جاباما
۵۹۶۱۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قیمت نفت به ۵۵ دلار نزدیک شد

قیمت نفت با توجه به کاهش تولید نفت آمریکا بر اثر خسارات تندباد هاروی امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت ۵۴.۷۰ دلار فروخته شد.

خبرگزاری ایرنا: قیمت نفت با توجه به کاهش تولید نفت آمریکا بر اثر خسارات تندباد هاروی امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت ۵۴.۷۰ دلار فروخته شد.

قیمت نفت با کاهش تولید نفت آمریکا که از تندباد هاروی بسیار خسارت دید، افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا 49.05 دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 21 سنت افزایش 54.70 دلار معامله شد. نفت تا 54.79 دلار نیز بالا رفته که بالاترین رقم از ماه آوریل به شمار می‌رود.
به گفته «فوآد رزاق زاده» تحلیلگر بازار، «احتمالا قیمت نفت خام آمریکا با محدود شدن فرآیند پالایش نفت خام در اثر طوفان بالاتر رود. تاسیسات تولید نفت آمریکا هنوز به طور کامل از خسارات تندباد هاروی رها نشده‌اند.
تندباد هاروی دو هفته گذشته سواحل خلیج مکزیک را در آمریکا درنوردید و قیمت نفت در ابتدا به علت از کار افتادن تقریبا یک چهارم صنعت پالایش آمریکا و به تبع آن کاهش تقاضا برای نفت خام، کاهش یافت، اما با بازگشت تدریجی بخش پالایش به فعالیت، اکنون نفت خام در حال پالایش است
بانک سرمایه‌گذاری جفری اعلام کرد: «بیشتر پالایشگاه ها فعالیت خود را ازسرگرفته اند و ما انتظار داریم همه تا پایان ماه کار خود را شروع کنند.
بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، دیگر اثر هاروی این بود که تولید نفت آمریکا تقریبا 8 درصد کاهش یافت و از 9.5 میلیون بشکه در روز به 8.8 میلیون بشکه در روز رسید.
بانک ای ان زد (ENZ)نیز اعلام کرد: «واردات نفت به سواحل خلیج آمریکا به سطحی رسیده که از دهه 1990تاکنون سابقه نداشته است.»

تاجران معتقدند که هفته‌ها طول می کشد تا صنعت نفت آمریکا به طور کامل به ظرفیت خود بازگردد و در چنین شرایطی تشخیص عوامل موثر بر روند بازار دشوار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج