۵۹۵۳۳۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«نگار» ساخته رامبد جوان به تازگی اکران شده و سه شنبه شب بود که رامبد در خندوانه تبلیغ فیلمش را کرد و توصیه کرد به دیدنش.

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «نگار» ساخته رامبد جوان به تازگی اکران شده و سه شنبه شب بود که رامبد در خندوانه تبلیغ فیلمش را کرد و توصیه کرد به دیدنش. فیلمی که در جشنواره هم عموما فیلمی معمولی تلقی می شد که البته این معمولی بودن به واسه کار گردانی قابل قبول رامبد جوان است وگرنه «نگار» در فیلمنامه ضعف های بسیاری دارد مهم ترین چیز این است که برای یک فیلم اکشن و جنایی ایجاد تعلیق و منطق روایی از نان شب واجب تر است. نقطه ضعف فیلم همین است که در روابط علی مشکلات عمده ای دارد مثلا ما درک نمی کنیم که چگونه نگار با یک بار اسلحه دست گرفتن این چنین تبحر پیدا می کند. سئوالات این شکلی چند بار به ذهن می آید و اگر سخت گیر نباشیم به هر «نگار» فیلم خوش رنگ و لعابی است که فضای حداقل تکراری ندارد، البته در مدیوم سینمای ایران.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
تماشاخانه: «نمیتونیم راجع بهش حرف بزنیم» به کارگردانی جابر رمضانی بر اساس متنی از محمد چرمشیر در تالار ایرانشهر در حال اجراست. نمایشی که در آن آتیلا پسیانی و نگارجواهریان و دیگران نقش آفرین می کنند. نمایش حکایت نمادین یک خانواده است که سر میز شام نشسته اند، شامی رنگین که اعضای خانواده به قیمت نان در مقابل پدر خانواده که نماد استبداد و حاکمیت است، تمکین می کنند. مادر مطیع و فرمانبردار است و استبداد و زور را دربست می پذیرد و دیگران همه ترس زده هستند. آزادی بیان به یغما رفته، در این میان فقط یکی از فرزندان یاغی است و سرییچی می کند، از قضا ظاهر و صندلی اش با دیگران فرق می کند. در «نمی تونیم راجع بهش ...» با یک تئاتر واقعی مواجهیم. گزنده گروتسک و تکان دهنده این که عدم وجود آزادی بیان چه برسر یک جامعه می آورد و یا استبداد با یک جمع چه می کند؟ مسائل کلانی که در ساختاری نمادین نشان داده می شود و البته که فریب بازیگران سینمایی کار را نخورید و این تئاتر هیچ ربطی به سینما ندارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خورجین: «همه مردان رئیس جمهور» ساخته پاکولا با بازی داستین هافمن و رابرت ردفورد از برجسته ترین فیلم های سیاسی تاریخ است که به واقعه واترگیت در آمریکا و استعفای ریچارد نیکسون رئیس جمهور آمریکا می پردازد. فیلم ماجرای واقعی دو خبرنگار واشنگتن پست را نشانمان می دهد در روند پر تعلیق و پر کشش که لحظه ای دوست ندارید از داستان جدا شوید. چگونگی نفوذ دو خبرنگار به لایه های زیرین ماجرا و چگونگی به اوج رسیدن روند افشاگری. تاثیرات افشاگری در فضای سیاسی و فضای رسانه ای همه و همه به خوبی پرداخت شده و خوب از آب در آمده است. فیلم پیچیده و پر از راز است اما شما را پس نمی زند نفسش را پشت سر تماشاچی نگه می دارد از آن سینمایی های ناب.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش خانگی: «تیک آف» به کارگردان احسان عبدی پور روایت چند جوان است که از آرزوها و عقده هایشان جا مانده اند و از جایی به بعد قمار می کنند. برای آن که داستان کلی نسوزد، تا همین جایش را داشته باشید. از حال و هوای فیلم همین قدر بدانید که در بوشهر و جنوب می گذرد. عبدی پور تسلط خاصی به زادگاهش دارد و به مانند آثار قبلی اش با فیلمبرداری ظریف و دقیق حال و هوای جنوب را روایت می کند. او در فیلمبرداری و مسائل فنی از کیفیتی خاص پایین تر نمی آید اما در تازه ترین اثرش از فیلمنامه شلخته و نامتناسبش ضربه خورده. داستانی که یک دفعه تند می شود و ناگهان کند! شاید خیلی جذبتان نکند اما به هر حال در فیلم رضا یزدانی، مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی بازی می کنند که هر چند خلی خوب نیستند اما به ضرب و زور اتمسفر خوب کار و موسیقی های سرحال و دلچسب قابل تحملند در فیلم های این فصل اکران تیک آف نسبت به «امتحان نهایی» و «نقطه کور» انتخاب بهتری است گرچه که شاید ایده آل نباشد اما حداقل یک فضای جوان پسند دارد
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: ماهنامه «سیاست نامه» شماره شهریور ماه منتشر شد و به روی کیوسک آمده. ماهنامه که در آن افرادی نظیر سید جواد طباطبایی، موسی غنی نژاد و احمد نقیب زاده حضور دارند و سردبیر آن محمد قوچانی است و کلا متعلق به همان گروه مطبوعاتی هم میهن نزدیک به کارگزاران سازندگی است. در این شماره قوچانی یادداشتی مفصل در مورد نو مشروطه خواهی نوشته یا چرا هنوز در عصر مشروطیت به سر می بریم. جواد طباطبایی هم در مورد بی ربطی نظریات فاشیسم، ناسیونالیسم و ایرانشهری نوشته. گفت و گو با احمد نقیب زاده که خیلی هم مفصل است و خواندنی از دیگر مطالب جالب توجه این شماره است. پرونده ای در مورد محمد علی فروغی با یادداشتی خواندنی از رضا داوری اردکانی درباره شارل موراس و مطالبی در باب فقه و اقتصاد این شماره سیاست نامه را تشکیل می دهد.

کتاب: کتاب «لذت خیانت» شامل چهار مقاله به قلم مهم‌ترین متفکران معاصر درباره مقوله ترجمه و هنر ترجمه است. کلا این سری از کتاب های نشر بید گل مناسب حال عاشقان فلسفه و هنر است. از چاپ خوب و ترجمه روان تا محتوای قابل توجه و خواندنی.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مرادیانی مترجم این کتاب که در قطع جیبی هم منتشر شده، نوشته: «هر یک از مقالات کتاب حاضر در زمان و زمینه متفاوتی به رشته تحریر درآمده و منتشر شده است. دو مقاله نختس نوشته متفکر و منتقد فرانسوی موریس بلانشو، مقاله سوم به قلم نظریه پرداز و منتقد ادبی پل دومان و مقاله پایانی نوشته جودیت باتلر، متفکر آمریکایی است. بلانشو دو مقاله اول را با فاصله چیزی نزدیک به دو دهه در دو کتاب خود با عنوان‌های «کار آتش» (۱۹۴۹) و «دوستی» (۱۹۷۱) به چاپ رساند. مقاله دومان نخست در سال ۱۹۸۳ و سپس در کتاب «مقاومت در برابر نظریه» (۱۹۸۶) با اندکی تغییر به چاپ رسید و مقاله باتلر به سال ۲۰۰۴ منتشر شد... نقطه پیوند مقالات این کتاب تاثیرپذیری همه آنها از «رسالت مترجم» والتر بنیامین است»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      یه خمه توصیه میکنیم مجلات گروه هم میهن را بخزند واقعا زحمت میکشند

    • بدون نام

      همیشه جمله یا خلاصه کتاب رو مینوشتید.این دفعه نه خلاصه کتاب هستش نه جمله ای از اون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج