جاباما
۵۹۶۰۷۳
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رئیس اورژانس اجتماعی کشور:

هشدار؛ فیلم های «نهنگ آبی» را پخش نکنید

رئیس اورژانس اجتماعی کشور نسبت به انتشار اخبار و پخش فیلم‌های «نهنگ آبی» واکنش نشان داد و گفت: انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به این بازی باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای این محصول ایجاد شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اورژانس اجتماعی کشور نسبت به انتشار اخبار و پخش فیلم‌های «نهنگ آبی» واکنش نشان داد و گفت: انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به این بازی باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای این محصول ایجاد شود.

حسین اسدبیگی با اشاره به آنکه چند روزیست در فضای مجازی اخبار و فایل‌هایی در خصوص بازی کامپیوتری «نهنگ آبی» که در نهایت منجر به خودکشی فرد خواهد شد، دست به دست می‌شود، گفت: این کلیپ‌ها و تصاویر در ظاهر بیننده را در مورد این بازی هشدار می‌دهند و بر مراقبت از نوجوانان در مقابل آن تاکید می‌کنند. این در حالیست که معتقدم این روش‌ یکی از روش‌های تبلیغ غیر مستقیم است که باعث مشارکت بیشتر نوجوانان در چنین بازی‌هایی خواهد شد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد خودکشی به علت شرکت در این بازی به اورژانس اجتماعی گزارش نشده است.

وی افزود: از افراد می‌خواهیم اخبار مربوط به این بازی را در فضای مجازی منتشر نکنند؛ زیرا انتشار اخبار و فایل‌های مربوط به آن باعث می‌شود که ذهن کنجکاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای این محصول ایجاد شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور همچنین خاطر نشان کرد: حتی ممکن است تهیه‌کنندگان این بازی به صورت تعمدی به منظور افزایش مشتریان خود اینگونه مطالب را در فضای مجازی منتشر کنند، همانطور که در خصوص مواد مخدر و محرک و جدید نیز می‌بینیم که یک مرتبه موجی در خصوص یک ماده مخدر جدید در فضای مجازی به راه افتاده و ضمن توصیف آن ماده، مضرات آن نیز به افراد گوشزد می‌شود، غافل از آنکه هدف از دست به دست کردن اطلاعات و اخبار این مواد تبلیغ غیر مستقیمی است در جهت افزایش گرایش جوانان به مصرف ماده مذکور؛ به این ترتیب باید از این روش‌ تبلیغاتی در فضای مجازی جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا موافقم دولت هم باید شدیدا فیلتر کنه

    • بدون نام

      دقیقابانظرت موافقم.

    • بدون نام

      فکر کنم تنها نهادی که تو کشور کارشو درست انجام میده همین اورژانس اجتماعی کشور باشه
      بقیه نهاد ها همه خوابن
      نه هشداری نه خبری نه توصیه ای

    • شکیبه

      ضدتبلیغ هم باعث تبلیغ مضاعف میشه به هر حال عده ای به سمتش کشیده میشن تافروکش کنه!!

    • م خسروی

      چطور میشه دانلودش کرد.

    • بدون نام

      اصلا نباید رسانه ی میشد!اگه هم میخواستند حالت اطلاع رسانی به خانواده شده باشه اگ از طریق روزنامه ها اینکار میکردن خیلی بهتربود چون نوجوان ها کمتر سراغ روزنامه میرن

    • Alirw

      کنجکاو شدم برم ببینم چیه
      من رفتم بای!!!

    • کارواکس

      خب الان خود شما هم به عنوان یک رسانه پرطرفدار تبلیغ این بازی را انجام دادین و اشتباه سایر سایت ها را تکرار کردین .
      میتونستید اسم بازی رو ننویسید و بنویسید بازی پر بحث این روزها مثلاً

    • شهرام

      مگه نگفت پخش نکنین !خود این خبرهم همون بحثه تبلیغ غیرمستقیمه خخخخ

    • بدون نام

      این مزخرفات چیه؟؟؟؟؟؟؟ اولین قدم برای مقابله با یه پدیده ناهنجار دادن آگاهی درست به مردم هستش حتماً باید اطلاع رسانی بشه و اتفاقاً پخش تصاویر و ویدئوها هم کمک میکنه.

    • بدون نام

      زمان ما یه آتاری بود ، روزانه کرایش می کردیم چقدر لذت می بردیم چه بر سر انسان آورده اند!
      نوجوان ها اصلا سمت چنین مزخرفاتی نباید برن، ولی اگه کسی هم قبلا رفته نباید فکر کنه صرف نمایان شدن موقعیت حدودی مکان گوشی یعنی رسیدن به آخر دنیا و باید از پنجره پرید پایین!

    • بدون نام

      والله ما نمیدونستیم نهنگ آبی چيه؟ از خود اخبار شنیدیم واگه نمیگقتن اصلا متوجه نمیشدیم همچين چیزی هست الانم شده مثل يه تبلیغات بدتر همه سرچ میکنند که ببیند چی هست یعنی با این اطلاع رسانی فقط تحریک کردند افراد رو اون کسی که این بازی رو طراحی کرده يه روانشناس بوده وحتی نحوه ی تبلیغ رو میدونسته چه جوري انجام بده مثل این ميمونه به یک نفر بگي تا پنج دقیقه به میمون فکر نکن این فرد همش ديگه ذهنش درگیر همین ميشه

    • رسول

      دوستان من رسیدم مرحله آخر بازی گیر کردم...
      یکی بیاد منو هل بده...خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج