جاباما
۵۹۳۹۱۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ویندوز ۷، پر استفاده ترین سیستم عامل رایانه‌ای

در حالی که چیزی تا آغاز پاییز و زمان انتشار دومین بسته بروزرسانی جامع مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ باقی نمانده، گزارشات موسسات آماری نشان می دهند ویندوز ۷ همچنان پر کاربردترین نسخه از سیستم عامل ویندوز در بین تمامی رایانه های جهان است.

مجله سخت افزار: در حالی که چیزی تا آغاز پاییز و زمان انتشار دومین بسته بروزرسانی جامع مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ باقی نمانده، گزارشات موسسات آماری نشان می دهند ویندوز ۷ همچنان پر کاربردترین نسخه از سیستم عامل ویندوز در بین تمامی رایانه های جهان است.
ویندوز 7، پر استفاده ترین سیستم عامل رایانه‌ای

ماه گذشته بود که آمارهای منتشر شده نشان دهنده افزایش استفاده از ویندوز ۱۰ در جهان به میزان ۱ درصد و رسیدن سهم این نسخه از بازار به ۲۷.۶۳ درصد بود. گزارشات منتشر شده در ماه اخیر نیز با وجود نشان دادن رشد استفاده از ویندوز ۱۰، باز هم ویندوز ۷ را پر استفاده ترین سیستم عامل رایانه های جهان می دانند.
بر اساس این گزارش که توسط موسسه اطلاعاتی Net Market Share منتشر شده، در حال حاضر سهم ویندوز ۱۰ از بازار رایانه ها در دنیا تقریبا به ۲۸ درصد رسیده که نشان دهنده رشد نزدیک به ۳ درصدی در طول یک ماه گذشته بوده است. همچنین سهم ویندوز ۷ نیز به ۴۸.۴۳ درصد رسیده و این نسخه را در صدر پر استفاده ترین ها قرار داده است.
نکته جالب در این گزارش، سهم ویندوز ۸.۱ از بازار است که تنها ۶ درصد را شامل می شود و با سهم ویندوز XP برابری می کند. با در نظر گرفتن این اعداد می توان به دو نتیجه رسید که عبارت اند از عدم استقبال کاربران از ویندوز ۸.۱ و البته مهاجرت سریع آنها به ویندوز ۱۰؛ امری که درباره ویندوز ۷ رخ نداده بود. در این گزارش آمده است که سیستم عامل Mac نسخه ۱۰.۱۲ تنها چیزی نزدیک به ۳.۵ درصد از بازار سیستم عامل های جهان را در اختیار دارد که نشان دهنده سهم کلی اپل از این بازار است.
ویندوز 7، پر استفاده ترین سیستم عامل رایانه‌ای

از سوی دیگر StatCounter نیز در آخرین گزارش خود به سهم ۸۳.۵ درصدی نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز در بین تمامی سیستم عامل های حال حاضر جهان اشاره کرده است. این در حالیست که مجموعه OSX با ۱۱.۹۵ درصد، لینوکس با ۱.۷۹ درصد و سیستم عامل کروم با ۰.۵۶ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج