۵۹۶۲۹۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

میمون های فضائی ایران بچه دار شدند

رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : ۲ میمونی که با کاوشگرهای ایرانی به فضا فرستاده شده بودند ، صاحب فرزند شده اند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : ۲ میمونی که با کاوشگرهای ایرانی به فضا فرستاده شده بودند ، صاحب فرزند شده اند.

' آفتاب ' و ' فرگام ' دو میمونی بودند که به صورت جداگانه با کاوشگرهای ساخت ایران به فضا فرستاده شدند و سالم بازگشتند.

محققان ایرانی آفتاب را نهم بهمن سال 91 با کاوشگر پیشگام به فضا فرستادند و فرگام هم با کاوشگر پژوهش ، 23 آذر سال 92 به فضا پرتاب شد.

پرتاب این دو میمون که به گفته محققان پژوهشگاه هوا فضا زیرمداری بود ، مقدمه ای برای فرستادن انسان به فضا بوده است.

فتح الله امی که برای شرکت در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های نوین در علوم به مازندران سفر کرد ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود که بچه این میمون های فضائی هفته پیش متولد شد .

وی گفت که محققان در حال بررسی اثرگذاری سفر فضائی این میمون ها بر روی فرزند آنها هستند .

** تحقق پرتاب انسان به فضا تا 8 سال آینده

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم با اشاره به الزامات تعیین شده در برنامه های بالادستی برای سفر فضانورد ایرانی به فضا ، گفت که تلاش می شود تا الزامات زودتر از موعد تعیین شده و کمتر از هشت سال دیگر محقق شود.

وی با تشریح موفقیت های برنامه های فضائی کشور در سال های گذشته ، اظهار داشت : با توجه به این که پرتاپ بزرگ ترین موشک ماهواره بر سیمرغ به فضا در دولت تدبیر و امید و از خاک جمهوری اسلامی ایران بازتاب و اهمیت بسیار زیادی در جهان و کشور داشته ، افزود : بعد از این موفقیت های ارزشمند ، محققان پژوهشکده هوا فضای وزارت علوم به دنبال پرتاب ماهواره هائی با قابلیت طی کردن مسافت یکهزار کیلومتر در فضا پس از جدایی از موتور نخست هستند.

رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم گفت : هم اکنون ۱۰ نفر از خلبان های ماهر و زبده در حال گذراندن تمرینات سخت و فشرده هستند تا ۲ نفر از آنان که توان بیش از سه هزار ساعت پرواز را داشته باشند ، برای اعزام به فضا انتخاب شوند.

وی افزود : پژوهشگاه بر اساس سند هوا فضا که در آن بر پرتاب موجود زنده به فضا تاکید شده ، تا پایان برنامه ششم توسعه ، پرتاب انسان را به صورت زیرمداری انجام خواهد داد تا بتواند تا همسو با برنامه چشم انداز 1404 ، رفتن انسان به مدار زمین را محقق کند.

امی تاکید کرد : تمام تلاش محققان پژوهشگاه این است که ما کمتر از هشت سال آینده این طرح مهم را در ایران اسلامی محقق کنیم .

وی اضافه کرد : ما در این بخش و با صحبت های اولیه که با شرکت بزرگ فضایی روسیه شده ، توافق کردیم که در این طرح مهم همکاری مشترکی با یکدیگر داشته باشیم و منتظر پاسخ قطعی آنها هستیم.

** رونمایی از طرح های بزرگ هوا فضای ایران در جشن انقلاب

رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم با اعلام این که طرح های تحقیقاتی زیادی در این پژوهشکده در حال انجام است ، گفت که در روز 14 بهمن روز ملی هوا فضا و گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال ، طرح های بزرگ صنعت هوا فضای ایران رونمایی خواهد شد.

وی یکی از طرح های مهم را ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک معرفی کرد و افزود : هم اکنون طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک تا ۱۹ نفره در دست اقدام است که امیدواریم با موفقیت در این بخش زمینه ساخت هواپیماهایی تا ظرفیت ۱۰۰تا ۲۰۰ نفره در ایران منجر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      خدا بهمون رحم کنه.......

    • علی رضا

      کدومش اونی فرستادن فضا یااونی رو زمین به مردم نشون دادنخخخخ

    • بدون نام

      سلام ببخشین سرکاریه

    • بدون نام

      عه بسلامتی اسمشو چی گذاشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج