جاباما
۵۹۳۶۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ناسا به زهره کاوشگر می‌فرستد

سیاره زهره که بعد از عطارد دومین سیاره در منظومه شمسی است، شرایط بسیار دشواری برای ارسال کاوشگر دارد و به همین دلیل آژانس‌های فضایی تا به حال موفقیت چندانی در رابطه با ارسال کاوشگر به زهره نداشته‌اند.

ایسنا: "زهره" یکی از پرچالش‌ترین سیارات منظومه شمسی برای ارسال کاوشگر محسوب می‌شود و "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) قصد دارد با غلبه بر آنها، اقدام به ارسال کاوشگر به سیاره زهره کند.


ناسا به زهره کاوشگر می‌فرستد

به نقل از اسپیس، سیاره زهره که بعد از عطارد دومین سیاره در منظومه شمسی است، شرایط بسیار دشواری برای ارسال کاوشگر دارد و به همین دلیل آژانس‌های فضایی تا به حال موفقیت چندانی در رابطه با ارسال کاوشگر به زهره نداشته‌اند.

در تاریخ فضانوردی، آخرین تلاش‌ها برای بررسی سطح مریخ به دو پروژه "وگا"(Vega) و "ونرا"(Venera) برمی‌گردد که توسط آژانس فضایی شوروی سابق انجام شدند. این دو فضاپیما موفق شدند با موفقیت بر روی سطح زهره فرود بیایند؛ اما "ونرا" تنها 23 دقیقه و "وگا" 127 دقیقه به ارسال اطلاعات به زمین ادامه دادند و بعد از کار افتادند.

سطح زهره یکی از چالش‌برانگیزترین محیط‌ها محسوب می‌شود، دمای بالای 462 سانتی‌گراد و فشار 920 هزار پاسکالی که 92 برابر فشار موجود در سطح زمین است و بارش سولفوریک‌اسید در زهره از جمله مهمترین‌ چالش‌هایی هستند که کار را برای ماموریت‌های اکتشافی مشکل می‌کنند.

محققان و متخصصان ناسا در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) به دنبال طراحی کاوشگرهایی هستند که وابستگی کمتری به قطعات الکترونیکی داشته باشند تا بتوانند در شرایط پیچیده زهره بیشتر دوام بیاورند.

"جاناتان ساودر"( Jonathan Sauder) یکی از محققانی است که طرح‌های متعددی را با الهام از دستگاه‌های مکانیکی مختلفی که در طول تاریخ طراحی شده‌اند برای کاوشگرهای مکانیکی در سطح زهره ارائه کرده است.

ساودر در رابطه با شرایط زهره در بیانیه ناسا نوشته است: سطح زهره آنقدر غیرقابل تحمل است که نمی‌توان یک کاوشگر کاملا الکترونیکی مانند آنچه در مریخ است را به آنجا فرستاد؛ اما با یک کاوشگر مکانیکی می‌توان این چالش را تا حد زیادی حل کرد.

این کاوشگر به جای اجزای دیجیتال از قطعات آنالوگ استفاده می‌کند و برای تامین انرژی از صفحات خورشیدی استفاده می‌کند.

حرکت این کاوشگر چالش دیگری است که تیم ساودر با یک راه‌ حل قدیمی سعی کرده‌اند آن را حل کنند.

استفاده از مدل حرکتی تانک‌های جنگ جهانی اول راه حل این تیم تحقیقاتی ناسا بوده است که با وجود آرام بودن حرکتشان، می‌توانستند از بیشتر موانع عبور کنند.

برای برقراری ارتباط با زمین نیز این کاوشگر از الفبای مورس استفاده خواهد کرد که به یک مدارگرد در مدار زهره ارسال شده و بوسیله آن به ایستگاه زمینی فرستاده خواهد شد.

در صورتی که این کاوشگر بتواند با موفقیت کار کند، آنگاه می‌تواند بهترین گزینه برای کاوش در عطارد که شرایط سخت‌تری نسبت به زهره دارد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قرار است در ادامه تکمیل طراحی این کاوشگر تجهیزات حفاری نیز در آن تعبیه شود. باید منتظر ماند و دید که این طرح چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج