۵۹۵۶۴۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

خاتمی: مدعیان ولایتمداری از فتنه‌گران تبری بجویند

امام جمعه موقت تهران گفت: كساني كه مدعي‌اند ارادتمند نظام و رهبری هستند اما از فتنه‌گر تبري نجويند، دروغگويي بيش نيستند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در همایش امامت و ولایت در جمع مردم ملایر در مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهر ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: غدیر یک حادثه بزرگ و تاریخی در اسلام است که باید بزرگ و گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام مدیون چهار حادثه است افزود: این چهار حادثه شامل بعثت پیامبر گرامی اسلام، عید بزرگ غدیر، عاشورا و مهدویت است.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری بیان کرد: این چهار حادثه بزرگ به دنبال یکدیگر آمده و هر کدام مکمل دیگری است، اگر هر کدام نباشد حادثه قبلی ناتمام و ناتکمیل است.

وی با بیان اینکه همه مناسبت‌ها در کشور ما به صورت یک هنجار نهادینه شده است تصریح کرد: یکی از این مناسبت‌ها غدیر است که در این عید بزرگ هیچ جای کشور از شهر و روستا نیست که مراسم و جشن باشکوه برگزار نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه ما افتخار می‌کنیم که چنین مناسبت‌هایی را داریم گفت: این مراسم‌ها در ژن مردم ما نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به دو مناسبت مهم عاشورا و غدیر بسیار حساس است؛ گفت: در حادثه عاشورا همه اهل بیت(ع) و زمین و زمان عزادارند و بسیار سفارش شده که در عید غدیر نیز به بهترین نحو شیعیان به شادی و شور بپردازند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در گرامیداشت غدیر در روایات و احادیث سفارشات زیادی شده است افزود: آراستگی، استشمام بوی خوش، پخت بهترین غذا در خانه، به دیدار بزرگان و سادات رفتن، پوشیدن بهترین لباس، تبریک عید به یکدیگر، شاد کردن دلها، فرستادن صلوات، عیدی دادن، زدودن غم از چهره مومنان، کارگشایی در کار یکدیگر، سور دادن، اجتماع کردن و برائت و بیزاری جستن از دشمنان اسلام و ولایت از جمله آنهاست.

وی با استناد به فرمایش امام راحل گفت: ایشان فرمودند غدیر منحصر به یک روز نیست غدیر باید بماند؛ نگاهمان باید به غدیر نگاه جریان‌ساز باشد.

خاتمی با بیان اینکه جریان غدیر امروز هم هست و بیعت با غدیر پنج شعبه دارد افزود: بودن غدیر امروز یعنی ولایتمداری مدام؛ امروز بیعت با غدیر همان بیعت با پیغمبر خداست.

وی بیان کرد: ولایتمداری تداوم جریان غدیر است؛ بعد از پیغمبر هم باید ولایتمدار بود و ولایتمداری بعد از پیغمبر ولایت با علی و ولایتمداری بعد از امام راحل بیعت با رهبری است.

امام جمعه موقت تهران حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها را بیعت با ولایت برشمرد و گفت: ملت ایران ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌ است.

وی تولی و تبری داشتن را از دیگر اصول جریان غدیر برشمرد و گفت: کسانی که با نظام و ولایت‌اند هرگز دروغ نمی‌گویند و از دشمن تبری می‌جویند.

خاتمی افزود: کسی که می‌گوید ارادتمند نظام و رهبری است و از فتنه‌گر بدش نیاید، دروغگویی بیش نیست.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز رهبری است، گفت: کسانی که ولایتمدارند همیشه در جریان غدیر بوده و اهل تولی و تبری جستن هستند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری افزود: یکی دیگر از شعبه‌های غدیری بودن مشروعیت حکومت را خدایی دیدن است که حکومت باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خدمتگذار مردم باشند گفت: مشروعیت حکومت ما باید حکومت الهی باشد.

خاتمی هوشیاری در برابر دشمنان ولایت را از دیگر موارد جریان غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب ولایت، دشمن داشته و هر روز کینه‌توزی‌های دشمن نیز بیشتر شده است، بنابراین همه ما باید مراقب باشیم.

وی شهر ملایر را مهد پرورش شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: ملایر مردمی ولایتمدار دارد که حضور پرشورشان در این همایش گواه این امر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت بر آیت اله خاتمی .واقعا ایشون نماد یک جهادگر فی سبیل اله است.در دفاع از انقلاب و ولایت زبانزد است .خداوند ان شااله ایشان را برای اسلام نگه دارد.

    • محمد

      چرا نظرها را سلیقه ای منتشر میکنید دوستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج