۵۹۵۵۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اعتراض حقوقدانان آمریکایی به دستور ترامپ

روزنامه لس آنجلس تایمز روز پنجشنبه گزارش داد: دستور ترامپ برای لغو فرمان اجرایی در مورد عدم اخراج شهروندان آمریکایی که از سن کودکی بدون داشتن مدارک به آمریکا آمده اند با مخالفت حقوقدانان و دادگاه ها روبرو شده است.

عصر ایران: روزنامه لس آنجلس تایمز روز پنجشنبه گزارش داد: دستور ترامپ برای لغو فرمان اجرایی در مورد عدم اخراج شهروندان آمریکایی که از سن کودکی بدون داشتن مدارک به آمریکا آمده اند با مخالفت حقوقدانان و دادگاه ها روبرو شده است.

حقوقدانان متخصص امور مهاجرت لغو فرمان اجرایی قبلی ترامپ را مغایر با قانون اساسی آمریکا خوانده و آنرا اقدامی غیرقابل توجیه و ناگهانی توصیف کردند.

اما آنها به این امر واقف هستند که خنثی کردن دستور رییس جمهوری کار ساده ای نیست و با توجه با اختیارات قانونی رییس جمهوری در زمینه اجرای قانون مهاجرت، و آنچه که باراک اوباما در زمان حضور خود در کاخ سفید انجام داد، کار را سخت تر کرده است.

درحال حاضر ناظران توجه خود را معطوف به عملکرد قاضی فدرال در بروکلین کرده اند که به وکالت از ماتین باتالا ویدال متولد مکزیک که از هفت سالگی در نیویورک زندگی می کند، شکوائیه ای را تقدیم 'نیکلاس جی.گارافیس' قاضی ایالتی کرده و خواستار دریافت مدارک اقامت برای او شده است. این قاضی که در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون مورد تایید قرار گرفته است در سال 2015 درخواست مارتین باتالا با توجه با اینکه قانون داکا ( قانونی بودن اقامت افراد بدون مدارک) نافذ بود، بایگانی کرد.

روز سه شنبه یک گروه از حقوقدانان با ارسال درخواست شش صفحه ای به قاضی فدرال خواستار به جریان انداختن پرونده مارتین ویدال شدند تا آن را برای خنثی کردن دستور لغو قانون داکا مورد بهره برداری قرار دهند.

خانم کارن تاملین، مدیر حقوقی اداره مهاجرت لس آنجلس می گوید: دستور ترامپ برای لغو قانون داکا شک برانگیز است برای اینکه بسیاری از جوانان مهاجر وقتی که کودک بودند به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند و آنها طبق قانون داکا مجوز کار گرفته و مطابق رویه موجود به کار و زندگی پرداخته اند.

این حقوقدان گفت: شما نمی توانید بدون مقدمه قانون را تغییر دهید بدون اینکه دلیل قابل قبولی ارایه کنید. دولت فدرال نمی تواند یک قانون قدیمی را ملغی اعلام کند و زندگی افرادی که به استناد این قانون تشکیل زندگی داده اند را مختل کرد.

خانم تاملین گفت: قانون داکا سرنوشت 800 هزار نفر را مورد حمایت قرار داده است و دستور ترامپ برای لغو آن در مغابرت کامل با قانون اساسی آمریکاست.

دستور ترامپ تبعیض آمیز است به خصوص علیه مردم کشورهای لاتین و مکزیک است. به یاد بیاورید ترامپ مبارزه انتخاباتی خود را با سخنانی علیه مردم مکزیک آغاز کرد.

این حقوق دانان در نامه خود به گارافیس، قاضی فدرال یادآور شدند که ترامپ مبارزات انتخاباتی خود را با نوعی 'دشمنی بدوی' با مکزیکی ها شروع کرد و اظهار داشت: آنها از مرز عبور می کنند و با خود مواد مخدر به امریکا می آورند. آنها خلافکارند و مرتکب تجاوز به عنف می شوند.

آنها در نامه خود افزودند: از ۸۰۰ هزار نفری که از دوران کودکی به آمریکا آورده شده اند ۷۹ در صد مکزیکی و ۹۳ در صد از کشورهای لاتین هستند.

البته جنبه تبعض نژادی ترامپ ممکن است با سخنان اخیر او که من همه این جوانان را دوست دارم و امیدوارم کنگره برای کمک به آنها کاری بکند تحت تاثیر قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج