۵۹۶۰۴۸
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

سپرد‌ه‌ها به بازار مسکن و بورس می‌آید

حسین سلاح‌ورزی گفت: اگر بخواهیم گردش پول به میزان مناسبی برسد و افزایش تولید و خروج از رکورد را شاهد باشیم نرخ سود بانکی باز هم باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور، کاهش پیدا کند.

خبرگزاری ایلنا: حسین سلاح‌ورزی گفت: اگر بخواهیم گردش پول به میزان مناسبی برسد و افزایش تولید و خروج از رکورد را شاهد باشیم نرخ سود بانکی باز هم باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور، کاهش پیدا کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی، گفت: خوشبختانه بعد از سال‌ها مسئولان نظام بانکی کشور متوجه شدند که ارتباط معناداری بین تورم و نرخ سود بانکی وجود دارد. مسئله‌ای که بارها بخش خصوصی و اقتصاددانان به آن اشاره کرده‌ بودند.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: زمانی که تورم ۴۰ درصد بود بانک‌ها استدلال می کردند که این نرخ تورم، سود بالای ۲۰ درصدی کاملا توجیه پذیر است اما امروز که تورم نقطه به نقطه به هشت درصد رسیده است دیگر نرخ بهره بالا هیچ گونه توجیهی ندارد.

وی ادامه داد:اگر بخواهیم گردش پول به میزان مناسبی برسد و افزایش تولید و خروج از رکورد را شاهد باشیم نرخ سود بانکی باز هم باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور کاهش پیدا کند.

سلاح ورزی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار طلا و سکه گفت: افراد سپرده‌گذار همواره بانک را مکان جذابی برای سرمایه‌گذاری خود می‌دیدند اما حالا که نرخ سود کاهش پیدا کرده بعضی‌ها این پول را به سمتی می‌برند که از بازار آن اطمینان داشته باشند و آینده خوبی را برای سرمایه خود متصور باشند.

وی با اشاره به ساختار اقتصادی کشور گفت:به زعم سپرده‌گذاران بازار طلا و سکه نسبت به دیگر بازارها از پایداری و ریسک کمتری برخوردار است و اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد ورود سرمایه سپرده‌گذاران به بازار مسکن و بورس نیز خواهیم بود.

سلاح‌ورزی ادامه داد: معضل دیگری که ما داریم بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران است که سبب شده ما نتوانیم در بازارهای صادراتی با دیگر کشورها رقابت کنیم. بخشی از این هزینه‌ها ناشی از بالا بودن هزینه‌های مالی و نرخ سود تسهیلات است. حالا که نرخ بهره بانکی کاهش پیدا کرده باالطبع این هزینه‌ها مقداری کاهش پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      دیگه مسکن رشدی نداره رشد جمعیت داره منفی میشه بورس و تولید اینده ایی بهتر داره

    • منصور

      از دید ما مردم ایران هیچ چیزی در ایران ثبات ندارد

    • بدون نام

      به همین فکر باش کسی دیگه ملک نمی خره چون توان خرید مصرف کننده ده برابر کاهش پیدا کرده

    • آریا سعیدی

      شما هم دلتان خوش است با این حجم واردات جنس چینی تولید داخلی محکوم به مرگ است

    • بدون نام

      کاهش نرخ سود بانکی بهترین کار ممکن است اگر واقعا عملی شود واگر به هشت درصد هم برسد حداقل شصت الی هفتاد درصد سپرده‌ها دربانکها حفظ می شود چون در حال حاضر دیگر بازارها سودآور نیست نه بازار مسکن نه طلا و نه ارز

    • امینی

      شتر در خواب بیند پنبه دانه.....با این سیاهکاری ها بازار مسکن و تولید راه نمیفته...ملت عقل دارن میفهمن...پولشون جایی نمیزارن که سرمایه اصلیشونم نابود بشه....سود بانک ها دوباره میره بالا

    • بدون نام

      اتفاقا زمین و ملک بهترین سرمایه گذاری است .

    • بنای بساز بفروش قدیمی

      من یک نفر بساز بفروش بودم منازل کوچک مستضعفی در شهرستان می ساختم و میفروختم ، الان چند ساله دیگه مشتری ندارم و دارم بیچاره و بد بخت میشم. فاتحه زمین و مسکن خوانده شد.دیگر در مسکن کسی سرمایه گذاری نمیکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج