۵۹۵۶۴۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

کیهان کلهر، اجرای خود را به شجریان تقدیم کرد

کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در پایان در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند.

خبرآنلاین: کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در پایان در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند.

شامگاه پنجشنبه ۱۶ شهریور، آخرین نوبت از کنسرت بداهه‌نوازی کیهان کلهر و رامبرانت تریو در تالار وزارت کشور روی صحنه رفت. حسین الهی قمشه‌ای، مولوی‌شناس، مدرس دانشگاه و مفسر قرآن از مهمانان این کنسرت بود.

کلهر پیش از شروع اجرا در صحبت‌های کوتاهی گفت: «من هم کماکان مثل تمام هنرمندانی که در جامعه هنری ایران زندگی می‌کنند، نگران احوال استاد محمدرضا شجریان هستم. من روی همین صحنه همراه با او و حسین علیزاده برنامه‌های خوبی داشتیم، آن زمان هنوز سالن بازسازی نشده بود و در پشت‌صحنه، ماجراها داشتیم. کنسرت «همنوا با بم» را هم که به اثری ماندگار در فرهنگ موسیقی کشورمان تبدیل شد، روی همین صحنه اجرا کردیم. کنسرت امشب‌مان را از طرف خودم و همکارانم تقدیم می‌کنم به استاد محمدرضا شجریان همراه با آرزوی بهبودی‌اش.»

او که صحبت‌هایش با تشویق حضار مواجه شد، در مورد گروه رامبرانت تریو هم توضیح داد: «این تریو گروهی سه نفره در اِستایل جَز است، بخش عمده موسیقی جَز براساس بداهه شکل می‌گیرد و اشتراکات بسیاری با موسیقی شرقی و ایرانی دارد.»

کلهر که در فوریه ۲۰۱۷ همراه با گروه «راه ابریشم» به سرپرستی یویوما ویلنسل‌نواز چینی-آمریکایی موفق به کسب جایزه گِرمی شد، در ادامه به معرفی اعضای این گروه که عبارتند از رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای) پرداخت و اشاره کرد که اورواتر اگرچه ساز اصلی‌اش کنترباس است، اما در قسمت اول اجرا ویولونه می‌زند که صدایش از کنترباس شیرین‌تر است. کلهر خود نیز در قسمت اول کمانچه زد و در قسمت دوم، شاه‌کمان را نواخت که ساز ابداعی خودش است و صدایی مابین کمانچه و چنگ می‌دهد.

تمامی قطعات این کنسرت بر پایه بداهه‌نوازی بود و در کنارش از سه ملودی پیش ساخته استفاده شد که اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی و همچنین دو قطعه ارمنی بود.

بعد از تمام شدن کنسرت، کلهر در پاسخ به تشویق‌های ادامه‌دار حضار یک قطعه لالایی کردی اجرا کرد که با فریادهای «بِژی کاک کیهانِ» کردهای حاضر در سالن همراه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریاد

      خوش به حال کسانی که تونستن تو این کنسرت شرکت کنن

    • علی رضا

      واقعا دست مریضات قدر استاد شجریان رومیدونی خدا به شما توفیق وبه استاد سلامتی عنایت بکنه

    • سیاووش

      استاد کلهر دمت گرم بی نظیری،، با معرفتی، درود و ارزوی سلامتی برای استاد موسیقی ایران ،استاد شجریان بی تکرار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج