جاباما
۵۹۵۳۷۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک ۲۰۱۷

این کنفرانس که با نام اصلی “World Robot Conference” شناخته می‌شود، به صورت سالانه میزبان جدیدترین دستاوردهای حوزه رباتیک است و فرصتی را برای معرفی محصولات سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری دانشجویان و شرکت‌های فعال در این حوزه فراهم می‌کند.

وب سایت گجت نیوز -کیا علیپور: کنفرانس جهانی رباتیک ۲۰۱۷ چین همه ساله محلی برای به نمایش گذاشتن تازه‌ترین پیشرفت‌های علم رباتیک و هوش مصنوعی (AI) است.
شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

این کنفرانس که با نام اصلی "World Robot Conference" شناخته می‌شود، به صورت سالانه میزبان جدیدترین دستاوردهای حوزه رباتیک است و فرصتی را برای معرفی محصولات سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری دانشجویان و شرکت‌های فعال در این حوزه فراهم می‌کند. عمده محصولات ارائه‌شده شامل ربات‌های انسان‌نما، اعضای مصنوعی و سگ‌های رباتیک هستند، اما در میان آن‌ها ربات‌های جالب‌توجه دیگری هم وجود دارد.

تصاویری جالب از کنفرانس جهانی رباتیک 2017 چین

یکی از جالب‌ترین و سورئال‌ترین کاربردها برای فناوری هوش مصنوعی، ساخت ربات‌های انسان نمایی همانند آنچه که در تصویر بالا می‌بینید است؛ البته این محصول درست مثل ستاره‌های بزرگ دنیای سرگرمی برای آماده شدن به کمک نیاز دارد!

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

در کنفرانس جهانی رباتیک امسال برخی از شرکت‌های سازنده پهپاد کلاه‌های پیشرفته‌ای که برای هدایت وسایل پرنده به کمک سیگنال‌های مغزی طراحی شده‌اند را معرفی کردند.

دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه هم مدل‌هایی برای حرکت و تصویربرداری در زیر آب معرفی کردند که تجربه‌ای متفاوت از قواصی و شنا در اعماق دریاها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

اما در این گردهمایی تمرکز اصلی شرکت‌کنندگان بر روی ساخت دستیارهای هوشمند رباتیک بود؛ به عنوان مثال، رباتی با نام "Padbot T۲" که به منظور استفاده‌های دورحضوری (Telepresence) ساخته شده بود، بازدیدکنندگان نمایشگاه را با قابلیت‌هایش شگفت‌زده کرد.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

بسیاری از ربات‌های حاضر در کنفرانس جهانی رباتیک چین قابلیت یادگیری داشتند؛ به این معنا که بدون برنامه‌ریزی قبلی توسعه‌دهندگان، به درخواست‌های خاص و روش‌ها‌ی منحصربه‌فردِ مطرح شدن این درخواست‌ها پاسخ می‌دادند!

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

در بخش‌های مختلف کنفرانس هم ربات‌ها نمی‌گذاشتند که حاضرین احساس تنهایی کنند.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

در یکی از غرفه‌ها، شرکتی با نام سیپاور (Senpower) رقص هماهنگ رباتیکی را برای به نمایش گذاشتن توانایی طراحانش ترتیب داد.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

برخلاف انتظار، حجم قابل‌توجهی از ربات‌های هم در گوشه‌کنار کنفرانس در حال شارژ شدن بودند و خود را برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان آماده می‌کردند!

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

تصویر بالا مربوط به ربات‌های شرکت سافت بانک (SoftBank) است که در انتظار دستور گرفتن از رئیس خود هستند.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

حضور سگ‌های رباتیک هم فضای نمایشگاه را بانشاط‌تر کرده بود.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

مسئولین این دوره‌ی کنفرانس جهانی رباتیک ، ربات‌هایی را برای حرکت در میان جمعیت و بهبود تم این گردهمایی در نظر گرفته بودند. در بخش‌های دیگر هم تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف در حال رقابت با یکدیگر بودند.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

همانطور که انتظار می‌رود، ساخت اعضای مصنوعی کمک شایانی به علم پزشکی خواهد کرد؛ در همین رابطه تیمی با نام کینفینیتی گلاو (Kinfinity Glove) از مرکز هوافضای آلمان دست مکانیکی جالب‌توجهی را معرفی کردند.

شگفتی‌های کنفرانس جهانی رباتیک 2017

کودکان و نوجوانان حاضر هم با دیدن ربات‌های بستنی‌ساز شگفت‌زده شده بودند؛ انتظار می‌رود که شغل‌هایی این‌چنین که نیازمند مهارت بالایی نیستند، به زودی توسط سیستم‌های اتوماسیون جایگزین شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج