جاباما
۵۹۶۹۰۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تکذیب خودکشی دو جوان در چالش «نهنگ آبی»

رییس اورژانس اجتماعی کشور، انتشار کلیپ‌هایی مبنی بر خودکشی دو جوان ایرانی بدلیل بازی در چالش «نهنگ آبی» را تکذیب کرد و گفت: تا به حال هیچ مورد خودکشی از طریق بازی مذکور در ایران رخ نداده است؛ هرکسی می‌تواند کلیپ‌های مختلف خودکشی را که دلایلی جز این بازی دارند را به دست آورده و با نگارش زیرنویسی به‌ روی آن علت را شرکت در چالش نهنگ آبی عنوان کند، اما این ادعاها کاملا بی‌پایه و اساس است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اورژانس اجتماعی کشور، انتشار کلیپ‌هایی مبنی بر خودکشی دو جوان ایرانی بدلیل بازی در چالش «نهنگ آبی» را تکذیب کرد و گفت: تا به حال هیچ مورد خودکشی از طریق بازی مذکور در ایران رخ نداده است؛ هرکسی می‌تواند کلیپ‌های مختلف خودکشی را که دلایلی جز این بازی دارند را به دست آورده و با نگارش زیرنویسی به‌ روی آن علت را شرکت در چالش نهنگ آبی عنوان کند، اما این ادعاها کاملا بی‌پایه و اساس است.

حسین اسدبیگی درخصوص چالش نهنگ آبی و انتشار اخباری مبنی بر خودکشی دو جوان ایرانی بدلیل شرکت در این بازی، ضمن تکذیب این اخبار گفت: با وجود آنکه در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی ادعا شده است که در ایران هم جوانانی به واسطه شرکت در یک بازی کامپیوتری دست به خودکشی زده‌اند اما این شایعات را کاملا بی‌اساس می‌دانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدام به خودکشی در افراد پیچیده‌تر از آن است که از طریق بازی به آن دست بزنند، ضمن تاکید بر آنکه هیچ‌گونه خودکشی در ایران از طریق بازی مذکور تا این لحظه رخ نداده است، گفت: در دنیا نیز تعداد افرادی که از طریق این بازی اقدام به خودکشی کرده‌اند در مقایسه با حدود یک میلیون نفری که هر ساله از طریق خودکشی فوت می‌کنند، بسیار ناچیز و کمتر از ۳۰ نفر گزارش شده است در حالی که معتقدم انتشار اخبار و کلیپ‌های مربوط به این بازی بیشتر باعث گرایش نوجوانان و جوانان به آن خواهد شد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد: از تمامی کاربران اینترنت، می‌خواهیم که با انتشار اخبار کلیپ‌های مربوط به این بازی به تبلیغات غیرمستقیم آن دامن نزنند. زیرا در فضای مجازی به راحتی نمی‌توان اطلاع‌رسانی را مدیریت کرده و سره را از ناسره تشخیص داد.

اسدبیگی در ادامه با بیان اینکه هرگونه اطلاعات درخصوص اینگونه موارد را باید از مبادی رسمی پیگیری کرد گفت: بهتر است در فضای مجازی به جای دست به دست کردن اخبار بی پایه و اساس روش‌های پیگیری از خودکشی را منتشر کنیم. از جمله آنکه به افراد آموزش دهیم چنانچه با افرادی مواجه شدند که دارای علائم خودکشی بوده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم اظهاراتی مبنی بر تمایلات خودکشی دارد، وی را به متخصصان از جمله مددکاران، روانشناسان و روانپزشکان ارجاع دهند.

۷۵ درصد موارد خودکشی ارجاعی به اورژانس اجتماعی، زن بوده‌اند

وی در ادامه با بیان آنکه خطوط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) و ۱۴۸۰ (صدای مشاور سازمان بهزیستی کشور) در این زمینه آماده ارائه مشاوره به تمامی افراد است، گفت: در سال ۹۵ حدد ۵۲۲۵ نفر در مورد خودکشی توسط اورژانس اجتماعی پذیرش شدند که از این تعداد ۲۳۲۲ نفر با خط تلفنی ۱۲۳ تماس گرفته، ۲۰۱۷ نفر از خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند و ۸۸۶ نفر نیز در مراکز مداخله با این بحران پذیرش شدند.

رییس اورژانس اجتماعی کشور همچنین عنوان کرد: از تعداد ۵۲۲۵ نفری که طی سال ۹۵ در سراسر کشور در موارد خودکشی توسط اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند، ۷۵ درصد زن و ۲۵ درصد مرد بوده‌اند.

اسدبیگی با استناد بر آمارهای سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته ۴۰۴۵ ـ نفر ـ فوت مشکوک به خودکشی در کشور صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باران

      تعداد کسانی که در دنیا بواسطه این بازی خودکشی کرده اند 137 نفره که خیلی بیشتر از 30 نفره، وقتی هم شما تکذیب می کنید دیگه باید مطمئن بود که حتما اون دو جوان بخاطر این بازی خودکشی کرده اند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باران با شما موافقم کلیپ خودکشی دو جوان در روسیه گرفته شده و جناب رییس اورژانس آنرا تکذیب میکندواقعا خنده داره بجای آگاهی دادن به خانواده ها که مواظب بچه هاشون باشن کل این قضیه را تکذیب میکنن شما ذره ای بفکر جان مردم ایران نیستید اینقدر بی خیالید که ُآدم فکر میکنه درتهیه بازی نهنگ دریایی دست داشتید

    • عسل

      فیلم خودکشی پسرها توی ایران هست .چی رو تکذیب میکنین ؟!

    • مسیح خان

      اگرم خودکشی کنن جوانان سر بیکاری و بی پولیه نه نهنگ ابی و این حرفاست مسئولین چون خودکشی امار زیادی داشته الکی خودشون سر زبونها میندازن بعد تکذیب میکنن که دونفر بگه دیدم سه نفر بگه ندیدم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج