فالور های جعلی سازمانها و خبرگزاریهای بزرگ
مسئولان توییتر با متمرکز شدن بر دو فاکتور کیفیت و امتیاز داده شده از سوی فالورهای جعلی و واقعی و بررسی نزدیک به ۵ هزار حساب کاربری در این شبکه موفق شدهاند یک فرمول نسبتی را در این زمینه ابداع کنند.
وب سایت شبک: گروههایی سازمان یافتهای که در شبکههای اجتماعی مختلف به طور منظم و هدفمند اخبار جعلی را منتشر میکنند به یکی از بزرگترین چالشهای شبکههای اجتماعی تبدیل شدهاند.
اگر همین روند ادامه پیدا کند اعتبار شبکههای اجتماعی مخدوش خواهد شد. از طرفی بعضی از سازمانها و بازاریابها نیز برای دستیابی به حداکثر فروش هستند به تکنیک نه چندان جالب خرید فالورهای جعلی روی آوردهاند. به واسطه آنکه نشان دهند کسبوکار آنها یا مخاطبان تا چه اندازه نزد جامعه محبوب هستند.
این تنها سازمانها و بازاریابهای اینترنتی نیستند که سعی میکنند فالورهای جعلی را خریداری کنند. افراد سرشناس و حتا بعضی از خبرگزاریها نیز تصمیم گرفتهاند به این شکل آمار مخاطبان خود را افزایش دهند. بهطور مثال تنها در یک مورد مشخص شد تعداد فالورهای جعلی متعلق شبکه سی انان در توییتر بیش از 17 میلیون حساب جعلی بوده است. بهطوری که نزدیک به 48 درصد از آمار کل فالورهای این شبکه را تشکیل داده است. تحلیلی که از سوی سایت WND انجام شده نشان میدهد در میان خبرگزاریهای مختلف سیانان در زمینه جذب فالورهای جعلی شهرت بالایی دارد. Twitter Audit گفته است، در این زمینه تحقیق مفصلی انجام داده است.
این تنها سازمانها و بازاریابهای اینترنتی نیستند که سعی میکنند فالورهای جعلی را خریداری کنند. افراد سرشناس و حتا بعضی از خبرگزاریها نیز تصمیم گرفتهاند به این شکل آمار مخاطبان خود را افزایش دهند. بهطور مثال تنها در یک مورد مشخص شد تعداد فالورهای جعلی متعلق شبکه سی انان در توییتر بیش از 17 میلیون حساب جعلی بوده است. بهطوری که نزدیک به 48 درصد از آمار کل فالورهای این شبکه را تشکیل داده است. تحلیلی که از سوی سایت WND انجام شده نشان میدهد در میان خبرگزاریهای مختلف سیانان در زمینه جذب فالورهای جعلی شهرت بالایی دارد. Twitter Audit گفته است، در این زمینه تحقیق مفصلی انجام داده است.
این شبکه اجتماعی بر مبنای توییتها، زمان و آخرین توییت ارسال شده و نرخ فالورها در مقایسه با دوستان این نسبت را به دست آورده است. در حالی که فرمول ابداعی توییتر در این زمینه کامل نیستند، اما این شبکه اجتماعی گفته است با این فرمول میتوان مشخص کرد آیا یک حساب کاربری واقعا از فالورهای حقیقی استفاده میکند یا فالورهای آن جعلی هستند.
با این وجود هنوز به درستی مشخص نیست چه تعداد از فالورهای جعلی غیر فعال در توییتر به حسابهای افراد سرشناس تعلق دارد. در همین ارتباط سایت CNet گزارش کرده است هر کاربر توییتر میتواند با پرداخت 12 دلار حداقل 1000 فالور توییتری را خریداری کند.
فاکس نیوز نیز آمار بالایی از فالورهای جعلی را به خود اختصاص داده است. Twitter Audit میگوید: «حساب توییری این شبکه با هشتک @FoxNews نزدیک به ۷ میلیون فالور جعلی دارد. به عبارت دقیقتر ۴۷ درصد از فالورهای این شبکه در توییتر جعلی هستند.» در ادامه گزارشی از هشتکهای سازمانی که گفته شده است بالاترین نرخ فالورهای جعلی را دارند منتشر شده است.
- 47 درصد از فالورهای توییتر ABC News
- 46 درصد از فالورهای توییتر نیویورک تایمز
- 41 درصد فالورهای توییتر هافینگتون پست
- 40 درصد فالورهای توییتر وال استریت ژورنال
- 40 درصد فالورهای توییتر رویترز
- 36 درصد از فالورهای توییتر اسوشیتدپرس
- 36 درصد فالورهای توییتر واشنگتن
- 35 درصد از فالورهای توییتر Daily Mail Online
- 35 درصد از فالورهای توییتر CBS News
- 34 درصد از فالورهای توییتر NBC
- ۴ درصد از فالورهای توییتر Breitbart News جعل هستند.
- ۶ درصد از فالورهای توییتر Newsbusters جعلی هستند.
- ۱۲ درصد از فالورهای توییتر واشنگتن تایمز جعلی هستند.
- ۱۶ درصد از فالورهای توییتر Newsmax جعلی هستند.
- ۱۵ درصد از فالورهای توییتر Hot Air جعلی هستند.
- ۲۳ درصد فالورهای توییتر Townhall جعلی هستند.
- ۳۰ درصد از فالورهای توییتر Daily Caller جعلی هستند.
- چگونه میتوانیم فالورهای جعلی را شناسایی کنیم؟
پ
ارسال نظر