۵۹۴۹۱۱
۱۶ نظر
۵۰۶۲
۱۶ نظر
۵۰۶۲
پ

پایان توهم ریختن بتن در قلب راکتور هسته ای

سرانجام پس از گذشت ۲ سال، رویای کاذبه ی(!) مخالفان برجام به کابوسی خوفناک تبدیل شد چراکه جمعی از اصحاب رسانه روز دوشنبه طی سفری دو روزه به اراک و نطنز از نزدیک در جریان فعالیت های مراکز هسته ای ایران قرار گرفتند و اظهار داشتند که قلب رآکتور هسته ای اراک، برخلاف اعلام مرگ آن از سوی دلواپسان همچنان می زند.

روزنامه آفتاب یزد: سرانجام پس از گذشت ۲ سال، رویای کاذبه ی(!) مخالفان برجام به کابوسی خوفناک تبدیل شد چراکه جمعی از اصحاب رسانه روز دوشنبه طی سفری دو روزه به اراک و نطنز از نزدیک در جریان فعالیت های مراکز هسته ای ایران قرار گرفتند و اظهار داشتند که قلب رآکتور هسته ای اراک، برخلاف اعلام مرگ آن از سوی دلواپسان همچنان می زند.
مخالفان برجام و حتی رقبای حسن روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری۹۶، با بهره گیری از وسایل سنتی همچون برخی تریبون‌ها و ابزارهای پیشرفته همانند نرم افزار فتوشاپ به تکاپو افتادند تا از بتن ریزی در قلب و گنبد رآکتور هسته‌ای اراک خبر دهند.
اما تصاویر دیدار جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای از تاسیسات نطنز و اراک رویای ایست قلبی رآکتور اراک را به کابوس دلواپسان بدل کرد و گواه آن بود که تاسیسات هسته ای اراک همچنان پابرجا است و مترقی تر از گذشته به فعالیت می پردازد.
حال این مطالبه مطرح می شود که تمامی آنهایی که با دروغ پراکنی درباره بتن ریزی در رآکتور، درصدد تخریب دولت و همینطور تشویش افکار عمومی بوده اند، لب به عذرخواهی از مردم و همینطور دولت منتخب آن ها بگشایند و بنا به گفته علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، استغفار کنند.

دروغی که باور کردند

از تیرماه 94 که توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 به سرانجام رسید و برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به ثمر نشست، اصولگرایان و به طور کلی مخالفان دولت حسن روحانی به استناد یکی از بند های برجام مبنی بر بتن‌ریزی در مخزن فولادی رآکتور اراک؛ این پایگاه هسته ای را ویران شده پنداشتند و به انحاء مختلف درصدد القای بتن ریزی در قلب و گنبد رآکتور اراک بودند و آن قدر آن را تکرار کردند و به توضیحات مسئولان سازمان انرژی اتمی گوش نسپردند که در نهایت دروغ خود را باور کردند و هر جا که میکروفن و بلندگویی می یافتند از بتن ریزی در رآکتور هسته ای اراک سخن می‌گفتند.
تریبون‌هایی که به انحصار اصولگرایان درآمده، یکی از اصلی ترین پایگاه‌های تخریب برجام بوده است. به طوری که هر خطیبی با ربط و بی ربط به برجام می تازد و از بتن ریزی در رآکتور اراک سخن می گوید. در تازه‌ترین این اظهارنظرها یکی از تریبون‌دارها گفته است که «ما به مذاکره کنندگان احترام می‌گذاریم و آنها را امین می‌دانیم ولی نتیجه مذاکرات جز کاهش تعداد سانتریفیوژها و بتن ریختن در رآکتور اراک چه بود؟ دوباره هم با وجود این‌همه امتیازهایی که ایران به آنها داد، ایران را تحریم کردند.»
نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی هم در شمار آن هایی قرار دارند که با جبر و زور می خواهند بتن ریزی در اراک را به مردم بقبولانند. همچون موسوی لارگانی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی که در اظهار نظر خود در تلاش بود تا صحنه ای تراژیک از آنچه برسر رآکتور هسته ای آمده را بسازد، عنوان کرد:« ما قلب رآکتور آب سنگین اراک را تخلیه کرده و آن را با بتن پر کردیم.
برجام برای مردم رضایت بخش نبوده چرا که تاثیری بر زندگی آنها نداشته است.»احمدی نژادی ها هم که در گروه معلوم الحال ها قرار دارند، بدگویی هایشان علیه برجام حکایت از حسد درونی شان دارد چراکه در زمان ریاستشان بر کشور آنچنان بد عمل کردند که دستگاه دیپلماسی ایران برای پایان دادن به 6 قطعنامه شدید اللحن شورای امنیت سازمان ملل ، برجام را به ثمر نشاند.
مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد از آن دست افرادی است که همواره به تخریب برجام پرداخته است. او درباره بتن ریزی در رآکتور اراک چنین گفته :« هسته‌ای را تعطیل کردید، بتن را هم‌ریختید و نیروی انسانی را هم بیکار کردید؛ غافل از اینکه حداقل 5 تا 10 سال باید تلاش کرد تا این نیروی انسانی برگردد و به نقطه‌ای که قبل از برجام داشتیم، برگردیم.»
و در نهایت ابراهیم رئیسی رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری هم به بیان دروغ بتن ریزی در رآکتور هسته ای اراک پرداخت و در ایام انتخابات چنین گفت: « پیش‌پرداخت برجام ریختن بتن در قلب رآکتور بود، معتقدیم که دولت نمی‌تواند چک برجام را نقد کند. یک دولت انقلابی می‌خواهیم که چک برجام را نقد کند.»
مخالفان برجام برای جا انداختن بتن ریزی در قلب رآکتور اراک، تنها به بیان آن از تریبون‌های مختلف نپرداخته‌اند بلکه با روش‌هایی چون استفاده از نرم افزار فتوشاپ ، تصاویری از رآکتور اراک منتشر ساخته اند که قلب آن از سیمان پر شده است.

صالحی: استغفار کنید

در حالی مخالفان برجام از بتن ریزی در قلب و گنبد رآکتور اراک سخن می گویند و حتی به ادعاهای رسانه های اسرائیلی و آمریکایی استناد می کنند که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بارها به رد بتن ریزی در قلب رآکتور اراک پرداخته است.
صالحی در این باره بارها اظهار داشته است که «اگر در رآکتور بتن ریخته شود دیگر رآکتوری باقی نمی‌ماند.» او همچنین در خصوص مخزن فولادی که بنا بر آنچه در برجام آمده می‌بایست ترکیباتش تغییر نماید، این توضیح را داد که مخزن فولادی که از داخل چاله یا همان قلب رآکتور در می‌آوریم جای دیگری می‌گذاریم، چند کار می‌توان روی این مخزن فولادی انجام داد از جمله یا آن را ببریم یا داخل آن سیمان بریزیم که آنها مطمئن شوند که دیگر نمی‌خواهیم آن را باز گردانیم.
گنبد و قلب که اصل رآکتور است، در چاله قرار دارد و به هیچ وجه صدمه‌ای نخواهد دید و سالم می‌ماند و فقط مخزن فولادی داخل آن، خارج و آن مخزن بتن‌ریزی می‌شود.»اما این اظهارات هم به دروغ پردازی‌ها‌ی مخالفان برجام خاتمه نداد و آن‌ها‌ همچنان در توهم بتن‌ریزی در رآکتور اراک سیر کردند و با تصویرسازی‌های دروغین قلب رآکتور را پرشده از سیمان نشان دادند تا اینکه دوباره چند روز پیش صالحی مجبور به واکنش شد و در این باره اظهار داشت: «ما بار‌ها در این زمینه جزئیاتی را اعلام کرده‌ایم و ما به مخالفان اختیار می‌دهیم که آن‌ها این راکتور را راه‌اندازی کرده و یا در آنجا استغفار کنند و از مردم به خاطر تشویش در اذهان عمومی عذرخواهی نمایند.
مردم عزیز کشورمان صنعت هسته‌ای را متعلق به خود می‌دانند و هنگامی که خبرهایی مبنی بر توقف این صنعت به گوش آن‌ها می‌رسد و یا می‌شنوند که در آن سیمان ریخته شده است و یا حتی با فتوشاپ می‌بینند که در چاله رآکتور اراک سیمان ریخته شده است، آزرده خاطر خواهند شد. ما حتی حاضر بودیم فیلم‌ها و عکس‌ها‌یی را در این جهت تهیه کنیم که به‌خاطر مباحث امنیتی امکان آن فراهم نشد.
ما در لوله‌ها‌یی بیرون از رآکتور سیمان ریختیم که مشابه آن‌ها هم موجود است. اقداماتی در دست اقدام داریم تا عکس‌ها و فیلم‌ها‌یی در این رابطه منتشر شود تا این بحث‌ها پایان پذیرد.»که در نهایت برای بسته شدن داستان بتن ریزی در رآکتور اراک، از گروهی از فعالان عرصه رسانه دعوت به عمل آمد تا به شکلی مستقیم به بازدید از تاسیسات هسته‌ای اراک و نطنز بپردازند. که طی این دیدار، کاشف به عمل آمد که قلب رآکتور سالم است و همچنان پر تپش می‌زند.

عذرخواهی کنید!

در جریان بازدید از رآکتور هسته‌ای اراک، تنها خبرنگاران رسانه‌ها‌ی حامی دولت حضور نداشتند، بلکه بیشتر حضار در آن برنامه دو روزه را فعالان رسانه‌ها‌ی مخالف دولت تشکیل می‌دادند. همچنین تصاویر این بازدید، قلب بدون سیمان رآکتور را نشان می‌دهد. از همین روی مخالفان برجام نمی‌توانند نقیضی برای مشاهدات خبرنگاران بیاورند.
در چنین شرایطی این مطالبه نسبت به آن‌ها‌یی که باعث تشویش افکار عمومی شده اند مطرح می‌شود که در پیشگاه مردم و دولت منتخب‌شان برای یکبار هم که شده عذرخواهی کنند. روزگذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در اقدامی بی‌سابقه و بی‌بدیل، لب به عذرخواهی از محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گشود. عنوان سرمقاله او « مذاکره کردید یا دیکته نوشته اید»
با واکنش رئیس دستگاه دیپلماسی همراه بود و همین اتفاق شریعتمداری را مجبور به طلب پوزش کرد. حال از آنجا که شریعتمداری نیز در شمار آنهایی که از نابودی رآکتور هسته‌ای اراک سخن می‌گفتند قرار دارد، این انتظار از او می‌رود که یک بار دیگر لب به عذرخواهی بگشاید.
این بار نه تنها از دستگاه دیپلماسی که از ملت ایران برای عدم بیان حقیقتی که بی شک به آن آگاه بوده است. هر چند درخواست بیان طلب پوزش و عذرخواهی اصولگرایان از مردم ره به جایی نخواهد برد اما با عذرخواهی روزگذشته شریعتمداری می‌توان کورسوی امیدی نسبت به این اتفاق داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر فرض که این اقدام یعنی سیمان ریزی دروغ باشد این دروغ را خود دولت دروغگویان اعلام کرد

    • بدون نام

      آنهایی که دروغ گفتن باید خجالت بکسن و مردم کامل آنها را شناخته اند و دیگر جایی در دولت ایران ندارند

    • بدون نام

      تو گفتی و ما باور کردیم.....

    • بدون نام

      بر فرض که شما درست میگید چرا همونموقع افشاگری نکردید؟
      چرا همونموقع گزارش نگرفتید و بدست همون بقول شما کاسبان تحریم ندادید
      چرا بعداز دوسال باید این چرندیات تحویل مردم بدید؟
      توقع هم دارید مردم باورکنند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه متنو خونده باشی که به نظرم تعصبی خوندی نه با فکر. چند بار تو متن گفته از بس شماها همه جا تریبون دارین و از بس جار زدین که دیگه صدای ضعیف پیش جیغ شماها از پشت بلند گو رو کی میشنوه.

    • بدون نام

      روحانی و برجام دوتا فاجعه

    • اردشیر اکبرزاده

      امروز یادداشتی صرفا علمی و عاری از هرگونه بی ادبی و تهمت و دروغ ارسال کردم که با کمال تعجب ایمیلی برایم ارسال شد که اعلام گردیده بود متن شما قابل انتشار نیست. لطفا دلیل انرا بفرمائید. قرار نبود در این سایت انتشار مطالب منطقی گزینشی باشد.

    • نادر

      پس دولت آمریکا و آژانس و ۱+۵نیز دروغ میگویند فردا دولت آقای روحانی ادعا می کند هشت هزار سانتریفوژ جمع آوری شده دروغ است مردم ایران را چه حساب کردید خودتانید

    • اسد

      راست راست دروغ دروغ اقا تورم وبیکاری را درست کنید جوانان بیکار ،اقتصاد ورشکسته، ریال کاملا خسته و بی قدرت وفساد اقتصادی به هم پیوسته .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون راحت سر کار میرین با رانت و بی عدالتی چه کار به کار مردم دارین بزارین تو فقر و بدبختی که شماها با تحریم بر سر ملت اوردین بسوزن و بسازن.

    • اسد

      راست راست دروغ دروغ اقا تورم وبیکاری را درست کنید جوانان بیکار ،اقتصاد ورشکسته، ریال کاملا خسته و بی قدرت وفساد اقتصادی به هم پیوسته .

    • ناشناس

      مگر اژانس نمی خواست مطمئن شود که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نمی رود با دوربین یا پلمپ در نیروگاه یا تبدیل سوخت 20 درصد به 5 درصد این کار امکان پذیر بود حضور بازرسان جاسوس و همچنین افراد دو تابعیتی در تیم مذاکره کننده ایران و نابودی سانتریفیوژها و تاسیسات هسته ای اشتباهات بزرگی هستند که ملت ایران هرگز انها را نمی بخشد

    • نويد

      من فكنم اولين نفريم ك بعد از خارج شدن امريكا از برجام دارم نظر ميدم اينجا،هه تبريك اقايون اينم از برجام..ببينيم دلار قراره چقد بشه...

      پاسخ ها

      • نمک

        آقایونی که می گفتن شما ها الکی دلواپسین، چشم تون روشن،دلار شد 7200 ،تحرم هام دوباره شورع شد،برجام هم به فنا رفت
        آب صابون بیارم روتونو بشورید؟؟

    • مدافع

      اخرم میشیم ۱+۱ و روحانی همچنان پابرجا بر برجام بی فرجام
      برجام کیلو چنده ،چ گُلی به سرمون زده که
      ازش دفاع میکنی
      تریبون اگه دست ما بود که دوره دوم روحانی رای نمی اورد
      اگه تریبون داشتیم واقعیات رو برملا میکردیم تا مردم با شعور و فهم بیشتری انتخاب کنند...

    • بدون نام

      شماها دیگه کی هستید یعنی گروه ١+۵ که اعلام کردند ایران بیش از حد مورد نظر آژانس به تخریب نیروگاها عمل کرده دروغ بود ، حالا دیگه چه میگید امریکا از برجام رفت فرانسه هم دنبالش میدونی چرا ؟ بخاطر اینکه مطمئن هستند که ایران تا ٢٠سال دیگه هم نمیتونه گندی که روحانی با تخریب نیروگاهها زده اونها رو بسازن چون نه اون دانشمندها رو داره و اکنون نتوان ان رو داره باز شما اسهال طلبها بشنید زر زیادی بزنید و بااصول گداها بحث بی مورد کنید شما دو حزب منفور ایران رو برای طمع قدرت به فنا دادید که به حق امام زمان و خون شهدا ریشه تون بسوزه ، امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج