۵۹۳۶۵۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۳۱)

در این شماره از خواندنی ها با مجموعه داستانی طنزآمیز درباره اشباح، ترجمه اثری از فیشته فیلسوف آلمانی، در جستجوی خوشبختی از ارسطو تا علم مغز و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با مجموعه داستانی طنزآمیز درباره اشباح، ترجمه اثری از فیشته فیلسوف آلمانی، در جستجوی خوشبختی از ارسطو تا علم مغز و... آشنا شوید.

در جستجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)

  • سیسلا بوک
  • ترجمه ی افشین خاکباز
  • نشرنو
  • چاپ اول: ۹۶

خواندنی ها با برترین ها (131)

«من از بررسی موضوع خوشبختی هدفی دوگانه دنبال می کنم. نخست این که می خواهم بپرسم از هم کناری یافته های شگفت انگیز دانشمندان علوم طبیعی و علوم اجتماعی با سنت های دیرپای تفکر فیلسوفان، اندیشمندان دینی، تاریخ نگاران، شاعران و بسیاری دیگر چه می توان آموخت. در دهه های اخیر شاهد رشد چشمگیر مطالعات علمی بوده ایم که بر آنچه مردم درباره تجربه های خود از خوشبختی و بهروزی می گویند، نوساناتی که در طول چنین تجربه هایی در مغز ایجاد می شود، و تعامل بین توارث و محیط زیست نوری تابنده است. بهترین راه استفاده از پژوهش های جدید چیست؟ پیوند زدن گذشته و حال و نزدیک کردن رشته های مختلف به یکدیگر؟
این رویکردهای مختلف همراه با هم می توانند به درک کامل تر و عمیق تر محدوده ی خوشبختی کمک کنند، و البته شاید برخی از آنها نیز سطحی بودن، عدم وسعت دید، یا اشتباه رویکردهای دیگران را آشکار کنند. بررسی هم زمان برداشت های متفاوت از خوشبختی اجازه می دهد غنای آنها را بسنجیم و استدلال های متعارض درباره ی نحوه درک تجربه ی خوشبختی، چیزهایی که به آن کمک می کند، یا ما را از آن منحرف می کند، نحوه تعریف یا سنجش آنها، و ارتباط آن با مسائلی همچون درآمد یا خلق و خو، مردم آمیزی، ازدواج یا ایمان دینی را سبک سنگین کنم.

هدف دوم من این بود که با توجه به پیشینه های موجود، مسائل اخلاقی همیشگی درباره ی شیوه ی زیستن و رفتار با یکدیگر را بررسی کنیم عاقلانه ترین گام هایی که باید در جست و جوی خوشبختی برداریم کدام اند؟ کدام ملاحظات اخلاقی باید حد و مرز تلاش برای دستیابی به خوشبختی را تعیین کند؟ گذشته از خوشبختی چه چیز دیگری اهمیت دارد؟»

شبح خوشبختی (۱۷ داستان طنزآمیز درباره اشباح)

  • اسکار وایلد و دیگران
  • ترجمه ی نیلوفر خوش زبان
  • کتاب سده
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (131)

اشباح در ادبيات كلاسيك موجودات پوچ و بخارمانندي بودند كه توان انجام هيچ كاري نداشتند جز ترساندن آدم‌ها. در بدترين حالت، يك موجود از گور برگشته فقط مي‌توانست استخوان‌هاي اسكلتش را تلق تلق به صدا درآورد و رداي پوسيده و كپك‌زده‌اش را تكان بدهد يا با زنجيرش جرينگ جرينگ كند. حالا اما براي ترساندن آدم‌ها به چيزي فراتر از اين‌ها نياز است.
شبح‌هاي امروزي اسكلتشان را توي گاراژ يا انباري نگه مي‌دارند، جايي كه بتوانند دائم تميز و روغن كاري‌اش كنند و سرپا نگهش دارند؛ لباس‌هاي قديمي‌شان را هم به سمساري داده‌اند و مثل آدم‌هاي زنده لباس مي‌پوشند. شبح‌هاي امروزي از خنداندن آدم‌ها لذت مي‌برند، حتي وقت‌هايي كه از ترس جيغشان را درآورده‌اند. شبح‌هاي امروزي مي‌دانند كه دست انداختن آدم‌ها و مسخره كردنشان خيلي كارسازتر از تهديد و ارعاب آن‌ها است.

فوتبال و فلسفه (ذهن زیبا، بازی زیبا)

  • تد ریچاردز
  • ترجمه ی عیسی عظیمی
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (131)

چرا فوتبال اینقدر جذاب است؟ چرا همیشه تیم بهتر بازی را نمی برد؟ نیچه اگر امروز زنده بود چرا باید هوادار آرسنال می شد؟ بکن باوئر و زیدان چگونه چهار فضیلت اصلی فلسفه یونان باستان را آموختند؟ گل دست خدا یا گل معجزه چه نسبتی با مارادونا و فوتبال دارد؟ شانس چقدر در فوتبال نقش دارد؟ ایراد ضد فوتبال چیست؟ چرا زیبا بازی کردن، اخلاقاً بهتر است؟ وقتی مهاجمی از آخرین مدافع رد شده و می شود که گل بزند، تحت چه شرایطی خطای مدافع روی او اخلاقی است؟ آیا دروازه بان ها فیلسوف اند؟...

کتاب «فوتبال و فلسفه» مجلد پنجاه و یکم از مجموعه بزرگ (فرهنگ عامه و فلسفه) یک ناشر امریکایی است. این کتاب در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شده است. چهل فیلسوف آکادمیک معاصر با ملیت های گوناگون سی و یک فصل این کتاب را نوشته اند که وجه مشترک همه شان علاقه شدید و در برخی موارد دیوانه وار به فوتبال است.

مقصود انسان

  • یوهان گوتلیپ فیشته
  • ترجمه ی علی فردوسی
  • نشر دیبایه
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (131)

فلسفه فیشته سر از شک گرایی کامل در می آورد؛ یعنی پشت سر نهادن فلسفه به معنای اخص، و به جای آن به خود به سان گونه ای ایمان شبه دینی روی می کند. لیکن به باور او این مسئله ای نبود، زیرا آنچه اهمیت دارد. تنها یک چیز است: برپا ساختن جهانی درخور زندگی آدمیان، و پردازش خود به سان شخصی داده شده به جاودانگی. پشتوانه استوار چنین آرمانی با باور فیشته این است که وجدان من به روشنی و به خطا در هر لحظه و هر شرایطی به من می گوید که کنش درست چیست. و این باور به وضوح و خطاناپذیری وجدان مبتنی است. بر باور بنیانی به نیکی و کفایت یک اراده نامتناهی که این جهان و در جهان پیشارو به سان یک مشیت الهی عمل می کند. اما فیشته یکی از آخرین فیلسوفانی است که چنین باور معصومانه ای داشتند.

انواع زنان

  • ژان شینودا بولن
  • ترجمه ی نیلوفر نواری
  • بنیاد فرهنگ زندگی
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (131)

«نگاه به زنان به كار،روابط جنسي،فرزند،همسر و....يكي نيست.راه كسب احساس رضايت در زندگي هم در زنان يك راه مشخص نيست معجزه اي اين كتاب در تشخيص الگوهاي متفاوت رفتاري در زنان است،الگوهايي كه به هر زني باتوجه به مختصات روانشناختي اي كه دارد كمك مي كند تا عميقاً درك كند براي رشد ودستيابي به حس رضايت دقيقا سراغ چه كاري بايد برود واز چه چيزهايي بايد پرهيز كند.در سي دي ام كه ضميمه كار نموده ام تلاش كردم كه هم به شما كمك كنم تا تيپ شخصيتي خود را بهتر در ميان انواع زناني كه در اين كتاب مطرح شده ،پيدا كنيد و هم با نكات كليدي مورد نياز براي هر تيپ كه بايد آن ها را بدانيد آشنا شويد.
بارها درهنگام تدريس مفاهيم اين كتاب از زنان شنيده ام كه به عنوان يك زن حس ارزشمندي به خود ،قدرت پايان دادن به ترديدها هنگام تصميم گيري هاي مهم ،كسب هويت تازه و در پرتو آن امكان مقتدرانه زيستن(بدون قياس با مردان وزنان ديگر) و از همه مهم تر كسب رضايت در زندگي موهبت هايي بوده كه نصيبشان گرديده است.اين كتاب به ده ها زبان مختلف ترجمه و بارها تجديد چاپ شده است ،كه اين امر نشان از اين دارد كه محتواي آن مسير اطمينان بخشي براي زناني است كه مي خواهند به ابعاد شخصيتي خود مسلط باشند وبا شناخت نقاط قوت وضعف خود،در زندگي حضوري با اعتماد به نفس ومقتدر داشته باشند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوق العاده عالی بود

    • بدون نام

      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج