۵۹۴۱۴۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

عربستان سعودی لبنانی ها را تهدید کرد

در اقدامی که به نظر می رسد واکنشی به نقش اخیر حزب الله لبنان در شکست گروه های تروریستی در شرق این کشور است، «ثامر السبهان» وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان سعودی، با تندترین الفاظ به این حزب حمله کرد و لبنانی ها را به دلیل همراهی با حزب الله تهدید کرد.

خبرگزاری ایرنا: در اقدامی که به نظر می رسد واکنشی به نقش اخیر حزب الله لبنان در شکست گروه های تروریستی در شرق این کشور است، «ثامر السبهان» وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان سعودی، با تندترین الفاظ به این حزب حمله کرد و لبنانی ها را به دلیل همراهی با حزب الله تهدید کرد.
السبهان در مطلبی در توئیتر خود نوشت: «جنایت هایی غیرانسانی که حزب شیطان (حزب الله) در میان امت ما مرتکب می شود آثارش حتما بر لبنان منعکس خواهد شد و لبنانی ها یا باید حزب الله را انتخاب کنند یا ضد آن باشند. خون های عرب ها گرانبهاست.»
در همین زمینه روزنامه «الجمهوریه» لبنان روز سه شنبه به نقل از «منابع دیپلماتیک» نوشت: «ریاض حزب الله را حزبی شیطانی و تروریستی می داند که دست به کشتار و تخریب و آموزش (اقدامات تروریستی) در کشورهای مختلف عربی می زند و از این رو باید هم خودش و هم همپیماناش هزینه اقداماتشان را بپردازند.»
به نوشته الجمهوریه، این منابع معتقدند که «در صورتی که در داخل لبنان جلوی حزب الله گرفته نشود، این کشور هزینه بالای اقدامات جنون آمیز این حزب را خواهد پرداخت.»
این روزنامه به نقل از این منابع تاکید کرد که «موضع پادشاهی عربستان سعودی که السبهان آن را بیان کرد متوجه هر لبنانی آزاده است که مخالف سرکوب و تروریسم است.»
در همین حال روزنامه «الاخبار» نیز به همزمانی توئیت تهدیدآمیز السبهان و آغاز مانور رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان اشاره کرد و نوشت: پس از آنکه حزب الله در کنار ارتش لبنان توانست پروژه داعش را که به دنبال تبدیل لبنان به گذرگاهی به سمت دریای مدیترانه (بر اساس اطلاعاتی که «دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیا در سال ۲۰۱۴ و تحقیقات ارتش لبنان فاش کردند)بود، شکست دهد، عربستان سعودی سیاست «آرامش» را که پس از دیدار «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از ریاض مطرح کرد، کنار گذاشت. این بار رویارویی سعودی نه به شکل پنهان که با تهدید آشکار لبنانی ها پیش گرفته شده است.
به نظر می رسد نقش اخیر حزب الله در آزادسازی مناطق شرقی این کشور از دست گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره که با کمک ارتش انجام شد، نگرانی ریاض را دامن زده است.
کمتر از دو هفته پیش هم ثامر السبهان به بیروت سفر کرد و با برخی از مقام ها و شخصیت های سیاسی لبنانی از جمله «سعد الحریری» نخست وزیر، «سامی الجمیل» رهبر حزب الکتائب و «سمیر جعجع» رهبر حزب نیروهای لبنانی دیدار و گفت و گو کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدئ

      خدایی حقیقت روگفته

    • علی رضا

      دمش گرم درسته

    • بدون نام

      این حریری همانندپدرش یک خودفروخته به آمریکاییهاست؛؛تامدقعی که سعدحریری درراس حکومت لبنان باشدحزب الله روی خوش نخواهددیدحر یری بایدازصحنه حکومت حذف شودتالبنان درآرامش به سرببرداگرنه اسراییل وعربستان باحریری لبنان رابرهم میزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج