۵۹۳۴۸۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

چیزی که فوتبال کره دارد و ایران از داشتنش عاجز است

مرکز ملی فوتبال کره‌جنوبی در منطقه‌ای جنگلی در شمال‌غربی شهر سئول در ‌سال ٢٠٠٢ به صورت رسمی افتتاح شده است.

شهروند: مرکز ملی فوتبال کره‌جنوبی در منطقه‌ای جنگلی در شمال‌غربی شهر سئول در ‌سال ٢٠٠٢ به صورت رسمی افتتاح شده است. کره‌ای‌ها این کمپ تمرینی را به منظور حضور پرقدرت در جام‌جهانی که میزبان آن بودند، احداث کردند و در طول سال‌های گذشته هم سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در این کمپ صورت گرفته است. نکته قابل توجه اینجاست که مرکز ملی فوتبال کره از نظر شرایط جغرافیایی،‌ امکانات،‌ زمین‌های تمرین و فضای سبز با بهترین کمپ‌های فوتبال دنیا تقریبا برابر است و تمام امور با نظم و مدیریتی اصولی زیر نظر فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی درحال انجام است. مهندسی ساخت و طراحی داخلی کمپ هم به شکلی انجام شده که تمام افراد حاضر در این مکان تحت‌تأثیر آرامش و هوای خوب و فضای محیط قرار می‌گیرند و هیچ سروصدای اضافی آن‌جا شنیده نمی‌شود. بررسی شرایط این کمپ به خوبی فاصله فوتبال کره‌جنوبی از نظر امکانات با فوتبال ایران را به همه ما نشان خواهد داد. آنها از نظر امکانات تقریبا چیزهایی را با بهترین کیفیت و شرایط دارند که فوتبال ملی ایران تقریبا از داشتن آن محروم است.

هتل مجلل با تمام امکانات

یکی از ویژگی‌های اصلی مرکز ملی فوتبال کره‌جنوبی هتل ٥ طبقه مجلل و ٥ ستاره‌ای است که در بهترین نقطه این کمپ بزرگ ساخته شده است. امکانات و شرایط این هتل به قدری خوب و کامل است که تمام تیم‌های ملی فوتبال این کشور اردوهای آماده‌سازی و کمپ‌های خود را در همین مرکز برگزار و در همین هتل اقامت دارند. این هتل ٥ طبقه علاوه بر داشتن اتاق‌هایی با بهترین امکانات،‌ دارای دو استخر سرپوشیده و یک استخر روباز است. سالن‌ بازی و سرگرمی (فوتبالدستی، دارت،‌ بیلیارد،‌ بازی‌های کامپیوتری،‌ پینگ‌پنگ)، اتاق مطالعه،‌ لابی،‌ سالن‌های غذاخوری،‌ اتاق کنفرانس و سینما برای برگزاری جلسات فنی)، کافی‌شاپ و... است. طبیعتا از انجایی که این هتل در داخل مرکز احداث شده، یکی دیگر از ویژگی‌های آن نزدیکی محل اقامت با زمین تمرین است.

سالن خبری پیشرفته

در کمپ تمرینی اختصاصی تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی یک سالن کنفرانس با ١٥٠ صندلی وجود دارد که معمولا تمام کنفرانس‌ها و جلسات خبری فوتبالی این کشور در آن‌جا برگزار می‌شود. در کنار این سالن کنفرانس،‌ مرکز خبری و اطلاع‌رسانی فوتبال احداث شده که تمام خبرنگاران و اهالی رسانه با حضور در این سالن بزرگ می‌توانند کارهای خود را برای مخابره اخبار در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن انجام بدهد. در این سالن بزرگ‌ میز و صندلی‌های بسیار زیاد به همراه سیستم‌های کامپیوتری نیز تعبیه شده و اینترنت هم با بالاترین سرعت در اختیار تمام افراد قرار می‌گیرد. البته در تمام نقاط مرکز ملی فوتبال کره‌جنوبی حتی کنار زمین‌های تمرین هم امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد. همچنین یک زمین گلف هم در کمپ وجود دارد که تمام بازیکنان و مربیان و مدیران تیم‌های مختلف ملی امکان استفاده از آن را با هماهنگی فدراسیون دارند.

خبری از بدسلیقگی نیست

شما وقتی در مرکز ملی فوتبال جیجو راه می‌روید، با نگاه‌کردن به آدم‌های مختلف می‌توانید تشخیص دهید که آنها مدیر هستند یا مربی یا بازیکن یا کارمندان فضای سبز و خدمات! تمام اعضای مدیریتی لباس‌های رسمی و کت و شلوار بر تن می‌‌کنند و مربیان هم وظیفه دارند که با لباس‌های متحدالشکل ورزشی در این مرکز رفت‌وآمد داشته باشند. بازیکنان هم حتما باید پیراهن یا گرمکن مخصوص تیم‌ملی را بر تن داشته باشند. جنس تمامی لباس‌هایی که در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌گیرد هم، از بهترین اجناس تولیدشده توسط شرکت نایکی اسپانسر فوتبال ملی کره‌جنوبی است.

اتاق کار برای تمام مربیان

درباره سایر امکانات کمپ ملی فوتبال کره می‌توان به اتاق‌های مخصوص برای افرادی که سیگار می‌کشند، اشاره کرد. افراد سیگاری می‌توانند با حضور در این مراکز سیگار بکشند و وقتی از آن‌جا خارج می‌شوند، چند ادکلن با رایحه‌های مختلف هم آن‌جا وجود دارد تا با بوی بد سیگار دوباره وارد مجموعه نشوند. آلاچیق‌های مخصوص برای اوقات فراغت،‌ سالن مطالعه،‌ کافی‌شاپ و... هم در بخش‌های مختلف این مرکز قرار دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تمام مربیان تیم‌های ملی اتاق کار با تمامی امکانات لازم در مرکز احداث شده تا آنها به صورت روزانه برنامه‌های کاری خود را آن‌جا پیگیری کنند.

٦ زمین تمرین با کیفیت

مرکز ملی فوتبال کره‌جنوبی موسوم به جیجو دارای ٦ زمین استاندارد تمرینی فوق‌العاده پیشرفته است که کارگران فضای سبز روزانه در چند نوبت به شرایط آن رسیدگی می‌کنند و کارشناسان چمن هم نظارت دقیقی به صورت هفتگی روی شرایط این چمن‌های طبیعی دارند تا کیفیت چمن‌ها با تغییر فصل همیشه در بهترین سطح ممکن باشد. البته در این مرکز چند زمین چمن مصنوعی خوب هم وجود دارد که در صورت نیاز از آن استفاده می‌شود .

خبری از تبعیض نیست!

٦ زمین تمرینی این مرکز با توجه به مقیاس و اندازه‌ای که دارند، در اختیار تیم‌های ملی رده‌های مختلف قرار می‌گیرند. بزرگترین زمین تمرین که در بالاترین نقطه کمپ قرار دارد،‌ زمین تمرین اختصاصی تیم‌ملی بزرگسالان است که به خاطر شرایط جغرافیایی و جنگلی‌بودن از بالاترین میزان اکسیژن برخوردار است. سایر زمین‌ها در ارتفاعات پایین‌تر و مقیاس‌های کوچک‌تر بنا شده‌اند و در اختیار تیم‌های ملی امید تا نونهالان زنان و پسران قرار می‌گیرند. نکته جالب توجه درباره فوتبال ملی کره‌جنوبی این است که فدراسیون فوتبال این کشور تمامی برنامه‌های آماده‌سازی و تدارکاتی و تمرینی زنان و مردان را به یک چشم نگاه می‌کند و بین هیچ‌کدام از تیم‌ها تبعیض قایل نمی‌شوند. تیم‌های ملی رده سنی پایه هم این اجازه را دارند که از همان امکانات و شرایطی استفاده کنند که در اختیار تیم‌ملی بزرگسالان قرار دارد و این مسأله درباره تیم‌های ملی زنان هم صدق می‌کند.

‌تیم ٢٠٠٢ محبوب‌ترین است

تیم ملی فوتبال ٢٠٠٢ که در جام‌جهانی به مقام چهارم رسید و تیم‌ملی ٢٠٠٦ کره‌جنوبی بدون هیچ تردیدی نسل طلایی فوتبال این کشور به حساب می‌آیند که مردم کره هم این تیم‌ها را بشدت دوست دارند. وقتی وارد موزه فوتبال ملی کره‌جنوبی می‌شود، در همان درِ ورودی تابلوهایی از تیم‌های ملی سه نسل کره روی دیوارها نصب شده که به خوبی نشان می‌دهد این سه نسل برای مردم کره از احترام بیشتری برخوردار هستند. البته در داخل موزه امکان عکس‌ گرفتن وجود ندارد اما مدیران فوتبال این کشور پیراهن‌ تیم‌ملی در دوره‌های مختلف، جام‌ها و عناوین قهرمانی در رقابت‌های مختلف‌،‌ عکس و نماد یادگاری کشورهایی که با کره‌جنوبی بازی برگزار کرده‌اند، وجود دارد.

سایر امکانات

دو سالن چند منظوره هم در این مرکز وجود دارد و تیم‌های ملی مختلف در صورت لزوم برخی از تمرینات خود را در سالن برگزار می‌کنند. سالن وزنه و بدنسازی،‌ سالن ریکاوری،‌ سالنی با داشتن چندین پیست تارتان مخصوص دوومیدانی برای انجام تمرینات سرعتی و استقامتی،‌ مرکز درمانی فوق‌تخصصی و فیزیوتراپی پیشرفته با کادر مجرب پزشکی ازجمله امکانات دیگر این مرکز است. جالب اینجاست که ساختمان دفاتر اداری و برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی هم در همین مرکز قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      همه امکاناتشون به کنار . واقعا ملتشون فکر میکنن سال 2002 نسل طلاییشون باعث چهارم شدنشون شده ؟

      پاسخ ها

      • MGZ

        ههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج