۵۹۵۷۲۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتبار پروژه های اتریشی در ایران تامین می‌ شود

پایگاه خبری رویترز نوشت: رئیس اوبربانک اتریش در میان جمعی از سرمایه داران اروپایی اعلام کرد که این شرکت در ماه جاری (سپتامبر) قرارداد جدیدی با تهران به امضا می رسد که راه را برای انعقاد معاملات جدید در ایران هموار می کند.

خبرگزاری ایرنا: پایگاه خبری رویترز نوشت: رئیس اوبربانک اتریش در میان جمعی از سرمایه داران اروپایی اعلام کرد که این شرکت در ماه جاری (سپتامبر) قرارداد جدیدی با تهران به امضا می رسد که راه را برای انعقاد معاملات جدید در ایران هموار می کند.

با اینکه توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و 6 قدرت جهانی، تحریم های بین المللی علیه تهران را در ازای اعمال محدودیت بر فعالیت های هسته ای این کشور لغو و راه را برای قراردادهای تجاری بین المللی با ایران بازکرد، اما بسیاری از بانک ها همچنان از معامله با ایران خودداری می کردند تا مبادا گرفتار جریمه های سنگین ناشی از شکستن تحریم های ضد ایرانی آمریکا شوند.
رویترز به نقل از فرانتس گازلبرگر (Franz Gasselberger) رئیس اوبربانک اتریش تصریح کرد: این بانک اتریشی روز 21 سپتامبر (30 شهریور ماه) مراسمی با حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران در شهر لینز اتریش برگزار خواهد کرد و مدیران 10 تا 12 بانک ایرانی نیز این قرارداد را که اعتبار لازم برای شرکت های اتریشی خواهان تجارت با ایران را فراهم می کند، امضا خواهند کرد.
گازلبرگر روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با رویترز تاکید کرد: هرچند برخی از بانک های آلمانی، ایتالیایی و دانمارکی اکنون با تهران مذاکره می کنند، اما اوبربانک نخستین بانک اروپایی است که به چنین توافقی با ایران دست یافته است.
اگرچه گازلبرگر نامی از این بانک ها نبرد، اما بانک دانسکه دانمارک در ماه ژانویه (دی - بهمن) اعلام کرد که در این باره با بانک مرکزی ایران مذاکره می کند.
گازلبرگر با اشاره به اینکه اتریش در ایران پروژه هایی در زمینه های زیربنایی، راه آهن، بهداشت و ساخت بیمارستان، کارخانه و نیروگاه های برقابی در دست دارد، خاطرنشان کرد: توافق اوبربانک با ایران آن دسته از پروژه های شرکت های اتریشی را در برمی گیرد که بیش از دو سال طول می کشند.
به نوشته رویترز، اگرچه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ماه مارس 2016 سفر خود را به وین، لغو کرد، اما مدیران شرکت های ایرانی به مذاکرات با اتریش ادامه داده و توافق های آنلاینی را با صادرکننده های این کشور امضا کردند.
گازلبرگر رئیس اوبربانک اتریش که چندی پیش به همراه وزیر دارایی و هیات بانکی اتریش به ایران سفر کرده بود، روابط بانکی دوجانبه را مناسب ارزیابی کرده و گفته بود که تاکنون ارتباطات بانکی خوبی بین دو کشور برقرار شده و اکنون با بسیاری از بانک های ایرانی همکاری داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج