۵۹۳۷۱۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تهامی‌نژاد: سینمای مستند را از فجر حذف نکنید

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند استان تهران گفت: اگر قرار است فیلم مستند را از جشنواره فجر حذف کنید، بهتر است نام این جشنواره را جشنواره سینمای داستانی فجر اعلام کنید.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند استان تهران گفت: اگر قرار است فیلم مستند را از جشنواره فجر حذف کنید، بهتر است نام این جشنواره را جشنواره سینمای داستانی فجر اعلام کنید.
محمد تهامی‌نژاد درخصوص حذف احتمالی فیلم مستند از جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من به عنوان یک مستندساز و عضوی از صنف معتقدم جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین جشنواره سینمای ایران است و سینمای ایران هم شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و داستانی می‌شود؛ به همین دلیل فیلم مستند نباید از بزرگ‌ترین جشنواره فیلم ایران حذف شود. اگر قرار است فیلم مستند را از جشنواره فجر حذف کنید، بهتر است نام این جشنواره را جشنواره سینمای داستانی فجر اعلام کنید.
تهامی‌نژاد: سینمای مستند را از فجر حذف نکنید

وی ادامه داد: این جشنواره نمی‌تواند بخشی چون مستند را از خود منفک کند، چرا که این بخش هم جزیی از سینمای ایران است. سینمای مستند هم مانند سینمای داستانی ضعف و قوت‌هایی دارد؛ به عنوان مثال سینمای داستانی ایران دارای ضعف‎‌هایی است اما این موضوع مانع از حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های مختلف نمی‌شود. سینمای مستند هم به لحاظ اقتصاد، نمایش و مخاطب محدودیت‌هایی دارد، اما همین محدودیت‌ها هم ممکن است باعث هیجان‌انگیزتر شدن فیلم مستند شده باشد. این سینما مخاطبانی دارد و بسیاری از آن‌ها در جشنواره فجر مستندها را دیده‌اند.

این پژوهشگر سینمای مستند با تاکید بر این که برای جذب مخاطبان تازه باید مکان راحت‌تر و ساعت دقیق‌تری برای نمایش فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در ساعت ۲ بعدازظهر و در برج میلاد نمی‌توان بر تعداد مخاطبان سینمای مستند افزود؛ در واقع سینمای مستند با امکانات کمتر ساخته و با توجهات کمتر هم نمایش داده می‌‎شود.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر که یک جشنواره دولتی است چرا باید نگران تماشاگران اندک سینمای مستند در جشنواره باشد، بجای آن که تلاش کند تماشاگران بیشتری جذب تماشای این فیلم‌ها شوند! در برخی جشنواره‌های مطرح جهان هم تماشاگران کمتری به تماشای فیلم‌های مستند می‌نشینند اما این جشنواره‌ها جوایز اول خود را به یک فیلم مستند اختصاص می‌دهند. چرا جشنواره فجر نمی‌تواند بزرگ‌ترین جایزه‌اش را به یک فیلم مستند بدهد و با این کار تصور همگان را نسبت به فیلم مستند تغییر دهد؟ جشنواره فیلم فجر می‌تواند از قدرتی که در اختیار دارد برای معرفی هر چه بیشتر سینمای مستند بهره ببرد.

تهامی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: آرزو دارم هیچ‌گاه فیلم مستند از جشنواره‌هایی که تا به حال بخشی را به آن اختصاص داده بودند حذف نشود و تمامی جشنواره‌هایی که فیلم مستند نمایش می‌دهند با توجهات تازه‌تری به این گونه‌ی فرهنگی سینما بپردازند. فراموش نکنیم که همین توجهات در چند سال گذشته سبب رشد اقتصادی سینمای مستند ایران شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج