جاباما
۵۹۴۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هدیه سران کشور به زندانیان دیه

سید‌اسد‌الله جولایی رییس ستاد دیه کشور گفت: رئیس جمهور یک عدد ساعت نفیس که از سوی امیر قطر به عنوان هدیه دریافت کرده بود، به ستاد دیه کشور اهدا کرد.

خبرآنلاین: سید‌اسد‌الله جولایی رییس ستاد دیه کشور گفت: رئیس جمهور یک عدد ساعت نفیس که از سوی امیر قطر به عنوان هدیه دریافت کرده بود، به ستاد دیه کشور اهدا کرد.

همچنین پیش از این مقام معظم رهبری ۱۲۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه ۵۰ میلیون تومان، رئیس مجلس ۳۰ میلیون تومان و از سوی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی هم مبالغی برای کمک به ستاد دیه واریز شده است.

سیدمرتضی بختیاری هم در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران گفت محکومان جرایم مالی غیرعمد مانند حوادث رانندگی منتهی به فوت یا صدمه بدنی یا محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری از طریق زندان شناسایی می‌شوند و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود و با کمکی که از سوی خیرین انجام می‌شود و گذشت رضایت‌مندانه طلبکاران از زندان آزاد می‌شوند.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین دستاورد دوران وزارت شما چه بوده است؟، گفت: یکی از دستاوردهای دوران وزارتم، پیگیری آزادی زندانیانی است که بدهکارند نه بزهکار. با آزاد کردن این زندانیان دو یا چند خانواده می‌توانند به زندگی برگردند تا به زندگی خود ادامه دهند.

بختیاری در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد زندانی آزاد خواهند شد؟، گفت: این امر به کمک‌های مردمی بستگی دارد، در همین راستا ریاست‌ محترم جمهور نیز کمک قابل توجهی در آخر سال ۹۱ کردند که پیش‌بینی می‌شود بیش از هشت هزار زندانی آزاد شوند و ۱۵۰۰ نفر هم در رابطه با حوادث رانندگی آزاد خواهند شد.

وی گفت: با کمک‌هایی که در جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود پیش‌بینی می‌شود تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد شوند. با کار خوبی که رییس قوه قضاییه در رابطه با بحث ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی انجام دادند تعداد قابل توجهی از این زندانیان آزاد شدند.

بختیاری در پاسخ به سوالی درباره استفاده از دستبندهای الکترونیکی، گفت: تا آنجا که در جریان هستم سازمان زندان‌ها به استناد ماده ۲۱۱ برنامه پنج ساله پنجم و سایر مقرراتی که وجود دارد چنین مسئولیتی پیدا کرده است.

وی افزود: اقداماتی هم انجام شده و فکر می‌کنم در سال جاری این امر عملی خواهد شد و تعدادی به صورت آزمایشی با دستبندهای الکترونیکی آزاد می‌شوند که اگر جواب داد ان‌شاءالله به عنوان جایگزین حبس از آن‌ها استفاده می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی ریس سازمان زندان های کشور هم در حاشیه نخستین شب گلریزان ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته خیرین با کمک دولت و ستاد دیه توانستند بیش از ۹ هزار زندانی جرایم عیر عمد را آزاد کنند.

وی افزود: امیدواریم امسال با حمایت مالی دولت و مجلس و برگزاری جشن گلریزان تمام زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کنیم. تعداد این زندانیان تا تیرماه سال جاری بیش از ۸۵۰۰ نفر است که قطعا با حمایت مردم به آغوش گرم خانواده باز می گردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج