۵۹۳۴۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خبرهایی از تجسمی و موسیقی

ارکستر «اُرف» به رهبری و سرپرستی مسعود نظر به یاد توران میرهادی، مادربزرگ ادبیات کودک و نوجوان، در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: ارکستر «اُرف» به رهبری و سرپرستی مسعود نظر به یاد توران میرهادی، مادربزرگ ادبیات کودک و نوجوان، در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، ارکستر بزرگ «ارف» به رهبری، سرپرستی و آهنگسازی مسعود نظر و اجرای نوازندگان و حرکات نمایشی گروه کودک و نوجوان ۱۹ و ۲۰ شهریورماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

این ارکستر در سه بخش «نمایش موزیکال گروه کودک به رهبری گلنوش موحدی»، «اجرای ارکستر کوچک به رهبری سمیر سبزواری»، «اجرای ارکستر بزرگ ارف به رهبری مسعود نظر و همراهی سیمین قدیری» اجرا خواهد شد.

بزرگترین آرزوی توران میرهادی تولید فرهنگنامه‌ای کامل و جامع برای کودکان و نوجوانان بود و این فرهنگنامه در طول عمر این بانوی تأثیرگذار در ادبیات کودک به پایان نرسید. از سویی، انتشار سایر جلدهای فرهنگنامه به حمایت مادی و معنوی نیاز دارد. در این راستا و برای تسریع در تدوین «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» این ارکستر بزرگ به اجرای قطعاتی می‌پردازد و همه عواید حاصل از این اجرا صرف انتشار فرهنگنامه خواهد شد.

«فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» تنها فرهنگنامه‌ای است که با پشتوانه تاریخی و فرهنگی ایرانی به کل جهان نگریسته و از همه دستاوردهای دانش و فرهنگ و هنر جهانی با نگاهی ایرانی استفاده کرده و آن را با زبانی ساده برای استفاده دانش‌آموزان و پژوهشگران عرضه کرده است.

«فرهنگنامه کودک و نوجوان» حاوی پنج‌هزار مدخل است که در ۲۴ جلد طراحی شده و تا کنون ۱۴ جلد از آن منتشر شده ‌است. «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» نخستین کتاب مرجعی است که به زبان فارسی، همراه با تصویر، برای کودکان و نوجوانان تألیف شده ‌است.

سیده توران میرهادی (خمارلو) زاده ١٣٠٦ در شمیران‌ است که در ١٨ آبان ١٣٩٥ در تهران، چشم از جهان فروبست. او یکی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک، استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی است که از ‌سال ١٣٥٨ سرپرستی تدوین و تألیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را نیز برعهده داشته است. میرهادی بیش از ٦٠‌ سال در گستره آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تأثیرگذار سده کنونی ایران است. او همراه همسرش، محسن خمارلو به مدت ۲۵‌ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا «مدرسه فرهاد» را از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد.

داوران مسابقه «ایران من» معرفی شدند

داوران نخستین دوره مسابقه عکس، نقاشی و متون ادبی «ایران من» ویژه کودکان ۵ تا ۱۲ سال معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، حمید جبلی، رضا معطریان و مهدی آشنا داوری بخش عکس و نقاشی نخستین دوره مسابقه «ایران من» را برعهده دارند.

این جشنواره با محوریت (اتحاد، امنیت و آرامش) ویژه کودکان ۵ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود و برگزیدگان ۱۷ شهریور در مراسمی معرفی می‌شوند.

حمید جبلی از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده و تا کنون داوری جشنواره‌های متعددی را برعهده داشته است.

رضا معطریان عکاسی را از سال ۱۳۶۸ شروع کرده و برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی در ایران و خارج از کشور از جمله فعالیت‌های او است.

مهدی آشنا نیز کار خود را با عکاسی خبری شروع کرده و دبیری بخش نگاه هنرمند سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، دبیری بخش پوستر و عکس هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاترشهر و ... از جمله فعالیت‌های او است.

این جشنواره با حمایت موسسه کودکان هوشمند برگزار می‌شود.

نمایش آثار برگزیده جشنواره عکس خیام در شهرکرد

نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر فیاپ در ایران، نمایشگاه عکس‌های برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، انجمن سینمای جوانان شهرکرد و نمایندگی فیاپ (فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی) ١١ شهریورماه در مجتمع فرهنگی - هنری غدیر شهرکرد آغاز شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی - هنری غدیر شهرکرد پذیرای علاقه‌مندان است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به‌منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - اجرایی شد که افتتاحیه و اهدای جوایز این دوره خردادماه امسال با حضور ریکاردو بوسی، رئیس فیاپ از ایتالیا و مسئول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در چهارمین دوره این جشنواره ۲۱ هزار و ۳۹۹ قطعه عکس از هنرمندان ۵۵ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند. آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چند شهر آفریقای جنوبی به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

انتشار منتخبی از آثار «ابوالحسن صبا» با تنظیم جدید

آلبوم موسیقی «مثنوی صبا» اثر «علی پژوهشگر» توسط مؤسسه فرهنگی و هنری «نوخسروانی باربد» منتشر و راهی بازار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اثر، «مثنوی صبا» شامل ۲۱ قطعه مانند «کاروان»، «غم‌انگیز»، «زرد ملیجه»، «گیلکی»، «در قفس»، «دیلمان»، «به یاد گذشته»، «تمرین دشتی»، «کوهستانی» و «ضربی بیات» است که در سبک کلاسیک ایرانی به اجرا درآمده‌اند. این آلبوم شامل منتخبی از آثار زنده‌یاد «ابوالحسن صبا» است که برای بربت تنظیم شده است.

«علی پژوهشگر» پیش از این، آلبوم «چهل و دو قطعه برای عود» را منتشر کرده بود. این موزیسین متولد سال ۱۳۵۶ در مشهد، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی تهران و کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که سرپرستی، نوازندگی و آهنگسازی گروه موسیقی «نریمان» را نیز برعهده دارد. از جمله فعالیت‌های هنری او می‌توان به همکاری با گروه «صبا»، «منظمی»، «دالاهو»، «داود آزاد»، «مستان»، «سیمرغ» و ... و همچنین نوازندگی و آهنگسازی در آلبوم‌هایی مانند «دوره گرد»، «سفر درون» و «فانتزی تنبک و ارکستر ایرانی» اشاره کرد.

اجرای «بازی تاج‌وتخت» این‌بار در برج آزادی

کنسرت ویلن امین غفاری ۲۲ شهریورماه در برج آزادی تمدید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این کنسرت، امین غفاری که ٢٩ مرداد کنسرت ویلن خود را با همراه گروهی از بهترین نوازندگان ایران، با اجرای قطعات محبوب و ماندگار فیلم‌های سینمایی مانند دزدان دریایی کارائیب، هری پاتر، بازی تاج‌وتخت و آثار ماندگار کلاسیک از هنرمندانی مانند باخ، ویتالی و کرایسلر در تالار وحدت روی صحنه برد، اجرای کنسرت خود را برای روز ٢٢ شهریورماه در برج آزادی تمدید کرد.

این کنسرت که تلفیقی از اجرای موسیقی کلاسیک و موسیقی فیلم با تنظیم‌های ویلن سولو است، با دیدگاهی متفاوت نسبت به رپرتوار اجرایی ویلن و شیوه‌های اجرایی ویلن برگزار می‌شود.

نوازندگانی مانند نوید شعبان‌زاده، امین عطایی، دانیال جورابچی، هستی سپاسی، محمدصادق فرزانه، حسین محمدی، سحر شاطری، همایون آرام‌فر و ماه‌سیما فلاحی و ... در این اجرا حضور خواهند داشت.

این کنسرت ۲۲ شهریورماه ساعت ۲۱ در سالن برج آزادی برگزار خواهد شد.

یک نمایشگاه برای پاسداشت شهید حججی افتتاح می‌شود

نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» با موضوع شهید محسن حججی و به‌منظور پاسداشت این شهید در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» شامل ۴۵ پوستر با موضوع شهید محسن حججی است و ۱۴ شهریورماه ساعت ۱۵:۳۰ در گالری خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح خواهد شد. همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از اثر نقاشی استاد عبدالحمید قدیریان با موضوع شهید حججی در «نگاه خانه سوره» حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

علیرضا پوراکبری، محمدصابر شیخ رضایی، احمد آقاقلی‌زاده، سیدمهدی میرحیدری، حسین یوزباشی، کوروش ملک‌پور، نعیمه قاسمیان، امید کردی، محمدصادق پوروهاب، علیرضا سراج، مهرداد خلیفه، محمدرضا رحیمی، هادی مهری، مجید کشاورزی میاندشتی، نعیمه فاضلی، حسین قربانی، رسول اشتری، حسین مرتضایی، حسین ثابت، شاه سلیمان، نصیر بشیری، رضا فرخ‌پور، حسین شیرازی، علی جزینی، حامد زارع و علی مصطفوی از جمله هنرمندانی هستند که قرار است آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند به خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، ساختمان حوزه هنری مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج