۵۹۴۸۹
۳۵ نظر
۵۰۰۵
۳۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

به بهانه حذف فرزاد جمشيدي از برنامه‌هاي رمضان و بازگشت احتمالي جواد يحيوي روي آنتن، مروري داریم بر مهم‌ترين اتفاقاتي كه منجر به حذف شش مجري صاحب سبك از تلويزيون شد.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

روزنامه هفت صبح: به بهانه حذف فرزاد جمشيدي از برنامه‌هاي رمضان و بازگشت احتمالي جواد يحيوي روي آنتن، هفت صبح مروري دارد بر مهم‌ترين اتفاقاتي كه منجر به حذف شش مجري صاحب سبك از تلويزيون شد.

در مناسبت‌هاي مختلف، علاوه بر بحث تصاحب كنداكتور توسط انواع و اقسام سريال كمدي و درام و ... رقابت براي اجراي برنامه‌هاي ويژه آن مناسبت‌ها هم از آن دسته مسائلي است كه نمي‌شود ناديده‌اش گرفت. امسال با شروع ماه رمضان، علاوه بر بحث جنجالي بازگشت مجدد عليخاني به «ماه عسل»، دو بحث داغ ديگر هم در جريان بود. فرزاد جمشيدي بعد از چند سال اجراي مداوم برنامه «ماه خدا»ي سحرهاي رمضان، امسال به دليل حواشي فراواني كه برايش به وجود آمد، مجبور شد صندلي هميشگي‌اش را خالي كند و آن را در اختيار حسن سلطاني بگذارد.

از طرف ديگر قبل از شروع رمضان، خبرهايي مبني بر بازگشت جواد يحيوي به تلويزيون و اجراي «جشن رمضان» هم شنيده مي‌شد ؛ مجري‌اي كه چهار سال پيش، در جريان اتفاق‌هاي بعد از انتخابات، ممنوع‌الاجرا شد و تا امروز به تلويزيون بازنگشته. البته با گذشت 6 شب از ماه رمضان، هنوز خبري از اين مجري نيست و بعيد به نظر مي‌رسد بازگشت او به تلويزيون همچنان قطعي باشد! به هرحال به بهانه اين رفت و برگشت‌ مجريان شناخته شده به تلويزيون و جنجال‌هاي اخيري كه براي اين مجريان اتفاق افتاد، پرونده‌اي تدارك ديديم درباره مجريان صاحب سبكي كه هر كدام در اين مدت، به دلايلي از تلويزيون كنار گذاشته شدند

قرباني اتفاقات سياسي

جواني لاغر و تركه‌اي كه خيلي صريح و راحت حرف مي‌زد و بي‌مهابا سوالاتش را از مهمانان برنامه‌اش مي‌پرسيد. حالا فرقي نمي‌كرد مهمان برنامه حاج آقا قرائتي بود يا عطا‌ءالله مهاجراني وزير وقت فرهنگ و ارشاد. اين جوان تركه‌اي و خوش صحبت كسي نبود جز جواد يحيوي. مجري متفاوتي كه علاوه بر راحت حرف زدن ، جلوي دوربين هم راحت بود، به قدري كه حتي اگر ترجيح مي‌داد كوسن روي مبل را بردارد و روي زمين بگذارد و روي آن بنشيند و برنامه‌اش را اجرا كند ، اين كار را مي‌كرد.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

او با اجراي متفاوت برنامه تابستانه «طعم آفتاب» كه بعد از ظهرها از شبكه تهران پخش مي‌شد، توانست سبكي تازه در اجراي برنامه‌هاي تلويزيوني از خود به جا بگذارد و به اوج شهرت و محبوبيت برسد. خيلي‌ها معتقدند عادل فردوسي‌پور، فرزاد حسني، احسان عليخاني و... با تاسي از نوع اجراي او به مجرياني جسور و جريان‌ساز تبديل شدند.

با اينكه مجري جريان‌سازي بود اما در ادامه نتوانست موفقيت «طعم آفتاب» را تكرار كند. او در اواخر كارش به اجراي مسابقات زنده تلفني رسيد. گفته مي‌شود پشتيباني از يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در سال ۸۸ و حضور مستمر در ميتينگ‌هاي اين نامزد و اجراي مراسم‌ او موجب شد تا مسئولين تلويزيون او را از حضور در برنامه‌هاي اين رسانه محروم كنند.هرچند او از يك سال و نيم قبل از آن هم كاري در تلويزيون روي آنتن نداشت.

مدتي در كيش مشغول فعاليت تجاري بود و اين روزها بازيگري را دنبال مي‌كند.


در هاله اي از ابهام

ابتدا كارش را با برنامه‌هاي سياسي و تاريخي آغاز كرد ولي بعد به سمت اجراي برنامه‌هاي خانوادگي كشيده شد. او را نمي‌توان متعلق به برنامه خاصي دانست . برنامه صبحگاهي شبكه سه را مي‌توان آغاز شهرت او دانست. صادقي به دليل اينكه اولين مجري كاملا انرژيك و پرجنب و جوش تلويزيون بود خيلي سريع توانست در تلويزيون پر كار شود.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

با اينكه هيچ گاه به صورت رسمي‌ اعلام نمي‌شود كه افراد در تلويزيون ممنوع التصوير هستند ولي زماني كه به يك مجري توانمند و محبوب برنامه‌اي داده نمي‌شود خيلي غير‌رسمي‌ اين ممنوع التصويري به وجود مي‌آيد. در اكثر موارد علت اين ممنوع‌التصويري مشخص است اما در مورد ژيلا صادقي علت اين مسئله بسيار مبهم و نامشخص است. خيلي‌ها حضور او به عنوان يك زن در تبليغ يك محصول تجاري و خارجي را علت كنار گذاشتن او از اجراي برنامه در تلويزيون مي‌دانند.

او فعلا به كارهاي هنري و شخصي‌اش مي‌پردازد. البته قرار بود به عنوان تهيه كننده يك برنامه روانشناختي را براي شبكه سه تهيه كند ولي آن برنامه هم فعلا در هاله‌اي از ابهام است. از طرفي او در مراسم‌هاي مختلف هم به عنوان مجري حضور دارد و آخرين مراسم مهمي ‌كه اجرايش را به عهده داشت اختتاميه بيست و هشتمين دوره جشنواره فيلم فجر در سال ۱۳۸۹ بود كه نوع پوشش او در آن برنامه حسابي جنجال به پا كرد.


زبان سرخ و سر سبز

فرزاد حسني از همان ابتدا با جسارت و لهجه صريح وارد تلويزيون شد به همين دليل هم خيلي زود هواداران و مخالفان زيادي پيدا كرد. او با برنامه كوله پشتي كه ايام تابستان از شبكه سه روي آنتن مي‌رفت به شهرت رسيد.

از قديم گفته‌اند: «زبان سرخ سر سبز دهد برباد»، همان يك برنامه كوله پشتي كه فرزاد حسني مقابل سردار رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ ايستاد و به شكل بي‌سابقه اي روي آنتن زنده تلويزيون برخورد ماموران انتظامي‌ با مردم را در مقابل فرمانده‌شان به چالش كشيد خيلي‌ها مطمئن بودند عاقبت خوبي در انتظار حسني نخواهد بود. او يكسري خط قرمزها را شكسته بود و اين باعث شد تلويزيون هم به دنبال دردسر براي خودش نگردد.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

تا سال پيش حسني نيم بند در تلويزيون حضور داشت و سالي يك بار در ويژه برنامه‌هاي نوروزي شبكه سه به اجرا مي‌پرداخت اما از زماني كه علي ضيا رو شد، ديگر آن فرصت هم از او گرفته شد. در اين مدت حسني بيشتر به كارهاي راديويي‌اش مشغول است و بازيگري را جدي‌تر پيگيري كرده، حضور در سريال «مسير انحرافي» و بازي در فيلم‌هاي سينمايي «آمين خواهم گفت»، «در امتداد شهر» و «عمليات مهدكودك» از مهم‌ترين تجربه‌هاي بازيگري او در اين سال‌هاست


مثلثي كه كار دستش داد

مدت‌ها طول كشيد تا رضا رشيد‌پور از جك گفتن در آيتم‌هاي صبح بخير ايران جدا شود و به عنوان يك مجري خودش را در تلويزيون مطرح كند. او با سري برنامه‌هاي «شيشه‌اي»! به اوج شهرت رسيد. رشيد‌پور در سه‌گانه «عبور شيشه‌اي»، «شب شيشه‌اي» و «مثلث شيشه‌اي» تقريبا تمام سوپراستارهاي سينما و چهره‌هايي را كه تا به حال حتي يك بار پايشان به تلويزيون باز نشده بود به برنامه‌اش آورد و به واسطه حضور آنان مشهور شد.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

در حالي كه ۳۵ قسمت از برنامه «مثلث شيشه‌اي» گذشته بود، ناگهان پخش اين برنامه متوقف شد، همان موقع دليل اين مسئله را نماد برنامه مثلث شيشه‌اي و شبيه بودن آن به نماد فراماسونرها دانستند. البته يكسري صحبت‌هاي مهمانان برنامه روي آنتن زنده و ناتواني رشيدپور در كنترل آنها هم مزيد بر علت شد.

رشيد‌پور بعد از جدا شدن از تلويزيون سعي كرد خودش را در ورطه بازيگري بيازمايد كه نتيجه‌اش حضور در فيلم‌هايي چون «بي پولي»، «شيش و بش»، «سوپر استار» و «در امتداد شهر» بود. حضور جنجالي‌اش در شبكه ايرانيان و حركت عجيب و غريبش در ساخت كليپ‌هاي متعدد و قرار دادن آنها روي شبكه يوتيوب از ديگر كارهاي رشيدپور در سال‌هاي اخير بوده است. او به تازگي مدير شبكه تلويزيوني پرسپوليس شده است.


رشته‌اي كه سر دراز دارد

آزاده نامداري با اينكه كارش را با برنامه خط مستقيم شبكه تهران شروع كرد اما تا سال 84 كه اجراي آيتم «تازه‌ها»ي «سيماي خانواده» به او سپرده شد، كسي او را به عنوان مجري نمي‌شناخت. او شيوه خاصي از اجرا را وارد تلويزيون كرد. اولين مجري بود كه چادر رنگي سرش مي‌كرد، شيطنت‌هاي خاص خودش را داشت و به خاطر خوش‌رويي و تند صحبت كردنش، خيلي مورد توجه قرار گرفت.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

بعد از اجراي برنامه تحويل سال ۹۱ به همراه احسان عليخاني، حواشي زيادي براي او به وجود آمد و نهايتا از گوشه و كنار شنيده شد كه بعد از آن برنامه، ممنوع‌الاجرا شده است. اين در حالي بود كه نامداري در همان سال برنامه «خانمي كه شما باشي» را هم اجرا كرد و اتفاقا خيلي هم پرمخاطب شد اما اين هم نتوانست جلوي تصميم ممنوعيت از اجراي او را بگيرد.

خلاصه سال گذشته در چندقسمت اول برنامه «پشت صحنه» عليخاني، اسمش به عنوان نويسنده آورده شد اما اين مسئله چندان طول نكشيد چون بعد از چند قسمت، اسمش را از تيتراژ هم بيرون كشيدند. او با اينكه قرار بود نوروز امسال با «خانمي كه شما باشي» به شبكه دو برگردد اما چند هفته منتهي به نوروز، اجازه اجرا به او داده نشد و نهايتا برنامه فقط با صداي او روي آنتن رفت.

همين اواخر با فرزاد حسني ازدواج كرد و در شيراز، مسابقه‌ غذا به راه انداخت اما فعلا خبري از حضورش در برنامه جديدي به گوش نمي‌رسد.


خود ويرانگري

از زماني كه شبكه تهران شروع به كار كرد، به عنوان يكي از مجريان ثابت اين شبكه كارش را شروع كرد اما در سال 76 و با حضورش در «مسابقه بزرگ» در كنار سيد كاظم احمدزاده، خيلي بيش از پيش براي مخاطبان شناخته شد. حركات عجيب و غريبش جلوي دوربين، شوخي‌هاي منحصر به فردش با احمد زاده و ترانه‌هايي كه در اين مسابقه اجرا مي‌كرد همگي در كنار هم باعث شهرت و محبوبيت او شد.

مجری های پشت خط قرمز تلويزيون

سال ۸۴، حسيني در پايان يكي از برنامه‌هاي زنده «محله بنده نواز» كه از شبكه سه پخش مي‌شد از مخاطبان خداحافظي كرد و گفت كه مدتي نياز به استراحت دارد. همان زمان شايعاتي درباره افتتاح بنگاه معاملات ملكي او در قبرس هم شنيده مي‌شد و بعدها مشخص شد كه در آنجا پناهنده شده. با اين حال اما مرتضي حسيني، برادر او در مصاحبه‌اي گفته بود كه او اجرا را به دليل افتادن به ورطه تكرار تعطيل كرده و اصلا دليل رفتنش، بيزينس نبوده! البته چند وقت قبل از اين اتفاق‌ها، شايعاتي درباره اختلاس او از برنامه «جشن رمضان» هم شنيده مي‌شد.

او بر خلاف ساير همكارانش كه با وجود ممنوع الكاري در ايران ماندند و به وطنشان پشت نكردند ، دست به يك خود ويرانگري شديد زد و در شبكه ها ي ماهواره اي مشغول به كار شد، تا به اين ترتيب پرونده خود را براي هميشه ببندد. او تنها فردي است كه در اين سياهه، تلويزيون و مخاطبان آن نبايد بابت از دست دادنش ناراحت باشند و خم به ابرو بياورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نهال

      من فکر می کنم صدا و سیمای ما مشکل خود آزاری داره. با داشتن اینهمه مجری توانا می تونست به راحتی کلی مخاطب جذب بکنه تا هی تو سر خودش نزنه که چرا تلویزیون وطنی مخاطب نداره خوب بابا تقصیر خودتونه دیگه! واقعا حیف اینا نیست که جاشونو یه سری مجری های بی تجربه گرفتن که نه قدرت بیان دارن نه اطلاعات عمومی درست و درمون؟

      پاسخ ها

      • طُرفه

        همه چی قانون داره. هر کی لودگی و بی قانونی کنه همینه!

      • نهال

        طرفه جان از کی تا حالا انتقاد از عملکرد یه مسئول دولتی بی قانونیه؟

    • reza

      هرکسی رو که مردم دوستش داشتند انداختن بیرون
      این است آزادی بیان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • طُرفه

        حسینی حقش بود اما بقیه نه !
        تازه حسینی اختلاس هم کرده. زیاد ازش دفاع نکن!

      • بدون نام

        مگه تو مطمئنی که انقدر قاطعانه تهمت میزنی؟از خدا بترس

      • ثبات

        چقد از این طرفه بدم میاد با همه چی مخالفه!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      پس فرشید منافی کو ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در voa دیده شده!

    • hoori

      من حسینی رو خیییییلی دوست دارم.مخصوصا برنامه ی سیمرغ بود فکر کنم اگر اشتباه نگم که توش هی میگفتن هوهو!!! خیلی میخندیدیم.جاش خییییلی خالیه.کاشکی نمیرفت.مجری خیلی توانایی بود

      پاسخ ها

      • طُرفه

        دلقک بود ! توانا کجا بوده !!!

      • رضا

        عزیز توهین نکن به کسی . توهم شخصیتت میشه مثه همون که میگی

    • بدون نام

      اینهمه چهره های جدید و توانمند برای اجرا وجود دارد چه دلیلی دارد کسانی که مشکل دارند دوباره برگردند؟

      پاسخ ها

      • آراس

        ممنون ازنظرت مرسی یکیش همین احسان علیخانیه عزیزلزومی نداره کسایی که مشکل دارن دوباره بیان گندبزنندوجوونای مردموبیراه کنند

    • عسل

      میشه نام ببری؟؟!!!

    • فهیمه

      متاسفانه هر کی که کارش خوب انجام میده باید بکشه کنار.نمیدونم چه سیاستیه.به هرحال بیخود نیست که جوانان ما به سمت ماهواره میرن

      پاسخ ها

      • وقت

        مسائل را با هم قاطی نکن

    • hadi

      واقعا جای تاسف داره فرزاد فرزین این مجری توانمند و با غیرت که جلوی سردار رادان اینطوری حرف زد و جز واقعیت چیزی نگفت ممنوع التصویر بشه فکر نکنم هیچ مجری چنین جسارتی رو داشته باشه.

      پاسخ ها

      • زهره

        فرزاد حسنی منظورتونه دیگه؟

      • سحر 1

        هادی جان روزه گرفتتت !؟ فرزاد فرزین خواننده س هنوز ممنوع الکار نشده جانم !!!

      • hadi

        آره اشتباه شد فرزاد حسنی

    • زینب

      مثل اینکه اینا عقده دارن تا اسمشون در میره واسه خودشون حاشیه درست می کنن. شاید فکر میکنن که اینجوری محبوب تر میشن بابا مثل بچه آدم بشینین برنامه هاتونو اجرا کنین.

    • sama

      فعلا که اقای حسنی مشغول رالی ایرانی هستن حالا خوبه که سرگرمه
      تازگی ازدواج هم کرده دیگه کلا مشغوله

    • بدون نام

      سید علی ضیاء رو عشق است.

    • hadi

      آره- فرزاد حسنی

    • بی تو

      مجری های خوبی بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به به دختر خانم فضول مجله

    • بدون نام

      اگر مسئولین صدای من را می شنون خواهش می کنم آزاده نامداري را به تلویزیون برگردونن.
      خیلی دلمون براش تنگ شده

    • پارسا

      البته باید دلیلشو دونست نمیشه بی دلیل قضاوت کرد اونا توی چشمند نماد تمام صدا و سیما هستند حق بدید که حساسیت زیادی در موردشون باید به خرج داد.

    • سعید

      خداوند رحمتشان کند !

    • بدون نام

      طرفه میشه نظرندیییییییییییییییییییییییییی اینطوری خیلی بهتر

    • فريبا

      واقعا جاي تاسف است كه مجريان محبوب ما ديگر برنامه اجرا نمي كند بازم يه سري مجري از قلم افتاده زهرا عاملي -الهام صفوي زاده البته توراديو فعاليت مي كند -آقاي خيرخواه-محمدرضا اسماعيلي وخيلي ديگر

    • بدون نام

      دریغ از یحیوی که نوستالژی روزگار جوانی امثال ماست

    • گوگول

      با ممنوع التصیر شدن نامداری موافقم شدیدا

      پاسخ ها

      • مريم

        چرا اونوقت فكر كنم بهش حسودي ميكني جانم خيلي خانم خوب وتوانايي بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج