جاباما
۵۹۵۴۳۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس در گلستان

رئیس پارک ملی گلستان گفت: علت مرگ یک قلاده خرس قهوه ای گلستان که پس از زنده گیری و در مسیر انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره تلف شد، در دست بررسی است.

خبرگزاری مهر: رئیس پارک ملی گلستان گفت: علت مرگ یک قلاده خرس قهوه ای گلستان که پس از زنده گیری و در مسیر انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره تلف شد، در دست بررسی است.
رئیس پارک ملی گلستان گفت: علت مرگ یک قلاده خرس قهوه ای گلستان که پس از زنده گیری و در مسیر انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره تلف شد، در دست بررسی است و نتیجه بررسی ها پس از اعلام نظر دامپزشکی استان منتشر خواهد شد.
بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس در گلستان

مهدی کوچک افزود: صبح یکشنبه پس از دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به حاشیه روستای ترجنلی در حاشیه پارک ملی گلستان، ماموران یگان حفاظت پارک در محل حاضر شدند.

وی افزود: به رغم آنکه ماموران موفق به مشاهده خرس شدند، به دلیل فرار کردن حیوان پس از مشاهده ماموران، تلاش برای زنده گیری این قلاده خرس بی نتیجه ماند.

کوچک ادامه داد: پس از آن و به دنبال تماس یکی از اعضای شورای روستای ترجنلی در روز دوشنبه و اعلام خبر مشاهده خرس مذکور در روستا، ماموران به محل مراجعه و با استفاده از دستگاه پرتاب دارت بیهوشی اقدام به بیهوش کردن حیوان کردند.

به گفته رئیس پارک ملی گلستان، به رغم اقدام های امنیتی و اعلام تذکرات لازم به مردم محلی برای عدم نزدیک شدن به حیوان، به دلیل نزدیک شدن یکی از اهالی روستا به نام عبدالله باکیده به خرس مذکور پیش از بیهوشی کامل، دست چپ وی توسط این حیوان زخمی شد.

وی با بیان اینکه حال عمومی باکیده خوب است، خاطرنشان کرد: روستایی مجروح به سرعت به بیمارستان مطهری گنبد منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

کوچک اظهار کرد: خرس مذکور پس از بیهوشی برای بررسی بیشتر و تشخیص بیماری احتمالی در حال انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره، تلف شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه علت تلف شدن خرس قهوه ای گلستان در دست بررسی است، گفت: اقدامات لازم برای انتقال نمونه از لاشه به اداره کل دامپزشکی انجام پذیرفته و اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان منتظر اعلام نظر دامپزشکی استان گلستان در خصوص علت مرگ این حیوان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریا

      ازقیافش معلومه مریضه

    • میلادگرگان

      جنگلهای گلستان انواع حیوانات درنده چرنده داره جز شیر که نداره ولی همون فکرکنم باشه دست مردم محلی داخل باغات خودشون نگه میدارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج