جاباما
۵۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

توصيه‌هايي به شما كه «مــادر شــوهر» يك «عروس جوان» هستيد

عروس‌تان عاشـق‌ شما مي‌شود!

عروس و مادرشوهرها هميشه با هم مشكل داشتند اما شايد وقت آن رسيده همين‌طور كه بشر به تكامل مي‌رسد، عروس‌ها هم با مادرشوهرها آشتي كنند

هنگامي‌كه مادر نوزاد پسرش را در آغوش مي‌گيرد چه روياهايي كه براي او ندارد. از همان موقع به فكر داماد كردن پسرش است. وقتي پسر، مرد جواني شد، يك‌دل نه صد دل عاشق خانمي مي‌شود و با او ازدواج مي‌كند. براي مادرشوهر، همه‌چيز خيلي سريع عوض مي‌شود. عروس‌خانم، كنترل همه‌چيز را به دست مي‌گيرد و مدام باعث دردسر مادرشوهر مي‌شود. اين توصيه‌ها به شما مادرشوهرها كمك ‌مي‌كند بفهميد چطور مي‌توانيد وضع را در موقعيت بهتري نگه داريد، رابطه‌تان را با عروس‌تان تنظيم كنيد و زندگي خوبي با پسر و نوه‌ها داشته باشيد.

عروس‌تان عاشـق‌ شما مي‌شود!


موقعيت‌هايي كه بايد در آن سكوت كنيد

  • اين واقعيت را درك كنيد و بپذيريد كه شما نمي‌توانيد عروس‌تان را تغيير دهيد. هرچه بيشتر با او سروكله بزنيد، او هم بيشتر خودش را از شما دور نگه‌مي‌دارد.
  • در موقعيت‌هاي تنش‌زا سكوت كنيد. اين موضوع نياز به كار كردن روي خود دارد. ممكن است مدتي طول بكشد تا بتوانيد اين مهارت را كسب كنيد. عروس‌تان اصلا دلش نمي‌خواهد از شما بشنود كه بايد كارها را به‌گونه ديگري انجام بدهد.
  • هروقت احساس كرديد نمي‌توانيد بر وسوسه سرزنش عروس‌تان غلبه كنيد، مودبانه معذرت‌خواهي كنيد. اين كار باعث مي‌شود از جروبحث‌هاي آينده و ساعات طولاني پشيماني و افسوس درامان بمانيد.
  • هنگامي كه عروس‌تان مي‌گويد مي‌خواهد كارها چطور انجام شود، مهربان باشيد. لبخند بزنيد و پيشنهاد بدهيد كمكش كنيد تا به هدفش برسد؛ حتي اگر عروس‌تان آن كار را كاملا متفاوت با شما انجام مي‌دهد. اين آسان‌ترين راه است و هر وقت مي‌توانيد همين ‌روش را پيش بگيريد. به‌هرحال هرگز منفعل نباشيد.


همراه عروس‌تان تفريح كنيد

  • زماني را به‌ياد بياوريد كه تازه عروس مادرشوهر خودتان شده بوديد. عروس بودن كار راحتي نيست. بايد تطابق‌هايي انجام بدهيد و با عادت‌هاي عجيب خانواده جديد آشنا شويد و كنار بياييد. سعي كنيد با عروس‌تان همدلي كنيد.
  • كاري پيدا كنيد كه مورد علاقه هر‌2 نفرتان باشد و با هم انجام بدهيد. اگر هر 2 از بولينگ خوش‌تان مي‌آيد براي تولدش او را به بازي دعوت كنيد. اگر هر 2 از هنرمند خاصي خوش‌تان مي‌آيد با هم به نمايشگاه او برويد. ايجاد وابستگي به چيزي خارج از خانواده باعث مي‌شود موضوعي داشته باشيد كه بتوانيد هر بار كه همديگر را مي‌بينيد درباره آن صحبت كنيد.
  • مدام از عروس‌تان سوال‌هايي درباره خودش بپرسيد تا متوجه بشويد از چه چيزهايي خوشش مي‌آيد و چه چيزهايي را نمي‌تواند تحمل كند. درباره دوستانش سؤال كنيد. مردم معمولا دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند و اين موضوع بصيرتي به شما مي‌دهد تا بفهميد چرا او اينگونه رفتار مي‌كند. همچنين اين موضوع به او نشان مي‌دهد شما قدم پيش گذاشته‌ايد و تلاش مي‌كنيد او را بهتر بشناسيد.


هواي عروس خانم را داشته باشيد

  • هنگامي‌كه خانواده پسرتان و همسرش به ديدن‌تان مي‌آيند غذايي درست كنيد كه مي‌دانيد عروس‌تان دوست دارد. هنگامي‌كه مي‌دانيد سر عروس‌تان خيلي شلوغ است، به‌جاي او غذا درست كنيد. به عروس‌تان روش تهيه غذاهاي خانواده‌تان را كه آن‌ها دوست دارند، بدهيد.
  • هرگاه لازم شد از نوه‌ها‌ نگهداري كنيد. كار خيلي لذت‌بخشي است كه نوه‌هاي‌تان را در خانه خودتان نگه داريد. به‌علاوه، مي‌توانيد بدون اينكه چشم‌هاي مراقب و نگران عروس‌تان بالاي سرتان باشد بيشتر با اخلاق و رفتار نوه‌هاي‌تان آشنا و به آنها نزديك بشويد.
  • پيشنهاد كنيد وقتي پسر و عروس‌تان مسافرت مي‌روند از خانه يا گلدان‌هاي‌شان مراقبت كنيد اما مواظب باشيد وقتي تنهايي به خانه آنها مي‌رويد تجسس نكنيد.
  • اگر دور از عروس‌تان زندگي مي‌كنيد مدام براي او بسته‌هايي بفرستيد. اين روش بسيار آساني براي مدام در تماس بودن با اوست.
  • سرزده به خانه عروس‌تان نرويد. اين كار علاوه‌بر اينكه پررويي است، حمل بر فضولي هم مي‌شود. مضاف بر اينكه ممكن است در زمان استراحت او مزاحمش شده باشيد.


عروس‌تان عاشـق‌ شما مي‌شود!

نوه‌داري كنيد

  • بگذاريد عروس‌تان بفهمد واقعا چقدر فرزندانش را دوست داريد. حتي اگر ميان شما و عروس‌تان شكرآب شده است هيچ دليلي ندارد رابطه‌تان با بچه‌ها تحت‌تاثير قرار بگيرد و از محبت‌تان به آنها كم بشود.
  • هرگز دربرابر بچه‌ها از مادرشان بدگويي نكنيد. شركت دادن نوه‌ها در حرف‌هاي بزرگ‌ترها كار خودخواهانه‌اي است كه ممكن است به ضرر خودتان تمام شود، زيرا بچه‌ها عموما از مادر خودشان دفاع مي‌كنند.
  • براي عروس‌تان از تمام شيرين‌كاري‌هايي كه نوه‌هاي‌تان مي‌كنند و حرف‌هاي قشنگي كه به شما مي‌زنند تعريف كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد با ستايش كردن نوه‌هاي‌تان در قلب عروس‌تان جا باز كنيد. شما دو نفر عاشق اين بچه‌ها هستيد و اين بايد در همه اعمال و رفتارتان مشخص باشد.


عروس‌تان عاشـق‌ شما مي‌شود!

در مناسبت‌ها، براي عروس‌تان هديه بخريد

  • اولين نفري باشيد كه براي تولد عروس‌تان تلفن مي‌كند و تبريك مي‌گويد. به‌جاي اينكه فقط اسم‌تان را روي هديه بنويسيد، هر سال همراه هديه، كارتي به عروس‌تان بدهيد و روي آن جمله‌اي پرمعني بنويسيد.
  • بدانيد عروس‌تان چه چيزهايي را مي‌پسندد و مهم‌تر اينكه چه چيزهايي را اصلا نمي‌پسندد. درباره هدايايي كه براي او مي‌خريد تامل و فكر كنيد تا عروس‌تان چاره‌اي جز دوست داشتن هديه‌اش نداشته باشد.
  • به تلاشي كه براي مديريت خانه و خانواده‌‌اش مي‌كند دقت كنيد و قدردان آنها باشيد. هر وقت احساس كرديد عروس‌تان نياز دارد او را به سالن مراقبت‌هاي پوستي بفرستيد يا براي او وقت آرايشگاه بگيريد تا كمي استراحت كند و آرامشش را بازبيابد.


6 توصيه طلايي براي مادر‌شوهر‌ها

عروسي كه خيلي عالي برگزار شد و عروس و داماد از ماه عسل برگشته‌اند، پسرتان رسما متاهل است. حالا وقت آن رسيده همه خودشان را با تغييراتي كه در خانواده پيش آمده تطبيق بدهند. كارهايي هست كه شما مي‌توانيد انجام بدهيد تا عروس‌تان احساس بهتري از ورود به خانواده‌تان داشته باشد.
1. نامه‌اي براي عروس تازه‌تان بفرستيد. نشاني او و فقط نام خودش را روي نامه بنويسيد. بگوييد چقدر خوشحاليد كه عضوي از خانواده شما شده است. بگوييد هر وقت هر حمايتي نياز داشت پشتيبان او هستيد.
۲. پيش از هر برنامه‌ريزي كه او و پسرتان در آن دخيل هستند با عروس‌تان تماس بگيريد. اين قضيه شامل گذراندن تعطيلات هم مي‌شود. فكر نكنيد چون گردهمايي خانوادگي است آنها هم حتما مي‌توانند بيايند.
3. براي عروس و داماد ايميل و كارت‌هاي اينترنتي رمانتيك بفرستيد. بهتر است فرض كنيد ممكن است زن و شوهر با هم ايميل را بخوانند يا ممكن است ايميل يكديگر را بخوانند. عنوان نامه را عبارت بامزه‌اي مثل «براي شما دو كبوتر عاشق» انتخاب كنيد.
۴. تاريخچه خانوادگي‌تان را براي عروس‌تان بازگو كنيد، به‌ويژه پيش از مهماني‌هاي بزرگ خانوادگي كه كساني كه تابه‌حال آنها را نديده در آن شركت دارند. بگوييد كي با كي ازدواج كرده، بچه‌هاي‌شان كدام هستند و هر چيز جالبي كه درباره آنها به‌نظرتان مي‌آيد تعريف كنيد. هنگامي‌كه عروس‌تان را به فاميل‌تان معرفي مي‌كنيد، به آنها يادآوري كنيد آنها فقط دارند يك اسم را ياد مي‌گيرند اما عروس‌تان بايد كلي اسم و اطلاعات جديد ياد بگيرد.
5. هر كاري كه مي‌توانيد بكنيد تا با خانواده عروس‌تان دوست بشويد. اگر مي‌توانيد به ديدن‌شان برويد، حتي اگر عروس و داماد نتوانند بيايند. اگر محل زندگي‌شان دور است، نامه و ايميل راه خوبي براي ارتباط برقرار كردن با آنهاست. شناختن خانواده و فاميل عروس‌تان كمك مي‌كند بيشتر اين زني را كه پسرتان عاشقش شده بشناسيد.
۶.عروس‌تان را به رستوران دعوت كنيد. با هم بعدازظهرها به خريد برويد. با هم سينما برويد. هداياي كوچكي براي او بخريد تا به او بگوييد به يادش بوده‌ايد. خلاصه كاري كنيد كه دوست او بشويد.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج