راه آهن، بازرگانی و تجارت، راه آهن و دفاع مقدس منتشر شده است و هنرمندان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند، برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایتrailway۹۰.rai.ir مراجعه کنند.

از جمله مهمترین مقررات این جشنواره در بخش‌های عکس و فیلم به این شرح است:

در بخش عکس هنرمندان می‌توانند حداکثر پنج تک عکس و پنج مجموعه عکس را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ویرایش عکس‌ها تنها در حد اصلاح نور و رنگ مجاز است و عکاسان باید از هرگونه ویرایشی که اصالت عکس را تغییر دهد اجتناب کنند.

اندازه بزرگترین ضلع عکس باید حداقل ۱۵۰۰ پیکسل باشد و حجم آن نباید از ۲ مگابایت تجاوز کند.

در بخش فیلم آثار ارسالی روی DVD باید با فرمت MPEG۲ مطابق با استانداردهای سیستم عامل ویندوز باشد.

فیلم‌های ارسالی بایددر قطع HD، DVC، DV و FULL HD تولید شده باشند.

به تمام آثار راه‌یافته گواهی شرکت اعطا می‌شود.

جوایز این جشنواره نیز در دو بخش عکس و فیلم به این شرح است:

بخش عکس (حرفه‌ای)

جایزه اول: تندیس جشنواره به همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۴۰ میلیون ریال

جایزه دوم: تندیس جشنواره همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۳۰ میلیون ریال

جایزه سوم: تندیس جشنواره به همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۲۰ میلیون ریال

بخش عکس (موبایلی)

جایزه اول: تندیس جشنواره به همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۱۵ میلیون ریال

جایزه دوم :تندیس جشنواره به همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۱۰ میلیون ریال

جایزه سوم: تندیس جشنواره به همراه لوح یادبود و اهدای مبلغ ۵ میلیون ریال

همچنین جایزه تقدیری هیأت داوران در این بخش به دو نفر اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال است.

بخش فیلم

در بخش‌های داستانی، مستند و پویانمایی به ترتیب جوایز این جشنواره برای نفر اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود.

بخش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای (ویژه ۹۰ سالگی راه آهن)

به ترتیب به نفر اول: مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم: مبلغ ۲۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر و نفر سوم: مبلغ ۱۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره دی‌ماه ۹۶ در تهران برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره علاوه بر سایت railway۹۰.rai.ir با شماره ۵۵۱۲۸۲۳۲-۰۲۱ و یا پست الکترونیکی railway۹۰@rai.ir با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین مهران مدیری خیلی آقایی امیدوارم رکورد بزنی آقای مدیری دوست داریم عشقی عشق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج