۵۹۶۷۳۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تکرار یک تجربه تلخ یا آغاز تحولی بزرگ

چرا گوگل واحد موبایل اچ‌تی‌سی را می‌خرد؟

چند روزی است خبر مربوط به تصاحب بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی از سوی گوگل مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. گوگل در حالی به دنبال خرید بخش تولید گوشی‌های هوشمند است که شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی همچنان در بخش‌های تولید هدست‌های واقعیت مجازی وایو به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد.

وب سایت عصرشبکه: چند روزی است خبر مربوط به تصاحب بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی از سوی گوگل مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. گوگل در حالی به دنبال خرید بخش تولید گوشی‌های هوشمند است که شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی همچنان در بخش‌های تولید هدست‌های واقعیت مجازی وایو به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد.
چرا گوگل واحد موبایل اچ‌تی‌سی را می‌خرد؟

شاید از شنیدن این خبر تعجب کنید، اما اگر به عقبه مشکلاتی که در سال‌های اخیر شرکت اچ‌تی‌سی با آن روبرو بوده است و از طرفی گوگل نیز به دنبال آن است تا اپل را در حوزه گوشی‌های هوشمند به چالش بکشد نگاه کنید، مشاهده می‌کنید این خبر چندان تعجب‌برانگیز نیست. گوگل سال گذشته میلادی به‌طور رسمی از اولین تلفن همراه رسمی خود پیکسل رونمایی کرد. در حالی که این گوشی از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت، اما میزان استقبال همانند آی‌فون نبود. اما تصاحب شرکتی که در زمینه تولید تلفن‌های همراه به فعالیت اشتغال دارد، گوگل را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد.
چرا گوگل واحد موبایل اچ‌تی‌سی را می‌خرد؟

به واسطه آن‌که گوگل نه تنها به بخش سخت‌افزار این شرکت برای تولید گوشی‌های قدرتمند دسترسی خواهد داشت، بلکه به دانش فنی و تجربه‌ اچ‌تی‌سی در طول این سال‌ها دست پیدا خواهد کرد. این رویکرد به گوگل اجازه می‌دهد بر روند تولید گوشی‌هایی که خود تولید می‌کند نظارت دقیق‌تری داشته باشد. این اولین باری نیست که گوگل سعی می‌کند یک شرکت فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. در سال ۲۰۱۲ گوگل شرکت موتورلا را به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. در حالی که در آن زمان اعلام می‌شد که این خرید باعث می‌شود تا نسخه‌های بهتری از گوشی‌های نکسوس تولید شود اما این‌گونه نشد.
چرا گوگل واحد موبایل اچ‌تی‌سی را می‌خرد؟

بعدها مشخص شد که این خرید یک شکست تجاری کامل برای گوگل بوده است، به واسطه آن‌که هر کدام از این شرکت‌ها در عمل بر مبنای استراتژی‌های خاص خود حرکت می‌کردند. همچنین گوگل هیچ‌گاه تلاش نکرد تیم‌های اندرویدی و موتورلا را با یکدیگر ادغام کند. به‌طوری که در نهایت گوگل تصمیم گرفت موتورلا را به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به لنوو واگذار کند.
چرا گوگل واحد موبایل اچ‌تی‌سی را می‌خرد؟

اکنون گوگل خود را آماده می‌کند از نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۲ رونمایی کند و به همین دلیل به دنبال آن است تا واحد تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی را تصاحب کند. اگر قرارداد این خرید نهایی شود، هر دو طرف یک سود بردبرد را به دست می‌آورند. به واسطه آن‌که گوگل در آن واحد به دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار شرکت اچ‌تی‌سی دسترسی خواهد داشت و به شکل قدرتمندتری اپل را در حوزه آی‌فون‌ به چالش خواهد کشید.
از طرفی اچ‌تی‌سی نیز اکنون با مشکلات عدیده مالی روبرو شده و تقریبا سهم آن از بازار چشم‌گیر نیست در نتیجه اچ‌تی‌سی نیز راغب است به زیر چتر شرکت قدرتمندی همچون گوگل برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید اعتراف کنیم که سیستم عاملی که اپل براساس اون کار میکنه چه مکینتاش و چه os یه سر و گردن بالاتر از ویندوز و اندرویده. اما متاسفانه اپل تو تصاحب بازار عقب موند و بیل گیتس و جلو زد. از اینورم گوگل با اندروید. اپل باید ببینه این مشکلو چطور میخواد حل کنه. شایدم تمایلی به حلش نداره و همینجوریم درآمدزاترین شرکته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج