۵۹۳۶۹۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

زنگ خطر سالمندی به صدا در آمده است

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: به دلیل انفجار جمعیت در دهه ۶۰، جمعیت ایران به سوی سالمندی سوق پیدا کرد به نوعی که در سال های آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری فارس: محسن سلمان نژاد در خصوص وضعیت سالمندی در کشور گفت: سالمندی در کشورهای توسعه یافته در طی نیم قرن پدید آمد اما در ایران، در ۲۵ سال به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: با توجه به اقشار سنی در کشور، پیش بینی می شود که ایران در دو دهه ی آینده جزء کشورهای سالمند باشد، به طوری که این موضوع در صورت پیشرفت سالمندی می تواند کشور را به صورت کشوری سالخورده نشان دهد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور افزود: متاسفانه همیشه سالمندان در کشور در زمره افرادی می دانند که از بیماری های روحی و یا جسمی رنج می برند، در حالی که این نگاه به سالمندان به هرگز صحیح و شایسته نبوده و نیست.

وی با اشاره به سند ملی سالمندی گفت: امیدوارم پس از اجرای این سند، سالمندان به تعبیری شناخته شوند که فقط افراد بالای ۶۰ سال را در گرفته و از دسته انواع بیماران جدا شود.

سلمان نژاد با اشاره به میزان رشد جمعیت در کشور، اظهار داشت: به دلیل انفجار جمعیت در دهه ۶۰ در کشور، جمعیت ایران امروزه به سوی سالمندی سوق پیدا کرده و به نوعی در سال های آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم تهد در جامعه باعث از دست رفتن توان فکری سالمند می شود گفت: افراد در زمان فعالیت های اجتماعی دارای نقش هایی هستند که در زمان سالمندی، آن را کنار گذاشته و از دست می دهند و همین موضوع دلیل بر بی نظمی و کسالت سالمندی است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در استان‌های شمالی کشور درصد رشد سالمندی به میانگین متوسط درصد جهانی رسیده و این زنگ خطری برای کشور است.

سلمان‌نژاد افزود: اکنون رشد جمعیت سالمندی، گریبانگیر کشورهای دنیا را گرفته و کشور نیز به سمت رشد جمعیت سالمندی پیش می‌رود و باید به بحث ارتقاء خدمات سالمندی نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه افزایش رشد جمعیت سالمندی می‌تواند بار اقتصادی برای کشورهای و دولت‌ها داشته باشد، اعلام کرد: دولت‌ها باید نظام بودجه‌ای کشور را طوری تنظیم کنند که سهم مناسبی از آن برای ارائه خدمات به سالمندان تخصیص یابد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: اگر از رشد جمعیت سالمندی پیشگیری نشود، دولت‌ها بار اقتصادی فراوانی متحمل خواهند شد چراکه رشد جمعیت سالمندی یکی از چالش های مهم قرن است و باید از دانش کشورهای دنیا برای پیشگیری از رشد جمعیت سالمندی بهره کافی برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنده خدا

      اینکه جامعه ی ما رو به سالمندی میرود علت اصلیش داشتن زادو ولد هست .واین زادو ولد رشد نمی کند مگر اینکه خدماتی برای کودکان حداقل از زمان جنینی تا ده سالگی در نظر گرفته شود تا خانواده ها از ترس وضعیت بد مالی نخواهند بچه دار بشن .اگر مثل کشورهای پیشرفته برای هر کودکی ماهیانه هزینه ای به خانواده ها پرداخت بشود مطمئناجمعیت کشور از سالمندی در میاد و دیگر ترس از آن نیست .اگر در جامعه سالمندی جامعه دچار هزینه های هنگفتی میشود بهترین سیاست این است که از الان بفکر مسکن خانواده های جوان و سهل کردن راه ازدواج جوانان باشیم ....

    • بدون نام

      من به عنوان یک زن 55 ساله ، 100 درصد بلکه بالا تر از 100 درصد با کاربر 12/40 دقیقه موافقم تامین مالی امنیت کاری در جامعه نگران بودن وضع اقتصادی وبهداشتی جامعه هر آدم عاقل و
      متعهد را از انجام هر آغازی برای شروع زندگی باز میدارد .زندگی را با الفاظ خدا خدا نمیشه سر و سامان داد . زندگی باری به هر جهت نیست .
      یا کلماتی از بزرگان خانواده که بچه با روزیش میاد یا خدا بزرگه پول خانه جور میشه و الا .........

    • بدون نام

      مرحبابه دختران وپسران باشعوروفهیم کشورم که باطناب پوسیده ته چاه نمیرن،جوانان ماباوجودتحصیلات دانشگاهی ازعهده مخارج خودشون برنمیان چجوری ازدواج کنن!!!جامعه مون پیره؟خوب باشه،تاوان ندانم کاریهای دولتمردان راجوانان چرا بپردازن،دم همه مجردهای عاقل وهوشیار گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج