جاباما
۵۹۴۵۶۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چند خبر از هنرهای تجسمی و موسیقی

استاد ادیان ابراهیمی دانشگاه تورنتو کانادا در بازدید از آثار هنری نگار مکتب خانه، این آثار را هم‌پایه آثار هنری بزرگ جهان توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: استاد ادیان ابراهیمی دانشگاه تورنتو کانادا در بازدید از آثار هنری نگار مکتب خانه، این آثار را هم‌پایه آثار هنری بزرگ جهان توصیف کرد.

به نقل از روابط عمومی کتاب‌شهر ایران، پرفسور کورت ریچاردسون، استاد آمریکایی دانشگاه تورنتوی کانادا که این روزها به ایران سفر کرده، با حضور در مجتمع سرچشمه، همراه با همسرش از نمایشگاه دائمی آثار هنری نگار مکتب خانه دیدن کرد.

ریچاردسون در این بازدید، گفت: با دیدن این همه آثار فاخر هنری، شگفت‌زده شدم.

وی آثار به‌نمایش درآمده را بیانگر روح حساس و ظریف هنرمندان ایرانی دانست و ادامه داد: باور و روحیه هنری مردم ایران به خوبی با نقش­‌ها و خطوط ظریف و زیبای فارسی در این تابلوهای نفیس و ارزشمند عجین شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری - مدیر مجتمع شهدای انقلاب اسلامی - نیز در این بازدید ضمن معرفی نمایشگاه نگار مکتب‌ خانه، گفت: هریک از آثار به‌نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماینده شاخصی از تکنیک­‌ها، سبک­‌ها، رنگ­‌ها و خطوط مختلف ایرانی - اسلامی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط هستند که بخشی از آن‌ها تداعی‌کننده سبک­‌ها و تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش‌شده ایرانی است که روزگاری نه‌چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

این نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب‌ خانه (schoollery) با همکاری مشترک کتاب‌شهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر افتتاح شده است. در این نمایشگاه، تا کنون بیش از دوهزار اثر هنری نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی و عکاسی از ۷۰ هنرمند شاخص به‌نمایش درآمده که از جمله آن‌ها می‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درم­بخش، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس‌الدین غازی، عطاءالله ذی نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

نمایشگاه «نگار مکتب خانه» هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی‌پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

خراسان شمالی میزبان این دوره اردوی کارگاهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی روایت فتح، استان خراسان شمالی میزبان اولین دوره اردوی کارگاهی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در سال ۹۶ خواهد بود. در برنامه کاری و سه روزه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ۲۴ عکاس از اصحاب رسانه و هشت عکاس از استان خراسان شمالی به بررسی و ثبت تصویری ظرفیت‌ها، چالش‌ها، و توانمندی‌های این استان خواهند پرداخت.

هدف محوری این دوره سه روزه، نشان دادن مسائل و مشکلات مردم منطقه، ظرفیت‌های طبیعی و محیطی استان، چالش‌های پیش روی مردم این منطقه و به تصویر کشیدن روابط اجتماعی و قومی در این استان است. نظر به این‌که در این برنامه چهره‌های جوان در کنار اساتید با سابقه عکاسی حضور دارند، تبادل تجربه در آثار مستند و مستند اجتماعی نیز در دستور کار این سفر خواهد بود.

این اردوی کارگاهی از ۱۴ تا ۱۸ شهریور در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

دومین آلبوم با کلام میلاد درخشانی با نام «حرف بزن» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این آلبوم، آهنگسازی و تنظیم تمام قطعاتش آلبوم یادشده (به سیاق تمام آثار این هنرمند) برعهده میلاد درخشانی بوده، به گفته خالقش در کمتر از یک سال به سرانجام رسیده و شامل ۱۰ قطعه با نام‌های «بی‌وقفه»، «ببند چشمت را»، «خسته‌ام»، «باده کم‌کم»، «غم»، «قصه»، «حرف بزن»، «به هیچ سو»، «یک دم» و «عمر» است و چندی پیش قطعه «بی‌وقفه» از این آلبوم منتشر شد.

این آهنگساز درباره آلبوم تازه‌اش گفت: طبیعتا در این آلبوم، سلیقه شخصی من که مخاطب هم با آن آشنایی دارد، شنیده می‌شود و تغییر عجیبی در کارهایم رخ نداده است؛ اما در تنظیم‌ها و رنگ‌آمیزی صوتی، سعی کرده‌ام متفاوت عمل کنم. هسته و پایه اصلی قطعات، همانی است که در آلبوم «اشارات نظر» از من شنیده‌اید، اما مسلما سلایق و درونیات هر شخص در طول زمان تغییر می‌کند و بعد از تمام شدن آلبوم، متوجه شدم که گذر زمان می‌تواند چه تأثیراتی روی روند آهنگسازی بگذارد. به شخصه با موسیقی این آلبوم، ارتباط نزدیکی برقرار کرده‌ام و فکر می‌کنم مخاطبانم هم می‌توانند با این آلبوم، همان ارتباط قلبی گذشته را برقرار کند.

او که معتقد است اصولا ترانه، به آن معنی که در موسیقی پاپ وجود دارد، به فضایش نزدیکی ندارد، بیشتر اشعار آلبوم «حرف بزن» را از شعرای معاصر انتخاب کرده و به این ترتیب نام هنرمندانی مانند مهدی اخوان ثالث، حسین منزوی، محمدعلی بهمنی، سهیل حسینی، مهدی نمازی و همچنین خیام در آن به چشم می‌خورد.

درخشانی در این آلبوم نوازندگی گیتار، گیتارباس، پرکاشن و سه‌تار را برعهده داشته و در کنارش نوازندگان مانند پدرام درخشانی، پاشا هنجنی، رضا تاجبخش، دارا دارایی، نیما رمضان، اشکان آبرون، نیما حمیدی، علی جعفری‌پویان و ژوبین کلهر ساز زده‌اند.

مراسم رونمایی از آلبوم «حرف بزن» ۱۷ شهریور از ساعت ۱۹ در «خانه فرهنگی رایزن» به نشانی خیابان باهنر (نیاوران)، پایین‌تر از سه راه یاسر (به سمت تجریش)، شماره ۳۱۱ برگزار می‌شود و حضور در این مراسم برای عموم آزاد است. علاوه بر این قرار است در چند شهرستان، مراسم رونمایی این آلبوم برگزار شود و پس از ماه محرم و صفر نیز کنسرت‌های «حرف بزن» روی صحنه برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج