جاباما
۵۹۶۰۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فیلم جلیلوندها توجه‌ها را در ونیز جلب کرد

چندین رسانه و منتقد سینمایی درباره فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته برادران جلیلوند که در جشنواره فیلم ونیز حضور دارد نقدهای مثبت نوشتند.

خبرگزاری مهر: چندین رسانه و منتقد سینمایی درباره فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته برادران جلیلوند که در جشنواره فیلم ونیز حضور دارد نقدهای مثبت نوشتند.

روزنامه انگلیسی زبان فاینانشیال تریبون در مطلبی درباره حضور فیلم ایرانی «بدون تاریخ، بدون امضاء» در جشنواره فیلم ونیز نوشته است:

فیلم سینمایی ایرانی «بدون تاریخ، بدون امضاء» کارگردانی شده توسط وحید جلیلوند و تهیه شده توسط علی جلیلوند دوم سپتامبر در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و منتقدان مشهوری از ورایتی و هالیوود ریپورتر را شگفت زده کرد.
فیلم جلیلوندها توجه‌ها را در ونیز جلب کرد

این فیلم در بخش مسابقه افق ها؛ بخش اختصاصی فیلم هایی که نماینده آخرین دستاوردهای زیبایی شناسی بین المللی سینما هستند در کنار دیگر فیلم ایرانی «ناپدید شدن» اثر علی عسگری و ۱۷ فیلم دیگر از اقصی نقاط جهان به رقابت می پردازد.

«بدون تاریخ، بدون امضاء» برای اولین بار فوریه امسال در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به نمایش درآمد و در ١١ رشته کاندید شد که سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین صداگذاری را از آن خود کرد.

«جی وسبرگ» دوم سپتامبر در هفته نامه آمریکایی ورایتی نقدی را منتشر کرد که فیلم را خوش ساخت و با درامی به درستی اجرا شده توصیف کرد و البته مکاشفه ای در باب چیستی جرم و مسئولیت های آن در جامعه.

او در ستایش بازیگران نوشت: تمامی ۴ بازیگر اصلی در بهترین فرم شان هستند، اما این محمدزاده است که توجه ها را در صحنه مرغداری جلب می کند آنهم هنگامی که مونولوگ هایش حماسی و مستاصل اند. توفانی از کلمات که درد و خشم را به جای درد جسمانی پرتاب می کند و کیفیتی شکسپیرگونه دارند. فیلم در این لحظات عمق بیشتری پیدا می کند اما همچنان تمامی کلمات قدرتمندند.

دبورا یانگ از مجله هالیوودریپورتر که دوستدار سینمای ایران نیز هست در رسانه خود نوشته است: سینمای ایران به جلب کردن توجه تماشاگران در فستیوال ها ادامه می دهد و وحید جلیلوند با دومین فیلم سینمایی اش «بدون تاریخ، بدون امضاء» مورد تشویق فراوان قرار گرفت.

او اعتقاد دارد که فیلم با حساسیت و سبک فوق العاده ساخته شده است و داستان تقابل بین طبقه فقیر و غنی است.

یانگ نوشته است: فیلم لذتی بصری است. تصاویر سیاه و سفید با ردپاهای ضعیف از رنگ. طراحی صحنه و لباس تاثیرگذار که در خلق شخصیت ها و آماده کردن زمینه برای شکل گرفتن داستان در هماهنگی با موسیقی تاثیر به سزایی داشته است.

اولین فیلم کارگردانی شده توسط جلیلوند، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» برنده جایزه اینترفیلم و جایزه منتقدین بین المللی (فیپرشی) از هفتاد و دومین دوره فستیوال سال ۲۰۱۵ شده است.

جشنواره هفتاد و چهارم ونیز از ۳۰ آگوست در این شهر زیبا و توریستی آغاز شده و تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج