۵۹۴۵۳۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مرکزی؛ رکورددار افزایش جرایم سایبری درکشور

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: طی سال جاری ارتکاب جرائم سایبری در استان نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش داشته و مرکزی را درجایگاه اول کشور ازنظر افزایش جرم در فضای مجازی قرار داده است.

خبرگزاری مهر: مصطفی نوروزی پیش از ظهر سه شنبه در گردهمایی پلیس و ائمه جماعت استان مرکزی در اراک که در رابطه با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آمار موجود، جرایم سایبری در کشور هشت برابر نسبت به سال ۹۰ و همچنین سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: استان مرکزی در پنج ماه نخست سال جاری، متاسفانه رتبه اول افزایش ارتکاب جرایم سایبری را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

نوروزی گفت: جرایم سایبری، ازجمله جرم های پنهان هستند و آمار واقعی آن، از مقداری که اعلام می شود بسیار بالاتر است، بنابراین باید به جای مقابله پس از وقوع این جرائم، قبل از به وجود آمدن مشکل و مساله، آنها را پیش بینی کرد و درصدد جلوگیری از آن برآمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: از بین بردن بنیان خانواده خصوصا حذف کلمه «مادر» یکی از راهبردهای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است که از طریق فضاهای الکترونیکی و مجازی و شبکه های ماهواره ای دنبال می شود و نمود آن را در افزایش نرخ طلاق می توان دید.

نوروزی بیان داشت: ترویج بدبینی و بی اعتمادی نسبت به مسئولین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شبهات دینی و ترویج فرق و مذاهب و عرفان های کاذب از دیگر اهداف راهبردی دشمنان کشور ما است که این اهداف در فضای مجازی به شدت ظهر و بروز می یابد، بنابراین هوشیاری در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطر نشان ساخت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، به عنوان یک تکلیف، حضور فعال روحانیون و طلاب در فضای مجازی و رفع شبهات دینی و ایجاد صفحات مجازی توسط این متخصصان معنوی، برای ترویج مسائل دینی و همچنین آشنایی، آموزش و آگاهی بخشی به والدین جزو برنامه های راهبردی برای مقابله با دشمنان در حوزه سایبر است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: والدین باید علاوه بر نیاز مادی و جسمی به خوراک و نیاز روحی فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند که در این حوزه آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نوروزی اضافه کرد: سال گذشته برای آگاه سازی والدین و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی در استان مرکزی ۱۷هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده که در مقابل کاری که باید انجام می شد بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال های آینده قطعا تمام ضربه ای که دشمنان می خواهند به بنیان خانواده و افکار مردم جامعه ما وارد کنند در حوزه فضای مجازی خواهد بود به همین دلیل می طلبد که در این زمینه کاملا هوشیارانه عمل کرده و راهکارهای پیشگیرانه و آگاه سازی را دنبال کنیم.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج